Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
DÅ ÄR DET KLART!

USA stoppar allt sitt stöd till Ukraina.

Jag förstår verkligen inte vad råttan Zelensky tänkte när han började käfta i vita huset.

Vill han att fler ukrainare ska dö?

Folket för avsätta och ta hand honom.

Jag förstår verkligen inte vad rysshororna i Washington tänker när de stoppar allt stöd till Ukraina.

Vill de att fler ukrainare ska dö?
Citera
2025-03-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Vad kan du sträcka dig till?
Att...
Även väst har gjort "dumma" saker...
Utan att specificera...

Det finns mycket som är åt skogen i Sverige och i väst i övrigt. Men jämför man för- och nackdelar så är min slutsats att fördelarna är klart mycket större än nackdelarna. Medan det motsatta gäller för att samhälle som Ryssland. Jag skulle inte vilja leva i ett genomkorrupt land styrt av en envåldshärskare där man behöver väga vartenda ord man uttalar för att inte riskera hamna i fängelse för resten av livet. Min frihet, demokrati och rättssäkerhet betalar jag gärna för med att acceptera prideparader.

Jag jätteglad över att leva i Väst och skulle jag flytta så är det inom Väst. Jag skulle aldrig någonsin kunna tänka mig att flytta till land som Ryssland. Skulle du?
Citera
2025-03-04, 13:10
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Rysk shashlyk.

Exceptionell direct hit och ryskt nederlag för T-80.

Ryska kackerlackor blir grillade och får "evigt liv".

Fighters of the 8th Regiment of the Special Operations Forces epically smashed a russian T-80 into atoms

x.com/albafella1/status/1896785402763378913
Citera
2025-03-04, 13:13
Medlem
Snapcounts avatar
Det finns lite kvar..än..

The United States continues to share intelligence information with Ukraine as of Tuesday morning, a source familiar with the situation told CNN.

https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-congress-address-03-04-25/index.html

Men det kommer väl att ryka också.
Citera
2025-03-04, 13:13
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag förstår verkligen inte vad rysshororna i Washington tänker när de stoppar allt stöd till Ukraina.

Vill de att fler ukrainare ska dö?

Du och dina äckliga typer vill inte ha fred. Så ni vill att ukrainare ska dö. Allt för erat rysshat.
Citera
2025-03-04, 13:19
Medlem
Citat:
Du och dina äckliga typer vill inte ha fred. Så ni vill att ukrainare ska dö. Allt för erat rysshat.

Ingen vettig vill att ukrainare ska dö. Däremot är det mycket svårt att sörja att ryska soldater dör eftersom de själva valt att delta i ett illegalt krig. Vi som stödjer Ukraina har ingen högre dröm än att ryssen ska dra sig ut ur Ukraina och kravla tillbaka in på eget territorium. Där får de hålla på hur de vill, men låt oss andra vara, tack.
Citera
2025-03-04, 13:19
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Seth Abramson... En konspirationsteoretiker som hävdar att allt han säger kommer från stora medier. "Inget av det kommer från mina spekulationer eller min personliga övertygelse. Vi pratar bara om stora mediaartiklar som föll mellan stolarna." Men det är han själv som sitter hemma och "twittrar" ut berättelser som han har staplat ihop som ett korthus.

Visst var det många ledtrådar(korthus kalla du det) som staplades på varandra. Absolut.
Hur många var det?
Är alla fel?
Finns det något som han inte nämnde. Troligen.

I vilket fall som helst.
Musk håller på att skapa en omöjlig situation i USA. Inga restriktioner alls i vad han gör.
Finns det någon baktanke i detta?

Trump förklarar krig på allt och alla. Varför då?
Ja, inte Ryssland vad jag vet. Här går det mesta åt andra hållet.

Totalt kaos. Överallt. Samtidigt.
Vem har nytta av detta?
Citera
2025-03-04, 13:25
Medlem
Citat:

Alla dödsfall i Ukraina är enbart Rysslands fel som startade kriget. Jag tycker synd om dig som är så vilsen att du känner att du måste försvara kloaklandet Ryssland på ett svenskt forum.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det finns lite kvar..än..

The United States continues to share intelligence information with Ukraine as of Tuesday morning, a source familiar with the situation told CNN.

https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-congress-address-03-04-25/index.html

Men det kommer väl att ryka också.

Fast det är nog mindre oroande, det kan nog täckas upp via England & Polen. Just Polen har jag fått för mig har varit generösa med information till Ukraina
Citera
Medlem
Det har inte börjat bra för Trumps MAGA-politik. Dels fredsmäklarfiaskot i Ukraina-kriget, ebola-epidemin, nedskärningarna i den federala förvaltningen, invasionshot mot grannländerna, allians med Putin....

Och nu meddelar Centralbanken i Atlanta att USA:s BNP beräknas falla med 2,8% i år.

Bakgrunden tros vara ett handelsunderskott, där företag importerat mer innan handelstullarna infördes, samt en avmattning i tillverkningsindustrin.

Faktorerna har lett till en oro för en recession, eller ”Trumpcession” som det kallats i amerikanska medier.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/kwLP5j/centralbank-varnar-for-trumpcession
Citera
2025-03-04, 13:29
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Follow the money som det heter. Jag ska tipsa senare om en intressant artikel jag läste men med Trump så har USA blivit introducerad för hederlig gammal Rysk korruption. Med Trumps klockförsäljning och memecoin, så kan "intressenter" lätt pumpa in pengar till Trump. I andra änden så har vi Musk som under skenet av "besparingar" nu handikappar resten av regeringen. Slaktar DOJ. Tagit bort granskningar över korruption i utländska länder och så vidare.

Ta bara Thruth social media, värderat till 6,3 miljarder dollar (Fritt ur minnet) men har bara intäkter på 13 miljoner dollar (Fritt ur..) Men framförallt hur Trump kom att äga det hela och vilka som finansierade det. (Det är inte värt ett skit om Trump börjar sälja aktier, men tills dess så kan han låna pengar mot den här "tillgången")

Jag tror nu att dom här två herrarna bara ville utöka sina förmögenheter. Musk såg till en början en ny marknad i Ryssland men Ketaminet tog över. Trump ohederlig som han är tog allt vad han kunde. Putin i sin tur såg hur han kunde få in en fot och styra dom här herrarna. Om man ser vad dom gör och inte säger, så skulle jag vilja argumentera för att man bättre förstår deras drivkrafter.

Jag ska be att få återkomma till ämnet lite senare, jobbet kallar.

Vore intressant att få ta del av dina källor inom detta område.

Follow the money. En klassiker
Ex om man köper något för 40 miljoner och lyckas sälja det för 95 miljoner, under en rådande kris.
Det är riktigt bra gjort.
Få lyckas med att få ut dubbla värdet under dessa förhållanden.
Citera
2025-03-04, 13:32
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Ja, jag har missat detta. De ville de facto ha en dialog med väst kring NATO expansion långt innan krigsutbrottet.

Jo detta är ju sant.
Man gick ut med ett brev till många länder och deklarerade att man ville tillbaka till 1997.
Är det rimligt?
Tror det vara i december 2021. Vill minnas att det var något som också inte var förhandlingsbart. Eller hur?

Mitt minne kan svika mig här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in