Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-13, 00:14
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Ok. Men vad händer om Putin utmanar NATO då? Han verkar ju rätt galen…

Tänk om han tex vill ta en bit av Litauen för att komma lättare till Kaliningrad?

Ja då får han stryk! Svårare än så är det faktiskt inte.
Citera
2022-05-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja, det är väl så där. Det kommer stunder i ens personliga liv som man måste fatta ett stort beslut. Tex skilsmässa eller ej..

Samma sak för nationer. Är en Finländare själv och innan Rysslands rövartåg i Ukraina så var en NATO anslutning ett "nej" ifrån mig. Men det har förändrats i.o.m det..

För jag tror, att Ryssland kommer att försöka sig på samma sak mot mitt hemland en dag. Inte i år, eller om 5 år.., men en dag.., om man är fortsättningsvis neutral. För frestelsen kommer att finnas där med det styrelseskick man har.

Tröskeln för invasion går upp om man är medlem utav NATO.

Jag har större förståelse för Finlands beslut än Sveriges Inte bara av sympati utan för att där finns en tydlig logik. Av någon anledning får jag också för mig att Finland kommer kunna hantera och kommunicera med Ryssland även under ett medlemskap. Finland har lång erfarenhet av den balansgången Jag hoppas på det.

Däremot lär Rysslands reaktion inte handla om oss som enskilda länder. Utan om att våra länders medlemskap innebär en massiv förstärkning av Nato. Vilket för dem är liktydigt med USA. Vilket drar igång dynamiken mellan stormakterna. Som redan är igång minst sagt.
Citera
2022-05-13, 00:28
Medlem
4-4-2s avatar
Varför är det bara UK som ställer sig på Sveriges och Finlands sida av de större länderna? Tyskland och Frankrike då? Ska de sitta och runka?
Citera
2022-05-13, 00:32
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Och nu ska Finland och Sverige joina supermakten som medvetet provocerat fram kriget - jättebra!

Nu blev lite fel väl?! Du menar väl ”speciell militär operation”…. (=våldtäktsutflykt där man också får mörda barn och andra obeväpnade )
Citera
2022-05-13, 00:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Jag har större förståelse för Finlands beslut än Sveriges Inte bara av sympati utan för att där finns en tydlig logik. Av någon anledning får jag också för mig att Finland kommer kunna hantera och kommunicera med Ryssland även under ett medlemskap. Finland har lång erfarenhet av den balansgången Jag hoppas på det.

Däremot lär Rysslands reaktion inte handla om oss som enskilda länder. Utan om att våra länders medlemskap innebär en massiv förstärkning av Nato. Vilket för dem är liktydigt med USA. Vilket drar igång dynamiken mellan stormakterna. Som redan är igång minst sagt.

Det kommer (dessvärre) att erodera bort med tiden misstänker jag. Ryssland ser ju NATO som en fiende vilket kommer att få deras politiker att ge ljud ifrån sig.., bara för att få vara kvar vid köttgrytorna..

Ifrån Finlands sida kommer det även säkert med tiden att komma nya politiker fram, som är onödigt självsäkra på sig, och inte har något emot att "trampa på ömma tår" för 5 minuter på nyheterna..

Misstag, grodor och provokationer kommer att ske. Men man kommer inte att be om ursäkt för dessa, som man har gjort i slutna rum tidigare.
Citera
2022-05-13, 00:37
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bertil-the-man
Sen är vän NATO definitionsmässigt inte bara en allians mot ryssen även om den startades i den kontexten?

Artikel 5 har ju bara åberopats en gång, dvs när usa attackerad vid 9/11.

Vad händer om Turkiet attackeras av terrorister? Vad händer om usa på något sätt blir indraget i en konflikt med Kina när dom kanske försöker annektera Taiwan?
Turkiet har indirekt attackerats av "terrorister", i alla fall i Erdogans ögon, i statskuppen för några år sen. Jag vet inte riktigt varför NATO skulle inkallas i en sådan situation.

Det är just därför NATO finns för att göra väst starkt, så inget Kina någonsin skulle våga.
Citera
2022-05-13, 00:42
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Och nu ska Finland och Sverige joina supermakten som medvetet provocerat fram kriget - jättebra!
Det enda land som drivit fram kriget är Ryssland! Idiot!
Citera
2022-05-13, 00:43
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Nu blev lite fel väl?! Du menar väl ”speciell militär operation”…. (=våldtäktsutflykt där man också får mörda barn och andra obeväpnade )

Kalla det vad fan du vill, men det råder för inga som helst tvivel om vem som tålmodigt och målmedvetet provocerat fram Rysslands invasion. De firar naturligtvis i Washington nu - inte bara har de förmått Ukraina att spilla sitt blod i USA:s proxykrig mot Ryssland, dessutom har de som bonus lurat in dumsnutarna Sverige och Finland som nya vasaller i imperiet.
Senast redigerad av Drozd 2022-05-13 kl. 00:52.
Citera
2022-05-13, 00:50
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Kalla det vad fan du vill, men det råder för inga som helst tvivel om vem som tålmodigt och målmedvetet provocerat fram Rysslands invasion. De firar naturligtvis i Washington nu - inte bara har de förmått Ukraina att spilla sitt blod i USA:s proxykrig mor Ryssland, dessutom har de som bonus lurat in dumsnutarna Sverige och Finland som nya vasaller i imperiet.

Men att döda, tortera och våldta obeväpnade civila verkar vara väldigt viktigt för er. Varför? Ert (fram tills den 23:e februari) eget så kallade broderfolk dessutom! Varför???
Citera
2022-05-13, 00:51
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det enda land som drivit fram kriget är Ryssland! Idiot!

Jag brukar inte svara på på oförskämdheter, men tack för din "analys". En gång kanske du kommer att inse hur grundlurad du är.
Citera
Medlem
4-4-2s avatar
Citat:
Kalla det vad fan du vill, men det råder för inga som helst tvivel om vem som tålmodigt och målmedvetet provocerat fram Rysslands invasion. De firar naturligtvis i Washington nu - inte bara har de förmått Ukraina att spilla sitt blod i USA:s proxykrig mor Ryssland, dessutom har de som bonus lurat in dumsnutarna Sverige och Finland som nya vasaller i imperiet.

Hur känns det att vara ryss och värdelös? Inte en jävel tycker om ert jävla pissland.
Citera
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:

Har du suttit hemma och själv funderat ut denna teori? För det är allt vad det är, en spånig teori.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback