Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Önsketänkande. Ukraina faller inte bara för att USA har bytt sida.

Jo det har de sagt själva och även experter på kriget. Utan USA snackar vi 6 månader till i bästa fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Stormakter tillåter inte mindre länder ha kärnvapen om det kan leda till kärnvapenkrig.

Du menar att kloaken RyZZland bestämmer det?
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Stormakter tillåter inte mindre länder ha kärnvapen om det kan leda till kärnvapenkrig.

Så stormakter kommer inte att använda kärnvapen säger du? Varför ska de då ha kärnvapen? Varför ska länder med galna ledare få ha kärnvapen. typ rySSland?
Citera
2025-02-28, 21:36
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Trump står på rySSlands sida. USA gör det inte. Men tyvärr så kan folket i USA bara se på när Trump kör ner landet. Viktigare med personlig makt och pengar än att göra det rätta. Trump straffar ut USA som trovärdig motpart i de flesta frågor och förhandlingar. Här har USA förbrukat alla sina möjligheter till att vara en fredsförhandlare mellan Ukraina och rySSland.

Detta är nog vad Trumps väljare vill ha, transparens och att sätta USA först.
Dom önskar öppenhet och att veta vad makthavarna gör och säger. Inte en intetsägande presskonferens efter ett möte bakom slutna dörrar, dom röstade för och önskar detta.
Ukraina behöver inte ens närvara vid fredsförhandlingar, dom sker mellan USA och Ryssland.
Utan USA inget krig.
Citera
2025-02-28, 21:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Jo det har de sagt själva och även experter på kriget. Utan USA snackar vi 6 månader till i bästa fall.

Vilka experter?
Citera
2025-02-28, 21:38
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Så stormakter kommer inte att använda kärnvapen säger du? Varför ska de då ha kärnvapen? Varför ska länder med galna ledare få ha kärnvapen. typ rySSland?
Hotet är viktigara än att använda dom, på så sätt får dom vara i fred. Använder man dom är det kört.
Citera
2025-02-28, 21:39
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Detta är nog vad Trumps väljare vill ha, transparens och att sätta USA först.
Dom önskar öppenhet och att veta vad makthavarna gör och säger. Inte en intetsägande presskonferens efter ett möte bakom slutna dörrar, dom röstade för och önskar detta.
Ukraina behöver inte ens närvara vid fredsförhandlingar, dom sker mellan USA och Ryssland.
Utan USA inget krig.

Så då kan Sverige och Danmark förhandla om rySSland kapitulering. Och du tror att rySSland skulle bry sig om det? Lika mycket som Ukraina bryr sig om USA och rySSland förhandlar om Ukraina
Citera
2025-02-28, 21:40
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Hotet är viktigara än att använda dom, på så sätt får dom vara i fred. Använder man dom är det kört.

Därför så behöver alla länder kärnvapen då blir det fred på jorden. Bara att Ukraina skaffar det omgående.
Citera
2025-02-28, 21:41
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tja..förresten : Är det någon i tråden som tvekar på Ukrainas aptit, att börja forska på egna "nukes" efter detta ?

Vilken klusterfuck från Vance och Trump det här var...

Med det sagt, Ukraina behöver inte kärnvapen. Dom har andra metoder som dom kan använda. (I strid med folkrätten och så vidare, men jag ser dom metoderna som en sista utväg som att använda kärnvapen... Det har inte testats i ett modernt krig vad jag vet, men å andra sidan jag är ingen MÖP)

Med det sagt, jag sitter och tittar på efteranalyserna. Och även om jag varnade för att det här kunde ske innan USA röstade in Trump, då att Ryssland och Kina skulle driva in en kil mellan Europa och USA. Så verkar det nu ha skett. Britterna verkar ha börjat planera för detta redan i morse med deras stormöte med europeiska ledare.

Just nu och jag tänkte att det här kommer inte hända. Men jag kan se Franska kärnvapen i Tyskland om några veckors tid.
Citera
Medlem
Citat:
Vilka experter?

Artikel nedan.

"Without the US, Ukraine would barely last six months against Russia"

"Experts believe that military aid from Washington is essential to Kyiv's resistance to Moscow's military advance."

https://www.lemonde.fr/en/international/article/2025/02/20/without-the-us-ukraine-would-barely-last-six-months-against-russia_6738386_4.html
Citera
Medlem
Citat:
Därför så behöver alla länder kärnvapen då blir det fred på jorden. Bara att Ukraina skaffar det omgående.

Ryssland och USA tillåter inte det.
Citera
2025-02-28, 21:42
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Artikel nedan.

"Without the US, Ukraine would barely last six months against Russia"

"Experts believe that military aid from Washington is essential to Kyiv's resistance to Moscow's military advance."

https://www.lemonde.fr/en/international/article/2025/02/20/without-the-us-ukraine-would-barely-last-six-months-against-russia_6738386_4.html

Det är vad 1 expert tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in