Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-11-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Du förespråkar att svenskar ska åka till Ukraina och kriga men duckar frågan på varför du inte själv åkt ned?
OKEJ!
På ungefär samma sätt som jag förespråkar att svensk polis ska göra det och det utan att jag för den sakens skull engagerar mig praktiskt i det arbetet.

Och som svar på din fråga så gör jag mycket mer nytta för Ukraina här hemma än vad jag skulle gjort på plats. Att göra något på plats är ett jobb för soldater. Jag är ingen soldat.
Citera
2025-11-07, 11:17
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Åh fan.
Gorbatjov har en annan uppfattning.
(FB) Den stora samlingstråden om Maidan 2014

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Nato lovade att inte expandera österut och nu får dem äta upp sina svikna löften, ukraina aka neo-khazarien ska bekämpas till varje pris, så är det bara. Ni kallar oss vatniks, vi kallar oss den fria världens förkämpar. Nato och västmakterna är dem faktiska kommunisterna och avser etablera ett bolsjevikiskt maktsyndikat i hela Europa, Putin motsätter sig detta. Att det ska vara så jävla svårt att fatta för somliga..
Citera
2025-11-07, 11:20
Medlem
Citat:
Nato lovade att inte expandera österut och nu får dem äta upp sina svikna löften, ukraina aka neo-khazarien ska bekämpas till varje pris, så är det bara. Ni kallar oss vatniks, vi kallar oss den fria världens förkämpar. Nato och västmakterna är dem faktiska kommunisterna och avser etablera ett bolsjevikiskt maktsyndikat i hela Europa, Putin motsätter sig detta. Att det ska vara så jävla svårt att fatta för somliga..

Det fanns inga sådana löften. Det har klarlagts många gånger. Dessutom så strider ett sådant löfte faktiskt mot hela Natos struktur. Nato är en demokratiskt uppbyggd organisation och en sådan kan inte besluta om att inte anta fler medlemmar. Demokratiska organisationer fungerar inte så. I demokratiska system har stater rätt att ansöka om medlemskap och sedan kan naturligtvis inkomna ansökningar avslås. Men att i förväg besluta om att inte fler ska få bli medlemmar, så fungerar det inte i demokratiska system.
Citera
2025-11-07, 11:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Med alla ryska framgångar och Ryssland redan vunnit (?), varför dessa hot med kärnvapen?🤔

Vad är moskvastatens oro? Vad är det som gör att moskvastaten måste hota med kärnvapen….
Citat:
Inte ett dugg arg, varför tror du det?

Har du inget och säga i sak?

Om att Ukrainas stora företag inte leder till de stora genombrott som ni hoppas på varje gång ett nytt genidrag från Wiesbaden lanseras?

Som att heja på.ett fotbollslag som hela tiden tappar bollen utan att man ser det?!
Citera
2025-11-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ingen mening med att försöka föra en debatt med den där foliehatten. Han försöker bara sabotera tråden med sitt tramsande.

Jag vet. Men nu tog ifrågasatta borskungen den vetenskapliga metoden och stringensen i två undersökningar som jag visade på och då tyckte jag det fanns skäl att påpeka för honom/henne att vederbörande inte lagt fram några data som styrker borskungens propagandistiska påståenden.
Citera
2025-11-07, 11:23
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Nato expanderar inte österut men vill länder gå med frivilligt i NATO så ska inte ni rysshoror kunna säga nej eller för den delen invadera länder som inte följer och lyder er diktaturstat!
Citera
2025-11-07, 11:24
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Jag skriver !,? och stora bokstäver hur mycket jag vill.

Skriver iaf inte RyzZhoror, psykotiske dvärgen i Kreml, PiZzryzZar, KloaKen RyzZland, Dassriket RyzZland och liknande fjantiga uttryck i varje mening som ni Bandera-ister.

Hur går det för våroffensoven 2023?
Har den dragot igång igen?
Har hört att den ska leda till återtagande av de ockiperade områdena?

Hur går det för de svensla AWOL-planen?
Har de kommit upp i luften än?

Hur går det i Kursk?

Går det bra att räkna Killcounts i Bakhmut?
Vem ställer du frågorna till? En av de meningarna har ett frågetecken trots att det inte är en fråga. En kul distraktion för dig vore att hitta vilken och skratta åt det harmlösa misstaget. Sedan tycker jag du ska logga ut och touch grass.
Citera
2025-11-07, 11:25
Medlem
Citat:
Nato lovade att inte expandera österut och nu får dem äta upp sina svikna löften,
Nato lovade inte det formellt nej. Och det som sades som går att tolka åt det hållet var riktat till Sovjet, som inte längre existerar.
Citera
2025-11-07, 11:26
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Frågan är väl varför Kungenshora inte flyttar till Ryssland? Han kräver ju att Ukraina ska vika sig för Ryssland och därmed leva i all framtid under rysk kontroll, så då borde han ju själv flytta dit om han kräver detsamma av Ukrainas folk
Jag förespråkar att Ukrainas president Zelensky ska verka för det enda vallöfte han har folkets mandat till, att verka för fred med Ryssland.
Det är vad ukrainska folket röstat fram honom för att göra och det enda han har folkets mandat till.

Att rösta igenom en helgdag till folkmördaren Bandera har han inte folkets mandat till, inte heller till att avskaffa demokratiska val.
Citera
2025-11-07, 11:27
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Jag vet. Men nu tog ifrågasatta borskungen den vetenskapliga metoden och stringensen i två undersökningar som jag visade på och då tyckte jag det fanns skäl att påpeka för honom/henne att vederbörande inte lagt fram några data som styrker borskungens propagandistiska påståenden.

Jag tror borstjkunden är lite yrvaken, han är lite off i manuset. Har inte uppfattat att det som är så viktigt i Pokrovsk faktiskt inte ser ut att hända i verkligheten.
Citera
2025-11-07, 11:28
Avstängd
https://x.com/MyLordBebo/status/1986688278284955987?t=2W-o45_IDEQcK7FP0HodlA&s=19

RUAF kan röra sig ganska fritt inne i Pokrovsk, de ser inte oroliga ut för något.
Citera
2025-11-07, 11:33
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Jag förespråkar att Ukrainas president Zelensky ska verka för det enda vallöfte han har folkets mandat till, att verka för fred med Ryssland.
Det är vad ukrainska folket röstat fram honom för att göra och det enda han har folkets mandat till.

Att rösta igenom en helgdag till folkmördaren Bandera har han inte folkets mandat till, inte heller till att avskaffa demokratiska val.

Det här är ju en helt absurd tolking. Var har du fått den från? Är det SwebbTV nu igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in