2022-03-07, 12:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Blir han så avskuren kommer han ju att tvingas invadera Västeuropa. USA skulle aldrig låta Europa svälta.

Ett utvidgat krig kommer inte att vara lösningen på ett tilltagande elände. Om attackerna riktas som väst så kommer de att besvaras och ett fullskaligt krig utbryter till nackdel för alla. Lösningen är ett tillbakadragande och sedan en insikt om att Ryssland bränt sina skepp mot väst och måste försöka hitta ett förhållningssätt gentemot och en samverkan med Kina. Putin har fört tillbaka Ryssland till tiden före ryska revolutionen.
Citera
2022-03-07, 12:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
De ”humanitära korridorerna” går till Ryssland och Belarus. Snart har Putin ett par miljoner av Ukrainas civila som gisslan i Ryssland. Är Zelenskyj beredd att offra dem? Eller är det dags att ge upp då?
Värre än så, fienden har troligtvis planer på att skicka in drivmedel och ammunition till armen, via dessa korridorer.
Men jag tvivlar på att Ukraina går på det.
Citera
2022-03-07, 12:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Tack för en intressant länk!!
Ja det är väl bara hoppas att jag har fel och att det vi ser är den ryska militärmakt som omvärlden så länge fruktat. Jag är dock fortfarande orolig att Putin sitter på militär kapacitet vi inte sett än. Inte nödvändigtvis kärnvapen då utan avancerade vapen som åtminstone för en tid kan bjuda NATO motstånd. Det är ju trots allt inte all rysk militär som krigar i Ukraina.

De har ju mer brutala vapen som stora bombflygplan. Det gick ett ryckte i går kväll att de skulle användas från Vitryssland men hittills har det inte hänt.
Citera
2022-03-07, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Tydligen var du inte ironisk bara en idiot. Jag syftade på de 13 000 civila etniska ryssarna dödade i Donbass efter 2014. Du och majoriteten av nazisterna härinne har tydligen aldrig hört talas om det, vilket du bevisa här. Har man så dålig koll på bakgrunden borde man inte uttala sig överhuvudtaget. Det kräver dock självinsikt. Stor brist på det.

Fake news, inga civila ryssar som dött, det är bara civila ukrainare som fått sätta livet till i den här konflikten.
Om man är i Putlers ledband som du är borde man inte uttala sig, du lider en enorm brist på bildning så bolsjevik du är.
Citera
2022-03-07, 12:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobinGustaxdottern
Förutsatt att Rysslands militära planer går vägen så ska det bli intressant att se vad media ska säga. Ska de ge Putin beröm efter inledande nederlag eller komma med civila snyfthistorier? Ska de gråta ut i media om hur hemskt allting är eller ska de stå upp för saklig nyhetsförmedling.

Usch så äckligt partiska mediahusen, politiska partier och åsiktspottade apor på stan är.
För helvete någon gång, bilda er en egen åsikt. Ta in orden: EGEN ÅSIKT!!

Hahaha, hur det än går kan du vara säker på att ingen kommer berömma Putin i väst, utom arma marginaliserade individer som redan gör det.

Jag har dragit mig för att vara tvärsäker på saker här, men det kan jag i alla fall slå fast.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Inget om man inte räknar USA och Alaska.
Har USA förresten kärnvapen i Alaska?
Kina och Nordkorea.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu stegas det opp i beväpningen. Klassikern Mosin-Nagant plockas fram.

https://twitter.com/i_army_org/status/1500785098412769281?t=oqoRflKMIVVv0ibkuYEVGQ&s=19
ja vad fan inget vapen man ska underskatta men ändå haha
Citera
Medlem
Citat:

https://twitter.com/i_army_org/status/1500785098412769281?t=oqoRflKMIVVv0ibkuYEVGQ&s=19

Ha ha ha, Putler börjar få slut på moderna vapen, humor på hög nivå
Citera
2022-03-07, 12:58
Medlem
Ratis avatar
Citat:

Är det säsong för rådjursjakt månne.
Citera
2022-03-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Sa aldrig att ryska medier är balanserade. De är lika obalanserade som de ukrainska. Men det är du för hjärntvättad för att kunna se.
Nej, de är inte lika obalanserade som de ukrainska. Ryska medier har i dagsläget ingen som helst trovärdighet och därför är det som sagt bara kompletta idioter som försöker hänvisa till ryska medier. Kan inte tänka mig att du sitter och försöker google-översätta ryska medier för att hitta någon slags "balans" mellan vad alla andra rapporterar och vad som censurerats fram i Ryssland. Vilket alltså innebär att du är rysktalande. Oavsett är du inget annat än en av Putins nyttiga idioter.
Citera
2022-03-07, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag skulle vilja påstå att det är extremt sakligt att påpeka hur hemskt det är. En galning har beordrat en invasion av ett annat land, och civila dör dagligen samtidigt som miljoner drivs på flykt. Förklara för mig hur man kan framställa detta "sakligt" på ett annat sätt än att det framstår som dåligt.
Sakligt vore om man hade satt kriget i rätt kontext, i ljuset av USAs alla invasioner i decennier, sekel, nobelpriset till Obama m.m.
Man kan fördöma Putin men glöm inte att han haft tålamod med slakten av ryska minoriteter sedan många år och på alla sätt försökt förhandla och lösa frågan diplomatiskt.
Väst satte sig på höga hästar, slog sig på bröstet och blundade. Stöddade som vanligt upp sig och vägrade lyssna. Fördom Putin som Obama om du vill men fördom inte ryska soldater som inget val har.
Citera
2022-03-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Kina
Och USA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto