2022-02-25, 19:31
Medlem
Idiotsveriges avatar
Tråden är denna
(FB) Använda Putins Donbas/Luhansk taktik emot honom.

Mitt inlägg var första svaret.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Använda Putins Donbas/Luhansk taktik emot honom.

Antal inlägg: 2.
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Eller så gör vi tvärtom, vi tar 5000 och börjar hjälpa Putin genom att göra oss av med våran korrupta mediekultur som ägs av Bonnier, så att vi kan få ärliga nyheter så att vi slipper hjärntvättas till att bli idioter som dig av fake-news och propaganda? Vad tror du om det?
Citat:
Jag hoppas du vaknar tillslut. Orkar inte tjaffsa med varenda idiot som låtit sig hjärntvättas, det är det inte lönt, så lycka till.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Klart missbruk av Trams regeln för att förhindra att folk resonerar ifrån motsatt perspektiv som TS, för att du håller med om TS-narrativ. Han hade dessutom besvarat posterna som du nu plockade bort.
Han hade alltså inrymt mina två första inlägg i tråden i samma varning, som han censurerat bort.
Han insåg tydligen att det inte gick att klassa motsatt ståndpunkt som trams, så han svarade då såhär, att anledningen egentligen var att

Citat:
Vad du orkar göra hör inte till ämnet.
/Mod

Off-topic alltså.
Han menar alltså att det andra inlägget han censurerade, skulle vara en bra ursäkt till att censurera även det första, och enbart för jag hade med uttrycket "orkar inte".

De idiotiska svar ifrån TS jag fick i tråden är borta de med, men därav andra svaret ovan, så tyvärr kan jag inte få med dem här.

Här ser vi tydligt hur den statssanktionerade modereringen ser ut när det statliga narrativet inte får ifrågasättas! De letar ursäkter i efterhand att få bort inlägg. Precis såhär börjar det i alla kommunistländer. Staten kommer åt, genom infiltration eller mediahjärntvätt!

Finns det några ärliga mods kvar?
Senast redigerad av Idiotsverige 2022-02-25 kl. 19:37.
Citera
2022-02-25, 19:38
Medlem
Citat:
Tråden är denna
(FB) Använda Putins Donbas/Luhansk taktik emot honom.

Mitt inlägg var första svaret.

Han hade alltså inrymt mina två första inlägg i tråden i samma varning, som han censurerat bort.
Han insåg tydligen att det inte gick att klassa motsatt ståndpunkt som trams, så han svarade då såhär, att anledningen egentligen var att

Off-topic alltså.
Han menar alltså att det andra inlägget han censurerade, skulle vara en bra ursäkt till att censurera även det första, och enbart för jag hade med uttrycket "orkar inte".

De idiotiska svar ifrån TS jag fick i tråden är borta de med, men därav andra svaret ovan, så tyvärr kan jag inte få med dem här.

Här ser vi tydligt hur den statssanktionerade modereringen ser ut när det statliga narrativet inte får ifrågasättas! De letar ursäkter i efterhand att få bort inlägg. Precis såhär börjar det i alla kommunistländer. Staten kommer åt, genom infiltration!

Finns det några ärliga mods kvar?

Ditt inlägg är ju inget bidrag till tråden utan är i princip bara ett "jag lämnar tråden eftersom du är en idiot." och är i grunden trams oavsett vad det handlar om.
Hade du inte lika gärna bara lämnat tråden utan någon kommentar eller gett en vettig argumentation istället?
Citera
2022-02-25, 19:39
Avslutad
Om du vill diskutera att skicka folk för att hjälpa Putin så borde du skapa en ny tråd för det.
Citera
2022-02-25, 19:41
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullheap
Ditt inlägg är ju inget bidrag till tråden utan är i princip bara ett "jag lämnar tråden eftersom du är en idiot." och är i grunden trams oavsett vad det handlar om.
Hade du inte lika gärna bara lämnat tråden utan någon kommentar eller gett en vettig argumentation istället?

Jo det hade jag, men nu gjorde jag inte det för jag ville få honom att fatta att han inte kommer få något mer svar ifrån mig, jag har redan sagt samma sak tusen gånger känns det som i andra trådar med mer utförligare utläggningar, tillslut orkar man inte dra allt igen, för det föds nya idioter varje dag på detta forum och i verkligheten. Vem fan orkar tillslut? Det är statens hjärntvätt som är problemet. Det bryter inte mot någon regel att meddela att man lämnar, samt ge anledningen.

