Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Nej han ökar den. Världen är beroende av USA. Världens enda militära stormakt och avgörande spelare i Ukrainakriget.
Beroende och beroende,, om det fortsätter med trumps galenskap kommer europa bli tvunga att frigöra sig från amerikanskt inflytande, diskussion är redan igång, detta kommer såklart att försvaga usa också,, det är inte hållbart att kommunicera med samarbetspartners så som trump / vance gör nu,,tillslut blir det bara för mycket ,,jag tänker på canada, mexico, musk/ tyska valet,, sympatier från trump med europas ärkefiende ryssland osv osv, omvälvande tider minsann
Citera
2025-02-28, 22:10
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Oj, Lindsey Graham. Ni får se själva : https://www.youtube.com/watch?v=0qgtx4sqzZc&ab_channel=C-SPAN

Wow, den största supporterna av Ukraina av dom alla, Lindsey Graham... otroligt...

Jag har tidigare skrivit att jag uppskattar Grahams uppriktighet men att jag inte håller med honom i sak, han är dessutom en av personerna bakom Maidan.

What I saw in the Oval Office was disrespectful...I don't know if we can ever do business with Zelenskyy again...He either needs to resign and send somebody over that we can do business with or he needs to change
Citera
2025-02-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Tar en bit av dit upprörda inlägg.
Att spela kort eller inte ha kort att spela med.
Det fick vi en uppvisning i, i München, av Pete Hegseth i hans tal.
Snacka om att blanda bort korten.
Sedan upprepar trumpnissarna detta spektakel.

De är inte vuxna nog att ha dessa roller.
Notera Rubio. Han vill helst sjunka genom golvet.

Förutom trumpnissarna, har jag konstaterat att Trump och Vance är humle och dumle.
ja fy fan tänk att vara en sansad mogen konservativ republikan o sitta o han Trump o Vance som frontfigurer, vilken skam o förnedring,,,
Citera
2025-02-28, 22:14
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Att ryssrunkare som ni fortfarande snackar om att önska fred..är bara en lögn !

Har man en någorlunda fungerande hjärna så förstår man att går Ryssland ut nu ur Ukraina och Ukraina försöker närma sig Nato igen så kommer Ryssland inte hålla tillbaka som de gör nu utan släppa en fet jävel över Kiev.

Då snackar vi game over.
Citera
2025-02-28, 22:15
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Oj, Lindsey Graham. Ni får se själva : https://www.youtube.com/watch?v=0qgtx4sqzZc&ab_channel=C-SPAN

Grattis till oss alla.. Kina och Ryssland har fått vad dom ville. Dom ville driva in en kil mellan Europa och USA. Det här gör oss relativt svagare och dom här två skithålsländerna relativt starkare.

Och vi har kompletta idioter som Lindsey Graham som står och försvarar detta... Men vad fan, jag tror att inom några timmar så har vi ett nytt manus ute från Kreml och ett gäng Ryssjävlar som som kommer försvara detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Kan du inte förklara hur Ryssland ska kunna fortsätta att finansiera detta när alla pengar i den ryska reservfonden är slut nästa år? Ingen vill köpa ryska statspapper så sedelpressarna kommer omedelbart resultera i hyperinflation. Det är game over för Ryssland, ekonomiskt innan midsommar.

Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Om man scannar igenom dina historiska profetior så, inser man snart att du är en kontraindikator av rang.
Nu är vare sig du eller jag experter i detta krig men jag är rätt säker på att det jag har torgfört och framfört kommer inträffa innan din analys slår rätt (om den ens inträffar).

Hur känns det att din Zelensky blev uppläxad som ett litet barn av två vuxna föräldrar som är trötta på att hon stjäl från godisbutiken utan att säga tack och inte lyssnar?

Han har mycket att lära av UFFE, sitta still och lyssna när pappa USA visar riktningen 😇
Citera
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Vad många verkar missa i detta spektaklet är den psykologiska påverkan detta har på frontsoldaterna.
Inte så roligt att trycka i en skyttegrav på östfronten och se Zelensky bli uppläxad inför världspressen av Trump och Vance.

Det är nog många som ikväll funderar på hur dom ska klara sig och inte så många som är sugna på motoffensiv imorgon.

Samtidigt som ryssen förbereder golfbilen och åsnan inför en ny dag och somnar med ett leende skapat av vodka och minnesbilden av Zelenskys himlande ögon och sluddrande tal.
Oroa dig inte, tror nog Ukrainska soldater har haft värre setbacks. Om du tror fronten flyttar sig kilometervis pga av detta imorgon har du inte fattat vad dom är gjord av.
Citera
2025-02-28, 22:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Lindsey Graham är ju den siste kvarvarande neocon och om han inte längre stödjer Zelensky så har Ukraina trubbel på allvar.

https://x.com/elonmusk/status/1895582702923067837
Citera
2025-02-28, 22:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Har man en någorlunda fungerande hjärna så förstår man att går Ryssland ut nu ur Ukraina och Ukraina försöker närma sig Nato igen så kommer Ryssland inte hålla tillbaka som de gör nu utan släppa en fet jävel över Kiev.

Då snackar vi game over.

Jaa-a..så länge höll det "freds-pratet" !
Citera
2025-02-28, 22:19
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vilken klusterfuck från Vance och Trump det här var...

Med det sagt, Ukraina behöver inte kärnvapen. Dom har andra metoder som dom kan använda. (I strid med folkrätten och så vidare, men jag ser dom metoderna som en sista utväg som att använda kärnvapen... Det har inte testats i ett modernt krig vad jag vet, men å andra sidan jag är ingen MÖP)

Med det sagt, jag sitter och tittar på efteranalyserna. Och även om jag varnade för att det här kunde ske innan USA röstade in Trump, då att Ryssland och Kina skulle driva in en kil mellan Europa och USA. Så verkar det nu ha skett. Britterna verkar ha börjat planera för detta redan i morse med deras stormöte med europeiska ledare.

Just nu och jag tänkte att det här kommer inte hända. Men jag kan se Franska kärnvapen i Tyskland om några veckors tid.

Det är tyvärr en väg vi vandrar. Eller tyvärr.
Jag får höra gång efter annan att Ryssland är en stormakt. Mest beroende på kärnvapen.
Låt många då bli stormakter.
Ingen har vågat anfalla en stormakt.
Citera
2025-02-28, 22:22
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Sanningen är att majoriteten av USA är helt likgiltiga inför Ukraina och utrikespolitik överlag. Det är därför detta är möjligt och att Trump kunnat väljas.

Vi måste sluta vara så himla naiva.

Detta hänger inte ens på Trump som person utan detta är en rörelse som satts igång och kommer fortsätta med efterföljande presidentkandidater efter Trump

Nej, tvärtom.
En nyligen gjord undersökning visade att fler stod på Ukrainas.
Fler ansåg Ryssland som fienden.
Sedan att det finns en kärna hos republikanerna som köper vad som helst som Trump säger, är en annan sak.
Citera
2025-02-28, 22:27
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Och vad ska Europa göra sen, bryta de på rysk mark eller ? För chansen att fransosen, Friedrich Murra, Starmer (som vred och svettades när Trump frågade om Storbritannien klarar av Ryssland själva) skulle köra ut Ryssland från Ukraina är 0,1%

De gör väl samma sak som USA tänkte göra.
Fast med en bättre deal for Ukraina.

Förstår att du har svårt att tänka denna tanke.
Krävs viss aktivitet mellan öronen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in