2022-10-10, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurravik
Ja och nej. P är en kvinna som är lätt att tycka om. Hennes nuvarande man har rätt i att hon är allt, snygg, smart, omtänksam, rolig och klockren i sina kommentarer. Oerhört karismatisk. Men hon har en annan sida som dyker upp när någon utgör ett hot mot hennes narcissistiska jag. Plötsliga vansinnesutbrott, oerhört manipulativ, ljuger hela tiden om precis allt. Så fort någon sett den sidan av henne så är hon obehaglig och därför finns bara ovetande kvar i hennes liv.

Sjukt bra inlägg och beskrivning av p. Delar den till 100%, men har ju endast läst här på fb, p är helt okänd för mig.
I Fup fanns hennes ansökan för en tjänst inom kommunen, om jag minns rätt. Reagerade på raderna om referenser. Fritt ur minnet: Referenser finns, lämnas på begäran.
Kanske olika, men tycker man skriver ut det direkt. Eller hoppas p att det inte ska behövas / vill säkerställa att ´rätt ´ person kontaktas. Inte ovanligt förstås. Men tyckte formuleringen var lite stöddig o nästan avvisande.
Citera
2022-10-10, 18:55
Medlem
Det Gurravik skrev håller jag med om! Det är exakt så hon är! Därav mitt tidigare inlägg där jag nämnde att hon byter vänner som andra byter strumpor. När en person väl sett förbi den falska sympatiska fasaden så går de flesta ifrån henne. Och de hon fortfarande har virade kring sitt finger kommer också en dag få se den sidan av henne. Den sidan kommer alltid fram förr eller senare!
Citera
2022-10-10, 19:57
Bannlyst
Grymt att ni gammelgäddor tagit ställning o kommit hit ni som känner henne o BO Ger en bättre kvalitet än att gissa. Pusselbitarna läggs, kan vi få upp en gös också?
Citera
2022-10-10, 19:57
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurravik
Ja och nej. P är en kvinna som är lätt att tycka om. Hennes nuvarande man har rätt i att hon är allt, snygg, smart, omtänksam, rolig och klockren i sina kommentarer. Oerhört karismatisk. Men hon har en annan sida som dyker upp när någon utgör ett hot mot hennes narcissistiska jag. Plötsliga vansinnesutbrott, oerhört manipulativ, ljuger hela tiden om precis allt. Så fort någon sett den sidan av henne så är hon obehaglig och därför finns bara ovetande kvar i hennes liv.

Här växer fram den personlighet Patricia har och som man väntat från (fd) vänner, bekanta, nära och ev kollegor etc kunna bekräfta. Alltså från det man själv genom ta sig igenom fallet har fått till sig när man analyserat allt.
Tack att du bidrog med dina rader, de gav klarhet och en sorts märkligt trygg bekräftelsekänsla.
Som jag ser det är Patricia oerhört farlig, och det är något hon kommer förbli om hon inte skulle få kraftig vård och terapi vill säga. Men annat än fängelse verkar inte bli möjligt för henne, även om samhället nog skulle må allra bäst långsiktigt att få in henne på rättspsyk.
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2022-10-10 kl. 20:00.
Citera
2022-10-10, 20:03
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrator
Grymt att ni gammelgäddor tagit ställning o kommit hit ni som känner henne o BO Ger en bättre kvalitet än att gissa. Pusselbitarna läggs, kan vi få upp en gös också?

Verkligen perfekt få inlägg från dessa personer👍
Citera
2022-10-10, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PSCP
Det Gurravik skrev håller jag med om! Det är exakt så hon är! Därav mitt tidigare inlägg där jag nämnde att hon byter vänner som andra byter strumpor. När en person väl sett förbi den falska sympatiska fasaden så går de flesta ifrån henne. Och de hon fortfarande har virade kring sitt finger kommer också en dag få se den sidan av henne. Den sidan kommer alltid fram förr eller senare!

Förklara gärna också varför du är så säker på att Bo tekniskt sett var otrogen 2006 när de möttes.
Citera
2022-10-10, 20:37
Medlem
För att P berattade det för min vän. Kan väl tänkas att P ljög om det,men tydligen velade BO mellan P och hans dåvarande tjej. Detta är som sagt info jag fått av min vän så tredje hands info.
Citera
2022-10-10, 20:57
Medlem
Citat:
För att P berattade det för min vän. Kan väl tänkas att P ljög om det,men tydligen velade BO mellan P och hans dåvarande tjej. Detta är som sagt info jag fått av min vän så tredje hands info.

