2022-02-26, 21:25
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmalind
Jag har två söner och har länge känt att jag inte vill ha dem i mitt liv. Terapi har egentligen bara lärt mig dölja detta eftersom man som mamma inte får ha sådana känslor.

Min man är tack och lov en ok förälder. Nu när de börjat skolan så är de betydligt mer pappiga och vill vara mer med honom.

Varför är det inte okej att ångra sig? Jag upplever att samhället glorifierar mödraskap och fick under graviditeterna höra att jag minsann skulle älska barnen när de kom. Så har aldrig skett. Varför inbillar sig alla att man alltid kommer älska sina barn?

Du kanske har depression vilket får dig att inte känna glädje i livet. Kontakta vården.

Det är helt ok att känna som du gör.

Vill du känna en känsla som du saknar när du ser på dina barn eller är det deras kramar och allt omkring som är jobbigt som du vill fly ifrån?

Behöver du en timmes paus och bara sitta på toan eller ta den hemliga långduschen på en timme, spa edition?

Barn kanske inte är som drömmen man trodde det skulle vara. Självklart tar dem mycket tid, speciellt två och man kanske glömmer bort sig själv och sin partner.

Jag gillar att leva i nuet vilket betyder att även jobbiga situationer inte behöver vara det utan tvärtom. Man bestämmer själv hur man känner och accepterar man jobbiga tankar så försvinner dem plötsligt. Poff. Borta. Men motarbetar man dessa så vill dem hänga kvar som finnar (finnar på näsan, inte landet)
Citera
2022-02-26, 23:51
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Jag har två söner och har länge känt att jag inte vill ha dem i mitt liv. Terapi har egentligen bara lärt mig dölja detta eftersom man som mamma inte får ha sådana känslor.

Min man är tack och lov en ok förälder. Nu när de börjat skolan så är de betydligt mer pappiga och vill vara mer med honom.

Varför är det inte okej att ångra sig? Jag upplever att samhället glorifierar mödraskap och fick under graviditeterna höra att jag minsann skulle älska barnen när de kom. Så har aldrig skett. Varför inbillar sig alla att man alltid kommer älska sina barn?

Att ångra ETT barn är väl inte så svårt att förstå, men FLERA....
Hyggligt mot dina barn, hur gamla är de?

Ändå är det ett skamfyllt ämne i kränkhenistan att vara frivilligt barnfri.
Citera
2022-02-26, 23:53
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men gå inte på den här tråden annat än som ett troll, lite oengagerade slappa kommentarer från ts, samtidigt som hon parallellt lägger in lite slappa kommentarer om kollektivtrafiken och om man ska bojkotta rysk varor den tidpunkt hon startat tråden i forumet.

En verklig ts hade inte skrivit "jag tycker inte om barn" efter två skapade barn.

En verklig ts som kommit på att hon inte velat ha att göra med sina barn hade varit engagerad i svaren här om hur hon kan ta till strategier för att fixa situationen om hon nu kommit fram till att hon ångrar sina barn och inte tycker om barn.

Ts är helt ointresserad av svaren, trots att konstruktiva lösningar kommit.
Däremot har hon skapat engagemang hos ett forum som är helt impregnerat av kriget i Ukraina.

Det kallas för "ett askhole"... Folk bjuder in till diskussion, men skiter sedan i svaren man får.
Citera
2022-02-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spinninghead
Jag kan relatera. Det hade varit så mycket lättare att leva utan barn och hade jag vetat vad jag vet idag och tänkt efter, hade jag aldrig skaffat barn. Men det är bara för att jag älskar dem så mycket och det gör så ont att tänka på allt lidande de behöver utstå i samhället och världen idag och då går jag sönder.

Som att de va bättre förr eller vadå?
Går sönder? av vadå? har du redan
Bestämt att dina barn ska bli hjälplösa offer?
Stackars dom i så fall.
Citera
2022-02-27, 00:21
Medlem
score!s avatar
Citat:
Intressant att ni tror att man måste ha psykiska sjukdomar om man inte tycker om barn.

