Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-02-28, 21:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Trump står på rySSlands sida. USA gör det inte. Men tyvärr så kan folket i USA bara se på när Trump kör ner landet. Viktigare med personlig makt och pengar än att göra det rätta. Trump straffar ut USA som trovärdig motpart i de flesta frågor och förhandlingar. Här har USA förbrukat alla sina möjligheter till att vara en fredsförhandlare mellan Ukraina och rySSland.
Nej. Sanningen är att majoriteten av USA är helt likgiltiga inför Ukraina och utrikespolitik överlag. Det är därför detta är möjligt och att Trump kunnat väljas.

Vi måste sluta vara så himla naiva.

Detta hänger inte ens på Trump som person utan detta är en rörelse som satts igång och kommer fortsätta med efterföljande presidentkandidater efter Trump
Citera
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Är det bara jag som tycker Zelensky ser och uppför sig som drogpåverkad under detta spektakelmöte med Trump?
https://x.com/i/status/1895536186942505188
Visst finns det många gånger han uppenbarligen har dragit i sig nån skit men jag kan ha förståelse för med tanke på den oerhörda press han är under... men har man möte med Trump måste man vara klar i huvudet.

Dom borde kunna komma överens, Trump vill ha naturtillgångarna och Zelensky vill ha vapen och pengar..

Japp. Endast du.

Var hittar du alla infall.
Citera
Medlem
Citat:
Det är vad 1 expert tror.

En expert till.

"Zelensky says Ukraine will lose war if US cuts funding"

https://www.bbc.com/news/articles/ckglpy95nxwo
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Vilken klusterfuck från Vance och Trump det här vad...

Med det sagt, Ukraina behöver inte kärnvapen. Dom har andra metoder som dom kan använda. (I strid med folkrätten och så vidare, men jag ser dom metoderna som en sista utväg som att använda kärnvapen... Det har inte testats i ett modernt krig vad jag vet, men å andra sidan jag är ingen MÖP)

Med det sagt, jag sitter och tittar på efteranalyserna. Och även om jag varnade för att det här kunde ske innan USA röstade in Trump, då att Ryssland och Kina skulle driva in en kil mellan Europa och USA. Så verkar det nu ha skett. Britterna verkar ha börjat planera för detta redan i morse med deras stormöte med europeiska ledare.

Just nu och jag tänkte att det här kommer inte hända. Men jag kan se Franska kärnvapen i Tyskland om några veckors tid.

Intressant också en till grej : Utrikesministern Marco Rubio var inte med. Han är ju nog i sak en "Ukraina vän". Men nix..

Syns det lite förstärker misstankarna att det hela var ett bakhåll ifrån Trump/Vance..
Citera
2025-02-28, 21:44
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
En expert till.

"Zelensky says Ukraine will lose war if US cuts funding"

https://www.bbc.com/news/articles/ckglpy95nxwo

Wow du har hittat 2 "experter"
Citera
2025-02-28, 21:45
Medlem
Citat:
Wow du har hittat 2 "experter"

Ja självaste presidenten i Ukraina måste väl ha lite insyn i sitt lands möjligheter att vinna kriget, eller ?
Citera
2025-02-28, 21:46
Medlem
Regeringsbildares avatar
Citat:
Iran har inte kärnvapen
Israel är ett undantagsfall
Nordkorea kan jag hålla med om
USA har försökt bygga relationer med Nordkorea under decennier och lyckats till viss del. Trump gjorde det bland annat under sin förra mandatperiod. Men så länge de ägnar sig åt sin kommunism på sin lilla halvö och dessutom är nära allierade med Ryssland är de inget hot gentemot USA i nuläget. Iran hade varit värre om de haft kärnvapen, för den islamistiska ideologin är mer fundementalt ett hot och dessutom ett hot mot Israel. Men inget tyder på att Iran har kärnvapen än mindre avancerade robotar.
Citera
2025-02-28, 21:46
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Därför så behöver alla länder kärnvapen då blir det fred på jorden. Bara att Ukraina skaffar det omgående.
Det håller jag med om nu, även om det säkert blir ännu än ursäkt för Putin att kriga.
Citera
2025-02-28, 21:47
Medlem
Overminds avatar
Så nattsvart.... Så nattsvart. Som det ser ut nu vinner Putin och Ryssland.

Hoppas det inte stämmer att Ukraina har problem med att få soldater och folk som vill kriga och dö för sitt land.

Putin kommer sova gott inatt....
Citera
2025-02-28, 21:48
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ja självaste presidenten i Ukraina måste väl ha lite insyn i sitt lands möjligheter att vinna kriget, eller ?

Han säger det som behövs för att få det medarbetarna vill ha. Han har ingen grundläggande kunskap om det verkligen är fallet. Han lyssnar på sina medarbetare och de vill ha mer från USA det är allt. Men expert är han inte. Han är politiker.
Citera
2025-02-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
USA har försökt bygga relationer med Nordkorea under decennier och lyckats till viss del. Trump gjorde det bland annat under sin förra mandatperiod. Men så länge de ägnar sig åt sin kommunism på sin lilla halvö och dessutom är nära allierade med Ryssland är de inget hot gentemot USA i nuläget. Iran hade varit värre om de haft kärnvapen, för den islamistiska ideologin är mer fundementalt ett hot och dessutom ett hot mot Israel. Men inget tyder på att Iran har kärnvapen än mindre avancerade robotar.

Håller med. Trump lyckades mest dock med Nordkorea. De lugnade ned sig och slutade med sina rakettester när USA och Sydkoroea slutade med sina military drills på inrådan av Trump.

Israel kommer inte tillåta Iran skaffa kärnvapen. USA vill mäkla fred i Ukraina.
Citera
2025-02-28, 21:50
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Varför pratar man fredsförhandlingar?
Detta var om mineralerna.

Varför tjafsar man om att inte vara redo för fred….

Jo, man fick inte igenom sina villkor i avtalet om mineralerna och då hänger man ut Zelensky och pratar om fredsförhandlingar.
Man vill spela ut Zelensky.

Trumpnissarna skämmer ut sig.
Vance är uppenbart inte vuxen rollen.
Trump är ett barn.
Rubio borde kasta in handduken. Han kan absolut inte vilja vara kvar i detta kaos.

Hyfsat vettiga människor hade hållit käften och rett ut saker och ting bakom stängda dörrar.

Zelensky höll igen och visade sig vara vuxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in