2022-03-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Zelensky har inte ens makt eller ballar att beordra nassarna i leden att SLUTA använda sina nazistiska märken och politiska tillhörighet för att det ser dåligt ut för omvärlden. Till och med NATO raderade ett inlägg där man såg en patch som har sina rötter i nazi-tyskland.

Tänk om svensk militär var så splittrad. Vi utkämpar krig och där är en av mina medsoldater med en miljöpartist patch på uniformen. Och där är i skyttegraven är centerpartibattaljonen.
Hahaha. Ukraina är europas skämtland. En parodi på en komedi. En buskisföreställning på sin höjd.
Dina förvirrade inlägg är rätt komiska ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Tre? (Eller var det fem) dagar efter invasionen meddelade ryska staten på sin egen hemsida att operationen nu var över.

Det var planen.

De missade bara att den sk operationen inte alls var över så som planen från början varit.

Därför.
Jo okej, kan förstå det.
Samtidigt - "alla" säger man kan inte lyssna på Rysslands info, men just DÅ gjorde man det..de kanske inte vill massakrera landet, ändrat taktik. De kanske menade att operationen att gå in i landet var över - vad vet jag..
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Har råd med det? Europas ekonomier kommer att få det väldigt tungt med råvarubrist och matbrist. Du tycker att det är värt det för en korrupt stat som Ukraina? Du är fan sjuk i huvudet.

Matbristen är ju redan påtaglig i Ryssland, själv hedrar jag Donken med ett besök då de beslutade att stänga i Ryssland, dricker en Cola då även de stängde ner, kommer sedan att ta min Toyota som jag köpte i förmiddags efter deras beslut att stänga i Ryssland och åka till Ikea och HM och shoppa loss.

Livet är härligt i Sverige, tänk vad vi kan shoppa loss 😁
Citera
2022-03-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad är din poäng (om det finns någon)?

Att det vi gemensamt har framför oss är mycket tuffa tider p.g.a. NATO/USA. Men det övergår nog ditt förstånd. Så jag låter det vara vid det.
Citera
2022-03-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
För om han öppnar börsen så ger han massor med ammunition till spinndoktorerna i väst. Han väntar på rätt tillfälle när fokusen är på något annat.

Tre veckor? rolig du. en vecka.

Men allt är ju lugnt enligt dig?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Återigen, Sverige har hundratusentals hektar åkermark i träda.
Börja bruka den åkermarken så kommer Sveriges jordbruksproduktion öka rätt substantiellt.

Är det inte Ryssland som är storproducenten även av just gödningsmedel? Har vi glömt att sanktionera dessa? Om så är, får vi omgående konsultera Urss i Bryssel så det blir fixat. Det skulle kunna minska efterfrågan med minst 5% procent och öka priset med 300%.

Det är viktigt med träffsäkra sanktioner ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
USA har skyfflat in vapen i Ukraina som attackerat rysktalande i Donbassregionen. USA skulle aldrig tillåta att Ryssarna hade instruktörer och skickade vapen till Mexico för att attackera amerianska intressen. USA har sin säkerhetssfär och Ryssland har sin. Alla visste vad som skulle hända om NATO/Ukraina gick över gränsen. Så varför är ni förvånade? Hoppas ni gillar konsekvenserna, för konsekvenstänk har ni uppenbarligen inte. USA är dessutom olovligen på andras territorium. USA har trupp i Syrien enbart för att skydda oljefält. Dom är inte där på inbjudan av Assad. Så USA ska inte kasta sten i glashus om att kränka något lands suveränitet.

Ni är som små barn som man läxa för att ni inte förstår bättre. Handling har konsekvens.
Vissa länder är finare än andra..jo
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Hur går det för tivolikonvonjen på 67 km, har den börjat röra på sig nu efter ha stått stilla i snart 10 dagar? Någon som vet?

Den står helt stilla. Inte en rörelse.
Citera
2022-03-09, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Matbristen är ju redan påtaglig i Ryssland, själv hedrar jag Donken med ett besök då de beslutade att stänga i Ryssland, dricker en Cola då även de stängde ner, kommer sedan att ta min Toyota som jag köpte i förmiddags efter deras beslut att stänga i Ryssland och åka till Ikea och HM och shoppa loss.

Livet är härligt i Sverige, tänk vad vi kan shoppa loss 😁

Ja, du är väl en sån där lånetorsk som tror att allt är oändligt. Själv så skulle jag inte förnedra mig själv genom att stoppa i mig skräp från McDonalds.
Citera
Medlem
Specialstyrka "Bears" utslagna

Fullt med nazistmärken

https://twitter.com/wargonzoo/status/1501513455546814467?t=UWiJ5d1WiTjOUXhVBJ9mjw&s=19
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Rykande färska bilder från Ukraina där ryssarna fick det lite hett om öronen.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1501512225009377280
Citera
Medlem
Mycket fin musik i centrala Kiev

https://youtu.be/HIPNVm6lNfM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem