2024-03-21, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag fick en liknande bild efter att ha läst FUPen.
Sen lyssnade jag igenom inspelningarna från rättegången .
Då fick jag en annan bild.
Det framkommer att P varit dominant, manipulativ och svartsjuk genom hela relationen.
C beskriver sig själv som en ”toffel” och lite godtrogen.
När han slutade spela med i Ps spel, började hon planera att mörda honom.

Lite intressant är att det var när restriktioner för Corona togs bort 2022-02 så fick P rejäla problem. Slut med att jobba på distans. Och missfallet gjorde slut på ev planer att kanske förhala återgången till att vara på arbetsplatsen fullt ut.

Hittills hade hon ju pendlat till nye maken i Robertsfors varvat med boende i Gbg med de tre (?) barnen hon hade med ex-mannen.

Nu sökte hon ju jobb där nya maken bodde. Men det fattade hon uppenbarligen att exet aldrig skulle gå med på att deras barn flyttade med henne.

Att själv ’ avstå ’ barnen fanns väl absolut inte i bilden av henne som en super-mamma.

Väldigt manipulativ, narcissistisk och egoistisk.
Citera
2024-03-21, 17:29
Bannlyst
Citat:
Det är inte säkert att hon tänker så många fler farliga tankar än hos en ”normal” person.
De flesta har väl blivit heligt förbannade och tänkt hemska tankar om andra.
Skillnaden är att P verkar sakna de spärrar en normal person har att inte förverkliga dessa tankar.
Efter lyssning av rättegången är min uppfattning att P verkar vara en ”vardagspsykopat” som håller sig lugn och flyger under radarn så länge folk gör som hon vill.
Det var när C slutade spela med i hennes spel och började visa ryggrad som hon tog till våld.

Om du vill höra ett annat fall med familjevåld där både man och fru har narcissistiska drag kan jag rekommendera ”Systematiskt familjevåld i Umeå”, Umeå tingsrätt B2719-23.
Ännu märkligare förhör än det med P.

https://app.audiorista.com/share/rattegangsappen/track/70598/
https://app.audiorista.com/share/rattegangsappen/track/70599/

Tack för svar, jag delar inte din uppfattning. för mig är det uteslutet att en person åker dit för ett liknande brott över 40 års ålder utan att preppat sig själv i tidigare stadier. Jag tackar dock för länkarna. Ha det gott.
Citera
2024-03-21, 18:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtenspung
Tack för svar, jag delar inte din uppfattning. för mig är det uteslutet att en person åker dit för ett liknande brott över 40 års ålder utan att preppat sig själv i tidigare stadier. Jag tackar dock för länkarna. Ha det gott.

Nej, så menade jag inte.
Vad jag menade är att jag tror att hon fått sin vilja igenom utan att använda i vart fall grovt våld tidigare, genom manipulation och kontrollerande beteende. Det vet hon ju bara själv men det är i vart fall inget som hon blivit åtalad för.
Hade hon behövt så hade hon säkert tagit till våld, det är uppenbart att hon saknar den spärren.
Jag tror den här planen växte fram när det blev tydligt för henne att hon inte skulle lyckas manipulera C att pendla till Norrland. Det var hennes plan B.

Det är inte alla psykopater som är sadister utan en del använder bara våld som medel för att uppnå något syfte.
Citera
2024-03-21, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Lite intressant är att det var när restriktioner för Corona togs bort 2022-02 så fick P rejäla problem. Slut med att jobba på distans. Och missfallet gjorde slut på ev planer att kanske förhala återgången till att vara på arbetsplatsen fullt ut.

Hittills hade hon ju pendlat till nye maken i Robertsfors varvat med boende i Gbg med de tre (?) barnen hon hade med ex-mannen.

Nu sökte hon ju jobb där nya maken bodde. Men det fattade hon uppenbarligen att exet aldrig skulle gå med på att deras barn flyttade med henne.

Att själv ’ avstå ’ barnen fanns väl absolut inte i bilden av henne som en super-mamma.

Väldigt manipulativ, narcissistisk och egoistisk.

Kunde inte sagt det bättre själv - Hon gör som hon vill, för det är hennes åsikt som är viktigast. Ljudfilen från rättegången finns uppe på YouTube, hon börjar med en riktig lång och onödig snyfthistoria för att sen desperat försöka ge logiska svar på åklagarens frågor. Ger intrycket av en rejäl orm som klätt ut sig till ett lamm. Skrattade högt när jag lyssnade på hur hon försvarar sig i rätten, hon är en oerhört dålig lögnare. Blev avslöjad av in egna mamma med att vara otrogen. Patetisk
Citera
2024-03-21, 19:31
Bannlyst
Citat:
Nej, så menade jag inte.
Vad jag menade är att jag tror att hon fått sin vilja igenom utan att använda i vart fall grovt våld tidigare, genom manipulation och kontrollerande beteende. Det vet hon ju bara själv men det är i vart fall inget som hon blivit åtalad för.
Hade hon behövt så hade hon säkert tagit till våld, det är uppenbart att hon saknar den spärren.
Jag tror den här planen växte fram när det blev tydligt för henne att hon inte skulle lyckas manipulera C att pendla till Norrland. Det var hennes plan B.

Det är inte alla psykopater som är sadister utan en del använder bara våld som medel för att uppnå något syfte.

