Citat:
Ursprungligen postat av
K-Glitchen
12 års fängelse.
Hur många år är det egentligen i Sverige? 6 år bakom galler?
Vad jag fattat det som så är det väl en rejäl straffrabatt som gäller för gott uppförande osv?
Jag hade varit livrädd som ex-make för att försöka skapa mig ett nytt liv om jag visste att hon kanske är ute om 5-6 år. Det är alldeles för kort tid.
Jag tror inte att han är rädd för henne. Han är ju äntligen fri från hennes klor nu. Nu har han sett allt svart på vitt och fått bevis på att det de gång efter annan lovat varandra bara gällt honom och inte henne. Dessutom övermannade han ju henne.
Vad det gäller nye maken så hoppas jag att han kan tänka till kring vad det egentligen var han köpte (grisen i säcken). Han träffade en kvinna som han trodde var separerad, men faktum är att de 8 första månaderna av hans förhållande med henne så var hon gift med och levde med en annan man. 8 månader av lögner och svek, som en start. Sen har de haft ett distansförhållande och en förälskelsefas där de gifter sig efter vad han tror är 2 år, men som i själva verket snarare är 1 år.
Hur väl känner han henne, egentligen? Gick det inte lite väl snabbt? Förälskelsefasen och snabba ryck hör ihop med narcissism. Har han varit kapabel - så här med facit i hand - att se klarsynt på saker och ting? Jag hoppas han bryter sig ut ur förtrollningen. Kanske till och med ringer upp BO och får en lite mer nyanserad bild.