Igår försvann flera inlägg av mig med mer utförliga detaljer samt källor, då var det VF som plockade bort dem, men jag fick ingen varning och han slutade svara utan att ge mig inläggen tillbaka så jag kan inte ens klaga på dessa. Inlägg nummer 5 i stora ukrainakrigstråden försvann efter ett par timmar, som exempel, samt lika i andra trådar. Alla mods kan se dessa inlägg och ställa sig frågan vad som pågår, men inget händer, vad beror det på?

Det genomgående temat för inläggen är
1. De strider mot statens medianarrativ som är att "Putin är ond, invasion sker utan provokation".
2. De följer alla regler samt är on-topic och detaljrika.
Senast redigerad av Idiotsverige 2022-02-25 kl. 19:55.
Citera
2022-02-25, 19:49
Medlem
Citat:
Jo det hade jag, men nu gjorde jag inte det för jag ville få honom att fatta att han inte kommer få något mer svar ifrån mig, jag har redan sagt samma sak tusen gånger känns det som i andra trådar med mer utförligare utläggningar, tillslut orkar man inte dra allt igen, för det föds nya idioter varje dag på detta forum och i verkligheten. Vem fan orkar tillslut? Det är statens hjärntvätt som är problemet. Det bryter inte mot någon regel att meddela att man lämnar, samt ge anledningen.

Det är fullt möjligt att ignorera folk, är bara att välja "markera alla som lästa" på notifikationerna, det är inte som att någon håller en pistol mot ditt huvud och tvingar dig att läsa och svara på trådar du inte är intresserad av.

Märk väl att trams regeln (0.03) även tar upp off-topic.
Att du säger att du inte ska svara mer är inget som har med trådens ämne och blir därmed off-topic/trams.
Med tanke på hur mycket ämnet debatteras förstår man att mods måste hålla trådarna rena.
Citera
2022-02-25, 19:54
Medlem
Citat:

Här är inläggen i sin helhet.
Ursprungligen postat av 4yoonly
Under 2014 fram till nu har det bevisligen funnit etniska (som bor i Ryssland) ryssar och stridit för rebellerna. Det har bevisats att de fortfarande varit anställda av den ryska armen men stridit i Donbas regionen för rebellerna. Det enda som har blivit sagt är att dom har då gjort det på sin "fritid" vilket givetvis är fullständigt bullshit...

Men varför kan inte "vi" göra likadant skicka typ 5000 utbildade personer per land som vill hjälpa till (säg att det kommer bli totalt 100000 eller mer) och bara säga att detta gör dom på deras fritid när dom blir "upptäckta"... det kanske är försent, beror väl på hur det går de närmaste veckorna.

Vad skulle hände? vi vet ju hur han gjorde, jag känner att jag skulle kunna blunda för det om ex. Sverige gjorde det... Sedan vet jag inte om det skulle kunna finnas frivilliga ur vår arme som skulle kunna tänka sig det dock.

Vi låtsas (precis som Putin gör) att det regnar...
Eller så gör vi tvärtom, vi tar 5000 och börjar hjälpa Putin genom att göra oss av med våran korrupta mediekultur som ägs av Bonnier, så att vi kan få ärliga nyheter så att vi slipper hjärntvättas till att bli idioter som dig av fake-news och propaganda? Vad tror du om det?
Ja men god dag yxskaft. Fake news och propaganda? Hjälpa Putin? med ett nick som "Idiotsverige", vad gör du här egentligen? borde du inte slicka Putins röv i Ryssland istället?
Jag hoppas du vaknar tillslut. Orkar inte tjaffsa med varenda idiot som låtit sig hjärntvättas, det är det inte lönt, så lycka till.
Hjärntvätten får du själv stå för, och det är lugnt jag kommer inte sakna dig.

Hur du lyckats gilla Putin som (ja du kan ju själv leta upp klippet) säger att han skall "de nazify" Ukraina genom att invadera det och byta ut den judiska presidenten (Ja Nazisten) med någon jävla Bonnier konspiration? som jag antar (ja visst, du har ju inte förklarat exakt) är judisk media?

