• 1
  • 2
2022-02-24, 07:18
Medlem
Drooids avatar
"Ungdomstränare misstänks för flera fall av sexuellt ofredande"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2022-02-2...ellt-ofredande
Citat:
I förra veckan anhölls en tränare, verksam i Lunds BK, på sannolika skäl misstänkt för sexuellt ofredande.

Kammaråklagare Magdalena Holmberg, bekräftar att det rör sig om tre fall, men vill med hänsyn av förundersökningssekretess och av respekt för de drabbade inte kommentera ärendet närmare.

– Det pågår en förundersökning, säger hon.
Citat:
I samband med häktningsförhandlingen släpptes tränaren på fri fot. Detta då påföljden troligtvis blir böter. Tränaren nekar till alla anklagelser.

– Vi har inga kommentarer, säger mannens advokat.

En annan trådstart om troligtvis samma fall som ligger i papperskorgen:
(FB) Ungdomsledare häktad i Lund - pedofili
Senast redigerad av Drooid 2022-02-24 kl. 07:42.
Citera
2022-02-24, 09:26
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
"Ungdomstränare misstänks för flera fall av sexuellt ofredande"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2022-02-2...ellt-ofredande

En annan trådstart om troligtvis samma fall som ligger i papperskorgen:
(FB) Ungdomsledare häktad i Lund - pedofili
Jag har häktningsprotokollet, men då han försattes på fri fot tvekar jag om att jag ska lägga ut det.
Citera
2022-02-24, 10:07
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag har häktningsprotokollet, men då han försattes på fri fot tvekar jag om att jag ska lägga ut det.

Det är kanske juste. Men han blev dömd till böter, eller var det bara spekulation?
Citera
2022-02-24, 10:09
Medlem
Initialer. Maska. Osv.

Så andra föreningar kan hålla behörigt avstånd.
Citera
2022-02-24, 11:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Det är kanske juste. Men han blev dömd till böter, eller var det bara spekulation?
Domen har inte kommit än, men han släpps
1. Han frikänns
2. Han döms till böter

Avvaktar
Citera
2022-02-24, 11:24
Medlem
BoISarens avatar
Han är ff på sannolika skäll misstänkt för sexuell ofredande i tre fall.

Han släpps då det i straffskalan finns utrymme för böter vilket är det troliga straffet

Initialer: A.P
Citera
2022-02-24, 18:30
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Han är ff på sannolika skäll misstänkt för sexuell ofredande i tre fall.

Han släpps då det i straffskalan finns utrymme för böter vilket är det troliga straffet

Initialer: A.P

Ja. Men om han döms till böter så är han ju de facto skyldig till att ha begått en brott av något slag. Sedan kan det ju vara rätt att inte hänga ut honom här, om nu brottet är av mindre karaktär, men det vet jag ingenting om.
Citera
2022-02-24, 20:34
Medlem
Detta har pågått under flera års tid och förenings ledning har vetat om det men valt att mörka.
Citera
2022-02-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickie6
Detta har pågått under flera års tid och förenings ledning har vetat om det men valt att mörka.

Under flera år? Säker på det? Såhär säger ordförande i föreningen till SR 2020 angående sexbrott:

"Det hade inte fått förekomma hos oss" säger Håkan Kerrén, ordförande i Lunds BK.

Och Riksidrottsförbundets ordförande Björn Eriksson:

bara misstanken om brott är skäl nog att plocka bort en person från verksamhet med barn

https://sverigesradio.se/artikel/7518855

Sms alltså; handlar det om dick pics eller vulgära anspelningar?
Citera
2022-02-25, 21:49
Medlem
Ja, jag är säker på det. Har tillhört klubben under många års tid och vet exakt vad jag pratar om.
Vem som helst förstår väl att Håkan Kerren inte erkänner att han vetat detta i flera år.
Jag vet inte exakt vad som står i anmälan men jag vet vad AP gjort under tidigare år. Då har klubben valt att inte anmäla trots att det garanterat skulle leda till en dom.
Citera
2022-02-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickie6
Ja, jag är säker på det. Har tillhört klubben under många års tid och vet exakt vad jag pratar om.
Vem som helst förstår väl att Håkan Kerren inte erkänner att han vetat detta i flera år.
Jag vet inte exakt vad som står i anmälan men jag vet vad AP gjort under tidigare år. Då har klubben valt att inte anmäla trots att det garanterat skulle leda till en dom.

Jag förstår vad du menar men...när du säger flera år....

På ett sätt blir det ju bara värre. Tyst vittne. Blir HK då.

Undrar hur hans (HK) samvete ser ut. Om han kan se själv i spegeln o säga att han gjorde vad han kunde för att förhindra det....
Citera
2022-03-14, 02:22
Medlem
Citat:

Har dom fallit?

Nåt för Sjöberg & Co att bita i?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här