Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-07, 14:07
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Bra K/D ratio för Madyar Birds.

“We lost 27 of our own. In return, we destroyed 24,895 russian troops and 76,950 targets. That’s two entire army corps.

For every one of ours - 1,000 of theirs.”

— Madyar, commander of Ukraine’s drone forces (SBS)

https://x.com/banderafella/status/1986739343533187222?s=19
Snyggt, då vet vi, enligt rysk logik, att eftersom en avdelings ratio i en viss tid representerar hela kriget, så har ryssarna närmare 3 miljoner döda!
Citera
2025-11-07, 14:10
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nato expanderar inte österut men vill länder gå med frivilligt i NATO så ska inte ni rysshoror kunna säga nej eller för den delen invadera länder som inte följer och lyder er diktaturstat!
Diktaturstat? Hahah, skönaste jag hört. Ukraina har inte haft val på snart 7 år, Ryssland höll val i fjol. Oberoende undersökningar visar dessutom att Putin har stöd från det absoluta folkflertalet men kokainisten zelensky bara ska sitta kvar, tydligen. Snacket om att Ryssland skulle vara en tyrannisk diktatur kan man ta och stoppa upp nånstans där solen inte skiner
Citera
2025-11-07, 14:11
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ukraina korrupt och tvättar pengar, säljer vapen på svarta marknaden.
Hmmm, har jag inte läst det tidigare?
Jo, en av Kremls talkingpoints!

Sitter folk och upprepar detta?
De är styrda av Moskva och kan inte tänka själva?

Det måste vara ett jävla underbetyg för den ryska armén att inte lyckats inta Ukraina på nästa 4 år trots att de enligt dig säljer alla vapen de får från väst på svarta marknaden.
Citera
2025-11-07, 14:11
Avstängd
Dumbledwarfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Hm ca 2 öre i elkostnad skulle jag tro, inte räknat på det. Men låt mig gissa, vatnik, ryzztroll? 😁

Otur men jag är svensk, insatt i vad som pågår. Står inte på nån sida igentligen, skurkstater båda två.

Tycker mest synd om Ukraina som inte kan vinna hur de än gör. Torskar Ryssland så blir Ukraina ett arab och afrikanghetto som i övriga Europa, vinner Putin så, ja inte en aning faktiskt.

Ukraina skulle dock aldrig släppt in Soros och Co, precis som vi här i Sverige aldrig skulle släppt in fantygets lakejer.

Så där har du min ståndpunkt.
Polen har tagit in 0 araber. Slaviska länder brukar vara bättre på invandringspolitik så det behöver du nog inte oroa dig för.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Diktaturstat? Hahah, skönaste jag hört. Ukraina har inte haft val på snart 7 år, Ryssland höll val i fjol. Oberoende undersökningar visar dessutom att Putin har stöd från det absoluta folkflertalet men kokainisten zelensky bara ska sitta kvar, tydligen. Snacket om att Ryssland skulle vara en tyrannisk diktatur kan man ta och stoppa upp nånstans där solen inte skiner
”Ryssland höll val i fjol. ” haha den var rolig den.
Faktum kvarstår att Zelensky är folkvald och Putin är inte folkvald.
Skulle du fråga dom i Nordkorea skulle majoriteten också ha stöd för sin ledare.
Det finns ingen opposition till Putin, säger man emot kriget riskerar man 15 års fängelse.
Senast redigerad av Dumbledwarf 2025-11-07 kl. 14:15.
Citera
2025-11-07, 14:21
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vi får se. Det finns en stor chans att Zelensky avsätts. Den ukrainska stridsviljan verkar vara mycket låg.

Jag förstår dem. Vem vill dö i ett proxykrig för att försvara några provinser som inte tillhör det historiska Ukraina och där nästan alla är etniska ryssar?
Sant, stridsviljan är kanske inte helt 100% når man försvarar sig i Kursk eller Belgorod, det är liksom inte värdt att försvara ett skithål.
Citera
2025-11-07, 14:23
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Finns den kanalen kvar? Mer än jag visste.

Men nu börjar ni bli löjliga, om det här är det bästa ryssland och ukraina kan producera i propagandaväg..

Kom du in idag på flashback och förväntade dig att det är här det händer? Det är ännu mer delulu än att tro att Pokrovsk kommer avgöra konflikten
Citera
2025-11-07, 14:23
Medlem
Yays avatar
https://www.the-express.com/news/world-news/189734/us-warns-putin-s-potential-invasion-nato-europe-cites-russia-s-desperation

Mentalt efterblivna ryzzar till fronten blir nog bra det
Citera
2025-11-07, 14:26
Avstängd
https://x.com/CheburekiMan/status/1986456806311510143?t=dA39xyKjDW4kvN7Zx519mw&s=19

Nu är det snack på x om att den misslyckade blackhawk helikopterattacken norr om Pokrovsk var ett försök att få ut högt uppsatta officerare ur staden.

Det hade förklarat idiotin i att försöka något så dumtdristigt.
Antingen det, eller att det var någon NATOledd attack, så som Kursk attacken.
Citera
2025-11-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Kom du in idag på flashback och förväntade dig att det är här det händer? Det är ännu mer delulu än att tro att Pokrovsk kommer avgöra konflikten
Men Ukraina har ju full kontroll på Pokrovsk? Såg Zelensky säga det. Påstår du att han ljuger?..

Dock så har jag ingen koll på vart nästa område blir.

Det ser kämpigt ut för Ukraina nu men det kan så klart ändras med lite fiffighet. Ukrainas attacker på oljeindustrin tar garanterat upp mycket av Putins tid.
Citera
2025-11-07, 14:27
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Diktaturstat? Hahah, skönaste jag hört. Ukraina har inte haft val på snart 7 år, Ryssland höll val i fjol. ]Oberoende undersökningar visar dessutom att Putin har stöd från det absoluta folkflertalet men kokainisten zelensky bara ska sitta kvar, tydligen. Snacket om att Ryssland skulle vara en tyrannisk diktatur kan man ta och stoppa upp nånstans där solen inte skiner

Enligt Moscow Times senaste opinionsundersökning säger 56% av ryssarna att de är "väldigt trötta" på kriget. I samma undersökning säger 83% att de lider av krigströthet. Tror vi börjar se en spricka i den fina Putin fasaden.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-mardrom--majoritet-valdigt--trotta-pa-kriget/
Citera
2025-11-07, 14:27
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
https://www.youtube.com/watch?v=DmT3Pq7Qc9I

85% av Pot under Rysk kontroll.

Går det bra?

ha ha ha..

MUH ZLAVA URJKAINEE MUUH!!
Var det inte du som gjorde ett patetiskt försök att framstå som neutral i konflikten för någon dag sedan?
Citera
2025-11-07, 14:28
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
År 2024 blev 400 människor arresterade för vad dem skrivit på internet i Ryssland, samma år blev 3000 (!!) arresterade för vad dem skrivit på internet i Storbritannien som dessutom har en mindre befolkning. Coincidence? Nothing is. Det ryska folket stöttar Putin till 110%, oberoende undersökningar har påvisat detta gång efter annan. Att Putin inte är nåt stort fan av pedofilparader och samkönade äktenskap är en sak men diktator? Hahahah. Good goy
Sifferbingo. Dina siffror från Ryssland kan sannolikt 100-dubblas. Skillnad på 5 dagar på en städad, öppen anstalt i väst med internet, tv och 3 mål mat om dagen mot ett 0-gradigt, mögligt betongskelett i Sibirien med, i bästa fall rutten löksoppa och glödlampor som lyser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in