Citat:
Ursprungligen postat av
.kalashnikov
Tjo försöker gå av benzo ct hållt på i 3år~ med små uppehåll, i sommras var det torka så gick ”ren” i 3mån. Inte så trevlig sommar. För 3v~ sen drog jag ct också men efter 1v princip utan sömn påväg att flippa och en känsla av vara full konstant för att man ser suddigt, förrvirrad osv gick jag och sökte mig 3 kartor ksalol. Tänkte att jag trappar ner i en månad på dom. Resultatet att förra fredan tog jag sista

Sovit kanske 3h/dygn sen dess förrutom måndagen när jag hällde i mig nån vin flaska för att få sömn i ett par timmar till. Funderat på att köpa melatonin men vet inte om jag skjuter mig själv i foten med det och gör huvudt mer trött och fortfarande inte kan sova pga inget lugn. Vem har gått av långt benzo bruk? Vet att ct inte är smart men som det såg ut för ett par veckor sen har det sett ut länge.
Jag har slutat med både benso och alkohol, benso 10+år och alkohol ännu längre..
Det blir en massa abstinensbesvär såklart, sömnproblem är en av dom. Kanske den som på kortare sikt leder till återfall.
Man pallar inte mer..
Tipset jag kan ge dig är att få Quetiapin utskrivet i dosen 25-50mg till natten. Ta det ca en timme innan du ska sova.
Är inget beroendeframkallande och bör gå att få lätt utskrivet på vårdcentral.
Melatonin (Melatan) 3mg finns receptfritt numera och kan hjälpa på traven, men i små doser. Skulle föreslå en halv, alltså 1,5mg, men inte mer än 3mg.