Medlemmar larmade i flera år om sparkade tränaren: ”Det borde ha stoppats för länge sedan”
Tidningen har pratat med åtta personer; spelare, föräldrar, tränare och anställda i Lunds BK som intygar att klubbledningen redan tidigare fått veta att tränaren har betett sig olämpligt mot unga spelare – till exempel skickat privata sms och duschat med dem.
Ja, jag är säker på det. Har tillhört klubben under många års tid och vet exakt vad jag pratar om.
Vem som helst förstår väl att Håkan Kerren inte erkänner att han vetat detta i flera år.
Jag vet inte exakt vad som står i anmälan men jag vet vad AP gjort under tidigare år. Då har klubben valt att inte anmäla trots att det garanterat skulle leda till en dom.
Finns det möjlighet att få kontakt med dig? Har själv en relation med AP och hade gärna velat diskutera mer med dig som har lite insyn.
Gammal tråd som jag hittade när jag sökte efter att ha läst en ny artikel i Sydsvenskan dagens datum. Någon som vet varför det dröjt två och ett halvt år med åtal? Brukar det ta så lång tid?
” Mannen döms till fängelse i ett år och tre månader. Han har nekat till brott och hävdat att han inte har haft något sexuellt syfte, men dessa invändningar kan läggas åt sidan, anser Lunds tingsrätt.
Mannen ska även betala skadestånd till ungdomarna, skriver domstolen i ett pressmeddelande.”
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!