Citat:
Ursprungligen postat av
roblem
Du har rätt I att vi inte överger de andra Europeiska icke-natoländerna I igentligen mening. Men hoppas du förstår vad min poäng var.
Likväl att vinna deras hjärtan var lite väl raljant, men knappast rysk propaganda. Det jag menade är att de tydligt förväntade sig ett mycket bättre mottagande. Möjligen pga undergivenhet och ja-sägare inom den ryska underättelsetjänsten.
Allt tydde väl på att en snabb operation var tänkt. Inte minst emot Kiev iom kolonnen (av kravallutrustning?!) och den sibiriska kravallpolisen som blev stående.
Men hjälp mig förstå, är du inte tveksam till instabiliteten I USA, eller kanske ännu mer Turkiet?
Förresten om du är intresserad att fördjupa dig möjliga orsaker till invasionen så kan jag rekommendera den här länken:
https://mobile.twitter.com/kamilkaza...hJOTicwfkOyerQ
Knappast rysk propaganda.
Nej, jag förstår inte att du har någon poäng när du säger att vi överger länder, för det gör vi verkligen inte. Så, nej, jag kan inte se någon poäng alls med det du påstår.
Jo, det är Rysk statligt kontrollerad propaganda att Ryssarna skulle vara välkomna av Ukrainska befolkningen. Inget kunde vara längre ifrån sanningen. Det är precis lika mycket propaganda som när Putin hävdar att Ukraina är Nazistiskt.
Så du tror alltså att när Ryssarna skickar bomber i huvudet på civilbefolkningen så förväntade sig Ryssarna sig hurrarop och applåder ifrån de som bombades sönder och samman?
Jag är betydligt mer orolig för instabiliteten i Ryssland än för den i USA och Turkiet och ett Natomedlemskap innebär inte att vi kommer att styras av USA och inte heller av Turkiet.
Jag läser inte twitter. Det är en riktig skitkälla.