Det är ju fullständigt logisk pannkaka... fundera på det...
Citera
2022-02-25, 20:00
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Här är inläggen i sin helhet.
Under 2014 fram till nu har det bevisligen funnit etniska (som bor i Ryssland) ryssar och stridit för rebellerna. Det har bevisats att de fortfarande varit anställda av den ryska armen men stridit i Donbas regionen för rebellerna. Det enda som har blivit sagt är att dom har då gjort det på sin "fritid" vilket givetvis är fullständigt bullshit...

Men varför kan inte "vi" göra likadant skicka typ 5000 utbildade personer per land som vill hjälpa till (säg att det kommer bli totalt 100000 eller mer) och bara säga att detta gör dom på deras fritid när dom blir "upptäckta"... det kanske är försent, beror väl på hur det går de närmaste veckorna.

Vad skulle hände? vi vet ju hur han gjorde, jag känner att jag skulle kunna blunda för det om ex. Sverige gjorde det... Sedan vet jag inte om det skulle kunna finnas frivilliga ur vår arme som skulle kunna tänka sig det dock.

Vi låtsas (precis som Putin gör) att det regnar...
Ja men god dag yxskaft. Fake news och propaganda? Hjälpa Putin? med ett nick som "Idiotsverige", vad gör du här egentligen? borde du inte slicka Putins röv i Ryssland istället?
Hjärntvätten får du själv stå för, och det är lugnt jag kommer inte sakna dig.

Hur du lyckats gilla Putin som (ja du kan ju själv leta upp klippet) säger att han skall "de nazify" Ukraina genom att invadera det och byta ut den judiska presidenten (Ja Nazisten) med någon jävla Bonnier konspiration? som jag antar (ja visst, du har ju inte förklarat exakt) är judisk media?

Det är ju fullständigt logisk pannkaka... fundera på det...

Tackar! Där blir mitt svar lite mer förståeligt, för de som är insatta i ämnet. Den här TS behövde en totalrenovering.
Citera
2022-02-25, 20:03
Medlem
Citat:
Tackar! Där blir mitt svar lite mer förståeligt, för de som är insatta i ämnet. Den här TS behövde en totalrenovering.

Fast den visar ju om något ännu mer hur tramsigt/off-topic ditt inlägg är.
Citera
2022-02-25, 20:05
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Fast den visar ju om något ännu mer hur tramsigt/off-topic ditt inlägg är.

Knappast. Jag tyckte att TS var tramsig men den får stå kvar. Du tycker säkert den är superbra?

Sånt kallas åsikter.
Citera
2022-02-25, 20:12
Medlem
Citat:
Knappast. Jag tyckte att TS var tramsig men den får stå kvar. Du tycker säkert den är superbra?

Sånt kallas åsikter.

Nej jag tycker inte att den är ens värd att svara på men den håller sig inom ämnet för forumet.
Om den nu var så fånig enligt dig så varför svarade du på den.

Ja du skriver en åsikt men den har inget med ämnet att göra.
Citera
2022-02-25, 20:22
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Nej jag tycker inte att den är ens värd att svara på men den håller sig inom ämnet för forumet.
Om den nu var så fånig enligt dig så varför svarade du på den.

Ja du skriver en åsikt men den har inget med ämnet att göra.

Bra då finns det något vi kan enas om iallafall, och då borde du fatta varför jag svarade också; För att rätta till en sån hjärntvättad dåre givetvis, som behövde börja tänka lite själv, granska propagandan istället för att svälja den med hull och hår. Varför svarar du här? Hör det till ämnet varför någon svarar? Är du inte off-topic med den frågan egentligen?

Just det.
Senast redigerad av Idiotsverige 2022-02-25 kl. 20:46.
Citera
2022-02-25, 20:51
Medlem
Citat:
Bra då finns det något vi kan enas om iallafall, och då borde du fatta varför jag svarade också; För att rätta till en sån hjärntvättad dåre givetvis, som behövde börja tänka lite själv, granska propagandan istället för att svälja den med hull och hår. Varför svarar du här? Hör det till ämnet varför någon svarar? Är du inte off-topic med den frågan egentligen?

Just det.
TS var att diskutera HUR vi kan använda Putins idiotiska sätt att agera mot honom själv. Du tar upp Svenska media ägare och hjärntvätt.

Vad har det du skrev med TS HUR ska vi använda Putins aggressiva sätt för att göra samma sak mot honom ?

Du får starta en annan tråd om du vill diskutera dina tankar om att du blir hjärntvättad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in