2022-03-07, 12:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Vilka av Rysslands grannländer har kärnvapen?

Folkrepubliken Kina har sist jag kollade kärnvapen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De röstade emot i FN som ett av fem länder.

Det kanske inte betyder så mycket dock.

Assad är till skillnad från andra ledare ganska intelligent. Han är läkare och började en forskarutbildning i London när hans äldre broder dog och han blev "kronprins".

Han borde ha vett på att distansera sig från de värsta tokerier.

Assad är död i samma ögonblick som ryssland lyfter sin skyddande hand från honom.

inte för att det blir ett bättre shitholecountry av det-
Citera
Medlem
Klockan 15.00, svensk tid, kommer den ryska och ukrainska delegationen att mötas för en tredje förhandlingsrunda mellan länderna, rapporterar nyhetsbyrån AFP. Det förra samtalet hölls i torsdags. Då kom man överens om att upprätta de humanitära korridorerna.

Rysslands utrikesminister Sergej Lavrov och Ukrainas utrikesminister Dmitro Kuleba ska mötas i Turkiet på torsdag, rapporterar Reuters.

Det känns verkligen som att intresset finns ifrån båda sidor att försöka lösa en diplomatisk utgång på det här. Det är min känsla iallafall.

Förhoppningsvis lyckas dom snart, det gagnar alla inklusive omvärlden.
Citera
2022-03-07, 13:01
Bannlyst
Citat:
Inga, rättelse inga i väst
Citera
Medlem
Citat:

Ännu en skön ryssfanatiker. Jo han har ju rätt i att Vitryssland snart har det som enda grannland. Fast det blir ju lite rundgång i resonemanget.

Ja och så har ju Kina det också såklart. Men det blir ju också lite konstig argumentation.

Fast å andra sidan är det ju typisk Rysk 1984-argumentation det också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
https://youtu.be/C5eXWeoe1Ko

Redan 2014, direkt efter kuppen, började judarna propagera för bögeri och mångkultur i Ukraina. Här leder president Zelensky en homosexuell danstrupp som stönar och juckar i TV. De förnedrar traditionella ukrainska ideal och kultur och framställer ukrainska män som grisar.

Men lägg av med tramset. Han hade en humorgrupp som sköjade om ALLT och ALLA. De har t ex en scen där på en barnteater kommer en skådespelare som spelar Pinocchio ut som bög och alla slutar umgås med honom och tom mobbar honom en del. De tom fick ta bort detta fr föreställningen pga massiva HBTQ protester. Och från youtube. Men finns här:

https://www.dailymotion.com/video/x6clter
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Har du en länk till det uttalandet, dina ord litar nog få på

Vi är av Ryssland varnade både i Nato-frågan, och i att vi sänt vapensystem till Ukraina:

https://www.expressen.se/nyheter/anderssons-svar-efter--ryska-hotet-mot-sverige/
Citat:
Ryska utrikesministeriet varnar Sverige för att gå med i Nato då det skulle få ”allvarliga militärpolitiska konsekvenser”.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ryssland-varnar-for-svensk-nato-anslutning
Citat:
En eventuell Nato-anslutning från Sverige eller Finland skulle leda till ett allvarligt svar från Moskva.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxgQXJ/ryska-hotet-mot-sverige-kommer-hallas-ansvariga
Citat:
Det är det ryska utrikesdepartementet som hotar alla länder som förser Ukraina med vapen.
Länderna "kommer att hållas ansvariga" om vapnen används mot ryska trupper, enligt nyhetsbyrån Interfax.
Varningen gäller också de som skickar bränsle.
EU:s agerande kommer inte att lämnas utan ett tufft svar, skriver ryska utrikesdepartementet enligt nyhetsbyrån.
"De måste förstå hur farliga konsekvenserna kan bli", skriver departementet.

Öppet för fri tolkning.
Jag har gjort min tolkning.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Sakligt vore om man hade satt kriget i rätt kontext, i ljuset av USAs alla invasioner i decennier, sekel, nobelpriset till Obama m.m.
Man kan fördöma Putin men glöm inte att han haft tålamod med slakten av ryska minoriteter sedan många år och på alla sätt försökt förhandla och lösa frågan diplomatiskt.
Väst satte sig på höga hästar, slog sig på bröstet och blundade. Stöddade som vanligt upp sig och vägrade lyssna. Fördom Putin som Obama om du vill men fördom inte ryska soldater som inget val har.
Vad har Ukraina med något av USA's tidigare invasioner att göra? Vad har det med Obamas nobelpris att göra?

Slakt av ryska minoriteter? Snacka skit. Det tog ganska många 2014-2015 på BÅDA sidor, sedan dess har dödstalen varit låga.

Nej, jag tänker inte fördöma Obama för att Putin startar ett krig mot en tredje part.

Din logik är "Person X sa något elakt till mig, så nu ska jag slå ihjäl person Y".
Citera
2022-03-07, 13:02
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
https://youtu.be/C5eXWeoe1Ko

Redan 2014, direkt efter kuppen, började judarna propagera för bögeri och mångkultur i Ukraina. Här leder president Zelensky en homosexuell danstrupp som stönar och juckar i TV. De förnedrar traditionella ukrainska ideal och kultur och framställer ukrainska män som grisar.

Ahahahahaaaa ... Ja, det måste svida oerhört. Många slaviska machos får spader.

Hindrade dock inte att Zelenskijs parti fick hela 73% av rösterna i valet 2019. "traditionalisterna" tillhör en minoritet ,är ju lätt att räkna ut, gamla fisar som drömmer om ett judefritt Ukraina med traditionella ideal ,jojo
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
140 rubel för $ idag. Med allt stöd och guldförsäljning. Bör ligga på 300-500 egentligen. Ledningen för ryska Statsbanken samlas idag på extra krismöte...trots helg/ledig dag.

Jag föreslår att de gör en pengarreform som 1961. 1 dollar - 60 kopek!

De får återgå till de tidevarv då det inte var en riktig valuta, utan bara ett sätt att hålla reda på kostnader.

Bevisen är att Sovjet inte ens accepterade att man köpte deras saker med rubel. Man var tvungen att betala med internationella valutor eller andra varor.

De enda som fick handla med rubel var andra kommunistländer, och även då var det mest imaginära pengar på ett balanskonto.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
För mig är de för tillfället ädla kämpar mot imperialistiskt förtryck.

Eftersom man får 15 år där du är om man säger något sådant förstår jag dock att du har en annan uppfattning.

"Ädla kämpar" ??

Vilka infantila uppfattningar. Hade jag inte vetat att du var svensk hade jag trott du var typ 17 år gammal.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ett utvidgat krig kommer inte att vara lösningen på ett tilltagande elände. Om attackerna riktas som väst så kommer de att besvaras och ett fullskaligt krig utbryter till nackdel för alla. Lösningen är ett tillbakadragande och sedan en insikt om att Ryssland bränt sina skepp mot väst och måste försöka hitta ett förhållningssätt gentemot och en samverkan med Kina. Putin har fört tillbaka Ryssland till tiden före ryska revolutionen.

Eller tiden innan Peter den Store som vände sig mot väst och moderniserade landet. Det gamla Ryssland som betalade tribut till mongolerna i Gyllene Horden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in