Nej, men att uppnå sina politiska krigsmål. De ryska är:
Ett ukraina som är en delrepublik i den ryska cancersvulsten. Där all, egen ukrsinsk kultur och identitet är utraderad.
Att NATO drar sig helt tillbaka ifrån Östeuropa
Ett splitrat och svagt EU som Ryssland kan dominera.
Ett splittrat USA som är handlingsförlamat.
Återupprättande av ,de Tsar-ryska gränserna och, ev. de sovjetiska gränserna.
Krig är politik med andra medel, och Ryssland ser ut att misslyckas, kapitalt!
Eventuella ryska krav på Ukraina
Samtliga punkter har lett till det motsatta, tack vare Putin. Ett tag kändes som att NATO knappt existerade, nu har Putin däremot väckt väldigt mycket liv i de.
Han trodde att EU skulle splittras ännu mer, än så länge helt det motsatta då de har kommit bättre och närmre varandra än tidigare.
Innan årsskiftet var inte flera miljoner människor på flykt och deras hem i lågor på grund av Putins ambitioner. För att inte tala om alla människor han mördat.
Och nej jag kommer inte behöva offra "allt" men jag är villig att betala lite mer om vi kan få fort den maktgalna diktatorn i Ryssland eller i alla fall begränsa hans makt.
Vart drar du gränsen? När du måste säga upp netflix abbonemanget?
Nej det saknas inte bönder, de får betalt för att inte bruka jorden.
Hur har utvecklingen av priserna på gas och olja varit efter alla hot om sanktioner? Tror du det är producenten eller konsumenten som tjänar på den utvecklingen?
Oj vad du är intelligent !!
Du kanske skall berätta för UK och USA hur dom skall komma undan sina egna krigsförbrytelser
i Irak och alla dom övriga invasionerna i modern tid.
Var kan jag köpa billigt bränsle så jag kan åka till jobbet ??
Tänk miljövänligt istället och ta cykeln istället. Vill du ha billigare drivmedel be din idol Putin att lägga ner all vapen och dra sig tillbaka från Ukraina.
Ifall USA hade anfallit Mexico och aggressivt begärt att delar av det skulle tillhöra USA så hade inte jag tyckt att det var konstigt ifall Ryssland stödde Mexico.
Tycker du att det är konstigt att alla diktaturer i världen stöds av Ryssland? I varenda land med korrumperad ledare så ser vi Kalashnikovs och Ryska stridsfordon.
Tycker att det är märkligt att USA stödjer Saudi Arabien som på daglig basis bombar Jemen där miljontals är på flykt och hundratusentals har dött?
Och en stridsvagnsmina på köksgolvet samt ammunition i finrummet till RAKG.
Gissningsvis så finns det flera sådana här små celler av redan nu förlorade fanatiker som skall ätas upp av Ivan.
Oj vad du är intelligent !!
Du kanske skall berätta för UK och USA hur dom skall komma undan sina egna krigsförbrytelser
i Irak och alla dom övriga invasionerna i modern tid.
Var kan jag köpa billigt bränsle så jag kan åka till jobbet ??
Hur långt har du till jobbet och vad kör du för bil?