Jag stod BO nära vid den tiden och jag vet att han flyttade själv ner till från Karlstad till Göteborg för att börja sitt jobb. Vid flytten så tog det slut med hans dåvarande tjej. Jag kände dem båda.

P och BO träffades i maj 2007, då hade han bott i Göteborg sedan januari. Det är fem månader efter att det tog slut. Får återigen känslan av att P ljugit för sina vänner för BO ska vara på samma nivå som henne själv. Mig veterligen har BO aldrig varit otrogen. Sen var ju BO´s uppfattning att P "hade ett uppehåll" tillsammans med att han inte var snäll mot henne, alltså slog henne.

Fråga?
Var den första mannen våldsam mot P, vet du något om det PSCP? Eller är det en av det första större lögnerna från henne i samband med att hon började bygga sitt förhållande med BO.

Det ska dock sägas att BO och Patricia slutade träffas under sommaren 2007 då hon gick tillbaka till sin dåvarande man, i samband med det blev BO ihop med sitt ex. Det höll till november för BO och i februari 2008 träffade han P igen. Dock vet jag inte status för P relation när de började träffas igen. Det blev starten på deras "långa" förhållande.
Senast redigerad av Stenspiken 2022-10-10 kl. 21:01.
Citera
2022-10-10, 21:28
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Här växer fram den personlighet Patricia har och som man väntat från (fd) vänner, bekanta, nära och ev kollegor etc kunna bekräfta. Alltså från det man själv genom ta sig igenom fallet har fått till sig när man analyserat allt.
Tack att du bidrog med dina rader, de gav klarhet och en sorts märkligt trygg bekräftelsekänsla.
Som jag ser det är Patricia oerhört farlig, och det är något hon kommer förbli om hon inte skulle få kraftig vård och terapi vill säga. Men annat än fängelse verkar inte bli möjligt för henne, även om samhället nog skulle må allra bäst långsiktigt att få in henne på rättspsyk.
Rättspsyk, manipulativ, lögnare - NEJ. Då kan hon komma ut snabbt!
Citera
2022-10-10, 21:56
Medlem
Stenspik,
gällande om hennes första man var våldsam så skulle jag säga ja. Jag vet någon i hennes närmare krets sett henne med blåtiror. Jag står som sagt inte i hennes vän/familje krets så detta är vad jag hört men aldrig sett själv.
Citera
2022-10-10, 22:02
Bannlyst
Citat:
Stenspik,
gällande om hennes första man var våldsam så skulle jag säga ja. Jag vet någon i hennes närmare krets sett henne med blåtiror. Jag står som sagt inte i hennes vän/familje krets så detta är vad jag hört men aldrig sett själv.

Ärligt pscp, var då försiktig med vad du säger. Menar inget illa bara så det landar rätt. Var han våldsam eller inte? Bevis? Ändå glad från min vinkel att du bidrager till tråden
Citera
2022-10-11, 16:16
Bannlyst
Dagboksbladet från caset

https://anonfiles.com/sc48d6C8y5/V_stra_HR_B_5069-22_Dagboksblad_2022-10-11_pdf

3 vittnen 5 oktober

1. P mamma var osäkert som jag fattade från förhandlingen 30 sept men blev tydligen av. Hade något att göra med huruvida p synts på bild med svart parkas ifrån Norrland

2. Sonny Björk pensionerad kriminaltekniker o forensisk konsult i detta case har han vittnat som forensisk konsult i en utredning som försvaret begärt som syftar till skjuta sönder dnabevisningen från NFC i förundersökningen samt ge alternativ o förklara de skador mm P hade

Sonny har tydligen en skapligt hög % i att domstolar går på hans linje och har deltagit som konsult och expertvittne i stora uppmärksammade mål.

Några artiklar och presentation av/om Sonny

https://www.bginstitute.se/forelasare/sonny-bjork/

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2017/nr-1-2017-argang-83/skarp-kritik-mot-nfcs-resultatvardering/

https://expectus.se/sonny-bjork/

3 Robert Mjösen tidigare studiekamrat till p och advokat på advokatfirman credo

Robert har hjälpt P med förslag på hur hon ska visa att barnen har en anknytning till Norrland bl.a för att kunna flytta dem dit.

Ska vittna om att detta aldrig har handlat om att ta vårdnade från BO. Bara flytta dem 100 mil till Norrland.

https://advokatfirmancredo.se/medarbetare/advokat-robert-mjosen/
Senast redigerad av infiltrator 2022-10-11 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in