Men hej igen. Ja vad ska vi tänka, vi kan ta det utifrån att allt inte inte är svart och vitt till mer färgskala där allt tillslut ändå blev svart. I logikens värld finns inga mellanting antingen vet du eller också vet du inte, du har liksom aldrig halvrätt eller halvfel. En gissning från min sida är att vi har en ytterligare npf individ som skulle haft hjälp i ett tidigt stadie men nu gick det så långt så att det tillslut small. Det är ju ungefär så¨jag väljer att se det.
Citera
2024-03-21, 23:05
Bannlyst
Jag måste nog säga att jag hoppas barnen och mamman kan hitta tillbaks någon gång och faktiskt inte för mammans skull utan för barnens. Hur det ska gå till vet inte jag. Men jag hoppas det i alla fall. Jag hoppas också att pappan får leva ett gott och sorgefritt liv i fortsättningen. jävla soppa alltihop. Puss hej!
Citera
2024-03-22, 05:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Här är en färsk länk till FUP och dom.
https://gofile.io/d/z6WZAT
Citera
2024-04-08, 19:18
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Det är inte säkert att hon tänker så många fler farliga tankar än hos en ”normal” person.
De flesta har väl blivit heligt förbannade och tänkt hemska tankar om andra.
Skillnaden är att P verkar sakna de spärrar en normal person har att inte förverkliga dessa tankar.
Efter lyssning av rättegången är min uppfattning att P verkar vara en ”vardagspsykopat” som håller sig lugn och flyger under radarn så länge folk gör som hon vill.
Det var när C slutade spela med i hennes spel och började visa ryggrad som hon tog till våld.

Om du vill höra ett annat fall med familjevåld där både man och fru har narcissistiska drag kan jag rekommendera ”Systematiskt familjevåld i Umeå”, Umeå tingsrätt B2719-23.
Ännu märkligare förhör än det med P.

https://app.audiorista.com/share/rattegangsappen/track/70598/
https://app.audiorista.com/share/rattegangsappen/track/70599/

Patricia fick iaf mig att öppna ögonen och titta mer på om det fanns fler av hennes kaliber.
Tydligt är att varje år anmäls våld utförd av kvinnlig partner med en rejäl ökning, med män som brottsoffret.
Media verkar ointresserade av fenomenet.
Citera
2024-04-08, 19:47
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Patricia fick iaf mig att öppna ögonen och titta mer på om det fanns fler av hennes kaliber.
Tydligt är att varje år anmäls våld utförd av kvinnlig partner med en rejäl ökning, med män som brottsoffret.
Media verkar ointresserade av fenomenet.

Mediaintresset beror kanske mer på hur spektakulära omständigheterna är. Om våldet inte är exceptionellt och brottsoffret överlever utan större men så är nog tyvärr nyhetsvärdet inte så stort.
En annan faktor är att bevisningen ofta är svag då männen inte verkar förstå vikten av att säkra bevis direkt och gärna i förväg.

Lyssnar precis på inspelningar från målet mot ”giftkvinnan i Piteå” som kom undan med både två mordbränder och flera försök att förgifta sin sambo. Kan varmt rekommendera denna lyssning. Han tog inte mordförsöken på allvar alls, och säkrade inga bevis.
(FB) Kvinna försökte giftmörda sambon utanför Piteå (Häktad 20/5 2016)
Citera
2024-04-09, 00:25
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Mediaintresset beror kanske mer på hur spektakulära omständigheterna är. Om våldet inte är exceptionellt och brottsoffret överlever utan större men så är nog tyvärr nyhetsvärdet inte så stort.
En annan faktor är att bevisningen ofta är svag då männen inte verkar förstå vikten av att säkra bevis direkt och gärna i förväg.

Lyssnar precis på inspelningar från målet mot ”giftkvinnan i Piteå” som kom undan med både två mordbränder och flera försök att förgifta sin sambo. Kan varmt rekommendera denna lyssning. Han tog inte mordförsöken på allvar alls, och säkrade inga bevis.
(FB) Kvinna försökte giftmörda sambon utanför Piteå (Häktad 20/5 2016)

Ska lyssna, tack för tipset.
Som sagt, finns kvinnor det brister för. Direkt livsfarliga.
Här ytterligare ett exempel, Farmen-känd:
(FB) Farmen Jennifer Valencia åtalad för barnmisshandel (rättegång 2024-04-09)
Citera
2024-04-09, 04:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Ska lyssna, tack för tipset.
Som sagt, finns kvinnor det brister för. Direkt livsfarliga.
Här ytterligare ett exempel, Farmen-känd:
(FB) Farmen Jennifer Valencia åtalad för barnmisshandel (rättegång 2024-04-09)

Tackar! Har stjärnmärkt direkt.
Skickar dig några ytterligare tips via PM.

Som så ofta verkar det vidriga beteendet ha pågått länge innan det blir polisärende.
Det jag tycker sticker ut med den här trådens fall, är att det inte kommer fram något om att P*tricia skulle haft ett antisocialt beteende innan hon fick idén om att försöka mörda C*rl.
När jag lyssnade på förhören från rättegången fick jag intrycket att hon är djupt störd. Då brukar det ofta finnas en historik av avvikande beteende.
Jag köper inte rikligt att hon plötsligt skulle ha fått fnatt.
Citera
2024-04-11, 14:31
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Tackar! Har stjärnmärkt direkt.
Skickar dig några ytterligare tips via PM.

Som så ofta verkar det vidriga beteendet ha pågått länge innan det blir polisärende.
Det jag tycker sticker ut med den här trådens fall, är att det inte kommer fram något om att P*tricia skulle haft ett antisocialt beteende innan hon fick idén om att försöka mörda C*rl.
När jag lyssnade på förhören från rättegången fick jag intrycket att hon är djupt störd. Då brukar det ofta finnas en historik av avvikande beteende.
Jag köper inte rikligt att hon plötsligt skulle ha fått fnatt.

Dina poäng är målande.
Vad jag också reagerar på att ingen släkting, fd nära vän, kompis från barndom eller studietiden klivit fram här och gett en vink hur Patricia är och var som person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in