2022-03-09, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det är nog därför många överges och bara lämnas på vägen. De vågar inte använda dem. Säkrare att gå.

Runt Kiev så kanske dom kan åka kommunalt!
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nja, Xi tycker nog att alla andra ska följa sådan politik. Själv pratar han gärna om vikten av det - sedan runkfantiserar han igen om att införliva Taiwan eller stjärtknulla länder Afrika och Sydasien i nya "infrastrukturprojekt". Men folk börjar ifrågasätta varför man ska göra som Xi säger och inte som Xi gör.
Okej!

Kan du formulera om detta till något begripligt som går att svara på, tack?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så om det drabbar dig så kvittar det. Du är beredd att offra allt för det Ukraina som du brinner så mycket för? Hur mycket tänkte du på Ukraina innan årsskiftet? Pajas.

Innan årsskiftet var inte flera miljoner människor på flykt och deras hem i lågor på grund av Putins ambitioner. För att inte tala om alla människor han mördat.

Och nej jag kommer inte behöva offra "allt" men jag är villig att betala lite mer om vi kan få fort den maktgalna diktatorn i Ryssland eller i alla fall begränsa hans makt.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
USA har skyfflat in vapen i Ukraina som attackerat rysktalande i Donbassregionen. USA skulle aldrig tillåta att Ryssarna hade instruktörer och skickade vapen till Mexico för att attackera amerianska intressen. USA har sin säkerhetssfär och Ryssland har sin. Alla visste vad som skulle hända om NATO/Ukraina gick över gränsen. Så varför är ni förvånade? Hoppas ni gillar konsekvenserna, för konsekvenstänk har ni uppenbarligen inte. USA är dessutom olovligen på andras territorium. USA har trupp i Syrien enbart för att skydda oljefält. Dom är inte där på inbjudan av Assad. Så USA ska inte kasta sten i glashus om att kränka något lands suveränitet.

Ni är som små barn som man läxa för att ni inte förstår bättre. Handling har konsekvens.
Ifall USA hade anfallit Mexico och aggressivt begärt att delar av det skulle tillhöra USA så hade inte jag tyckt att det var konstigt ifall Ryssland stödde Mexico.

Tycker du att det är konstigt att alla diktaturer i världen stöds av Ryssland? I varenda land med korrumperad ledare så ser vi Kalashnikovs och Ryska stridsfordon.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
I EU- och NATO-landet Slovakien så ska man nu kunna få upp till 25 års fängelse om man i t.ex. social media uttrycker sig på ett icke-negativt sätt om Ryssland och deras agerande i Ukraina. Detta är censur och förtryck av yttrande- och åsiktsfrihet på en rent stalinistisk nivå.

Ok, om din uppgift stämmer: Har någon blivit åtalad och fälld ännu?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Nu har man börjat att införa ransonering i ryska affärer.

källa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Hela denna tråd är nedlusad av Expo agenter och rysstroll som ser nazister i varje buske i Ukraina. De lika galna som MSM var ett tag i Sverige där man såg främlingsfientlighet och nazister med i varje buske när det i själva verket är en liten minoritet som sympatiserar med dylika ideologier.

Det du menar med rysstroll är tänkande, rationella individer med konsekvenstänk.
Citera
2022-03-09, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
I Sverige finns det enormt stort utrymme för skattelättnader när det kommer till drivmedel, och det är väl en tidsfråga innan det sker.

Ja, även vi i väst blir drabbade av Putins olagliga invasion av Ukraina, hela världen blir det. Finns inget undantag.

Det som däremot är otroligt skrattretande är när ryssarna här hävdar att ALLT ÄR LUGNT I RUSKI, och att det är väst som är oroliga.

Oj vad du är intelligent !!
Du kanske skall berätta för UK och USA hur dom skall komma undan sina egna krigsförbrytelser
i Irak och alla dom övriga invasionerna i modern tid.

Var kan jag köpa billigt bränsle så jag kan åka till jobbet ??
Citera
Medlem
Asså har pansar spelat ut sin roll i modern krigföring?? Endast effektivt på öppna fält??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
I tisdags förra veckan fick jag Corona och blev rejält sjuk. Under tiden jag suttit hemma och varit sjuk så har jag tänkt domedagstankar, men nu gick jag en promenad i skogen i det härliga vårvädret. 6 grader varmt och soligt. Vad positiv man blir då! Så ut med er! Sitt inte här o skriv
Tack för en liten knuff. Tar paus.
Hade också rejäl corona för 3v och fortfarande inte helt bra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Svt play..morgonstudion idag.

Inte jag den. Då finns den inte. Kan du säga vilken tid?
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Okej!

Kan du formulera om detta till något begripligt som går att svara på, tack?
Ja. Xi tycker att vi ska göra som han säger - inte som han gör. Ett vanligt beteende bland sociopater och psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in