• 6
  • 7
2023-02-09, 19:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kalashnikov
Tjo försöker gå av benzo ct hållt på i 3år~ med små uppehåll, i sommras var det torka så gick ”ren” i 3mån. Inte så trevlig sommar. För 3v~ sen drog jag ct också men efter 1v princip utan sömn påväg att flippa och en känsla av vara full konstant för att man ser suddigt, förrvirrad osv gick jag och sökte mig 3 kartor ksalol. Tänkte att jag trappar ner i en månad på dom. Resultatet att förra fredan tog jag sista Sovit kanske 3h/dygn sen dess förrutom måndagen när jag hällde i mig nån vin flaska för att få sömn i ett par timmar till. Funderat på att köpa melatonin men vet inte om jag skjuter mig själv i foten med det och gör huvudt mer trött och fortfarande inte kan sova pga inget lugn. Vem har gått av långt benzo bruk? Vet att ct inte är smart men som det såg ut för ett par veckor sen har det sett ut länge.

Spontant; aldrig aldrig aldrig klippa bens CT - livsfarligt inte bara mentalt utan även somatiskt! Lååååång nedtrappning, that´s the trick mate!
Citera
2023-02-14, 06:03
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Vilka råd du ger, inget av dessa har någon som helst effekt på någon som försöker sluta med benso, möjligtvis att gåsen kan eskalera en panik attack men inte mkt mer än så.

Kommer alltid folk som tror att ”röka en gås” är lösningen på all världens problem.

Cbd olja kan funka lite granna när man väl lyckats sluta med bensodiazepiner och det har gått några veckor, då kan de underlätta sömnen en SMULA, inga underverk bör förväntas.

Gåsen kan han spola ned

Gammalt inlägg att svara på men jag ville understryka detta och hålla med om att cannabis definitivt inte är någon lösning på avtändningar. Absolut inte gällande alkohol och benso i alla fall. Det kanske skulle funka för nån men de allra flesta får nog bara mer ångest.

Jag skulle avgifta mig från alkohol en gång, ca 27 år då tror jag och var riktigt skakis hemma och stark ångest så nästan redan då i panik cyklade jag i ilfart en halvmil för en femma hasch, laddade pipan och tog ett bloss så fort jag kom hem. Det tog väl en minut eller två innan jag bokstavligen sprang till sjukhuset, beroendemottagningen där jag legat på tillnyktring innan. De tog mig till akuten för panikattacken jag fick. Överläkare kom och tog EKG och allt.

Ser jag tillbaka på mitt cannabisbruk, för jag var van att röka cannabis även då, så inser jag att jag aldrig rökte utan att dricka i och med alkoholens ångestdämpande egenskaper. Då var det en ganska schysst kombo men jag däckade ofta i datorstolen. Men utan alkohol var det osäkert om jag skulle må bra eller dåligt. Fick en panikattack av ett enda bloss hasch en annan gång också och då var jag annars nykter och välmående.
Citera
2023-02-14, 06:18
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Det går att trappa ner även på alprazolam. Dock blir det en jäkla massa räknande och att dela de blå i fyra bitar till sist och sen minska från första till sista dagen med 0.25-0.5 tabletter. Rekommenderar dock diazeoam i första hand och klonazepam i andrahand

Jag gjorde det en gång och krossade en blå och blandade med 0,5 liter vatten. På så vis kunde jag dricka 1 dl för att få i mig 1/5 tablett t.ex och slippa smulandet med att bryta/skära loss småbitar.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in