En psykolog sa att det fanns bevis för att kvinnor som inte vill ha barn eller ogillar barn inte är wired correctly. Det stämmer nog. Då det är delvis det ni är skapta för.

Käkar du några läkemedel? Kan göra dig avtrubbad.
Citera
2022-02-27, 06:17
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:

Du påminner om mitt ex som jag har barn med. Ni kvinnor är biologiskt skapta för att ta hand om barn, det är det ni är till för.

Låter som du har en personlighetsstörning och det går inte att bota.
Citera
2022-02-27, 06:55
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Du har rätt i att samhället glorifierar mödra-(och även fader)skap.
Kan vara en period just nu som du känner så också.

Min personliga åsikt är att oavsett, så är man lite förpliktad till att ta ett visst ansvar om man satt barn till världen.
Fler föräldrar borde ha utrymmen där dom kan vara öppna med hur dom verkligen känner. Låter jobbigt att lite behöva spela ett spel i för hög grad.

Känns som glorifierande, lite allmänt sett, hänger samman med positivt tänkande, och hyper-rädslan som finns i samhället för starka och negativa känslor("hat").
Citera
2022-02-27, 17:05
Medlem
Kanske du had ADHD eller autistisk.
I alla fall om du inte vill vara mamma, flytta ut och ge pappa full vårdnad.
Det är bättre att växa up utan en sådan mamma.
Citera
2022-02-27, 17:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psilome
Kanske du had ADHD eller autistisk.
I alla fall om du inte vill vara mamma, flytta ut och ge pappa full vårdnad.
Det är bättre att växa up utan en sådan mamma.
Varför då?
Hon har väl ingenstans sagt att hon inte är delaktig i sina barns vardag och fostran.
Hade hon varit pappa hade hon mötts av ton av förståelse - utan att ens ta hand om sina barn.
Är en annan kvinna utan någon som helst koppling till barnen ett bättre alternativ som "mamma"?
Om hon och pappan har det ordnat så barnen får sina behov tillgodosedda så finns det knappast skäl för henne att abdikera bort ur barnens liv.
En närvarande föräldrar är bättre än en frånvarande så länge föräldern inte är skadlig för barnen.
Citera
2022-02-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför då?
Hon har väl ingenstans sagt att hon inte är delaktig i sina barns vardag och fostran.
Hade hon varit pappa hade hon mötts av ton av förståelse - utan att ens ta hand om sina barn.
Är en annan kvinna utan någon som helst koppling till barnen ett bättre alternativ som "mamma"?
Om hon och pappan har det ordnat så barnen får sina behov tillgodosedda så finns det knappast skäl för henne att abdikera bort ur barnens liv.
En närvarande föräldrar är bättre än en frånvarande så länge föräldern inte är skadlig för barnen.
Man behöver inte en mamma inte heller en pappa. Man behöver endast en vuxen som älskar dig. Mängder med barn växer upp utan båda och mår bra, sålänge att någon riktigt älskar dom.
En förälder som inte vill är skadligt.
Det är ok att säga ‘du kan flytta’ och ‘du behöver inte vara mamma’.
Barn dör av olika andledningar när föräldrar ‘ångrar sig’.

Sedan kan man flytta ut och ta semester från samliv och gå i terapi osv.
Mamma Kanske behöver ett job där hon är hemma mindre, ett job med mycket resor.
Inte fan vet jag, som mamma älskar jag mitt barn.
Hon kanske är ‘neurodiverse’ och har inte samma kännslomönster, det är också ok.
Senast redigerad av psilome 2022-02-27 kl. 17:32.
Citera
2022-02-28, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Du påminner om mitt ex som jag har barn med. Ni kvinnor är biologiskt skapta för att ta hand om barn, det är det ni är till för.

Låter som du har en personlighetsstörning och det går inte att bota.
Självklart är det så.
Citera
2022-03-02, 02:26
Medlem
Du får väl tänka på att de inte kommer att vara barn för alltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in