Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-22, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vilken jädra smäll som dynamitharry skulle sagt.

Ammunitionsförråd i Rostov är icket mer.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldvnbghyzs2j

Även ammunitionslager alltså? Även ryska ammunitionslager är supereffektiva när det gäller att stoppa ukrainska drönare. Lovar att det här ammunitionslagret säkert stoppade tre ukrainska drönare. Samtidigt.

Helt utan radar, ledningssystem eller riktmedel.
Citera
2024-12-22, 19:44
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Alla med slutledningsförmåga och förmåga till kritiskt tänkande förstår att dessa siffror är fullständigt omöjliga. Det är dock just den förmågan som de som stödjer Ryssland saknar och det är därför de inte klarar att komma med lögner som ligger inom rimlighetens gräns.

När man blåljuger om 2.000.000 ukrainska förluster går man over-the-top i mytomani och ryssapologi. Läsare av tråden undrar vad för clowneri proryska skribenter håller på med. Proryska clowner på flashback skämmer ut ryssland och ryska folket. Jag tycker synd om alla exil-ryssar i Sverige som stöttar massmördaren och krigsförbrytaren Putin - nu får pro-putin exil-ryssar i Sverige skämmas för vad svagbegåvade mytomaner skriver i denna tråd.

Massmördaren Putin erkände i juni att ryska förluster ligger på 5000 döda ryssar i månaden. Tyrannens erkännande kom i juni, ryska förluster är sannolikt mycket högre nu. Precis som Mertext påpekade var KGB-Putins siffra alldeles för låg och i underkant.

Putin's recent shock admission, however, has broken years of silence over Moscow’s battlefield losses. He signalled a staggering 5,000 Russians are killed every month, and thousands more are wounded.

Putin inadvertently suggested that roughly 5,000 Russian personnel are killed in action in Ukraine each month, which further suggests that roughly 15,000 Russian personnel are wounded in action, assuming a standard three-to-one wounded-to-killed casualty ratio.

https://www.thesun.co.uk/news/28365206/putin-makes-embarrassing-russian-soldiers-admission/
https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-june-6-2024
Citera
2024-12-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleLiss
Slovakiens premiärminister Robert Fico är på besök i Moskva för träffa Putin och utveckla ländernas relationer. Fico är en av få europeiska ledare som inte låter sig hjärntvättas av woke-lobbyn trots att han fått utstå mordförsök. Vi får hoppas länderna knyter starka band

https://x.com/BRICSinfo/status/1870873047588073698
Han har väl byggt upp sin förmögenhet med skumraskaffärer i putlerland,,
Citera
2024-12-22, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Har jag fel eller?
Förklara exakt på vilket sätt jag har fel istället så kan vi diskutera därifrån.

Du menar att till exempel Finland kommer invadera Ryssland och återta vad Finland förlorade?

Historien har visat att territoriella erövringar är permanenta.
Nej det exakt det historien inte visar, ta fram ett kartblad som är 100 eller 200år gamla, gränserna flyttas hela tiden,, tack vara idioter som putler
Citera
2024-12-22, 20:00
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Jag har nog aldrig trott USA släpper en ärkefiende till att vinna något i Europa. USA behöver Europa men Trump tänker nog ta betalt. Tänker han stötta Zelenskyj lär han nog gå för Zelenskyjs krav om det ska bli prat om förhandlingar med Putin.

En gammal sanning som tyvärr mist sin giltighet. Både Mellanösterns och Europas betydelse för USA:s vitala intressen har kraftigt reducerats. Idag är EU främst en konkurrent till USA, vilket vi kommer att bli varse under Trumadministrationen.
Citera
2024-12-22, 20:02
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vilken jädra smäll som dynamitharry skulle sagt.

Ammunitionsförråd i Rostov är icket mer.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ldvnbghyzs2j

Här får vi tacka ryska horden för ett enastående och spektakulärt fyrverkeri. Ett fyrverkeri utöver det vanliga.

Ryska horden får 10 poäng av 10 för uppvisningen och tummen upp för ryssen som filmade och förevigade ögonblicket.

Nu väntar alla jul och nyårsfirare på att fler ryska vapendepåer bjuder upp till nya fyrverkerier kommande dagarna.
Citera
2024-12-22, 20:03
Medlem
Det är alltså därför Ryssland har världens rikaste och välmående befolkning. Mark = bättre levnadsstandard... Det är alltså det som alla med sunt förnuft missat alla dessa år att förstå. Vilken underutvecklad hjärna denna nya clown har.
Citera
2024-12-22, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Men nu glömmer du att även lag B förlorar spelare.
Dessutom har lag B färre spelare.

Lag B har mångdubbelt fler spelare; de har mobiliserat för flera år sedan. Lag A hämtar sina spelare bland A-lagarna i parken, betalning i brännvin.
Citera
2024-12-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag trodde min skalle skulle vara OT men eftersom ditt inlägg är kvar tolkar jag att det är OnT.

Jag svarade på ett inlägg om att ryzzen bombat 2000 sjukhus i Ukraina med att det inte finns 2000 sjukhus i Ukraina och därmed är siffran om 2000 bombade sjukhus helt omöjlig och per automatik felaktig.
Vad är det som är så hemskt med att påpeka detta?

Hade jag delat ett inlägg med länk där soldater sprängs i bitar av drönare så hade jag förstått din reaktion "-Vad i helvete är fel i skallen på dig?"

Ukraina organiserar sin sjukvård ungefär som att det även finns lite större vårdcentraler med viss inriktning; aka ”sjukhus”. Att det finns 2000 sådana i ett land med 44 miljoner invånare är inte märkligt.

Men ryssen försöker verkligen hitta dem alla.
Citera
2024-12-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Som man bäddar får man ligga, och i slovakernas fall blir det eventuellt lite kyligt mellan lakanen.

Japp avtalet med Ryssland går ut nu i slutet av 2024 och förnyas inte, hade gjort det om ryssäcklen inte hade invaderat Ukraina men nu går rysspacket miste om ännu mer inkomster.
Citera
2024-12-22, 20:11
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Pokrovsk står på tur för ryssarna. Därefter ligger hela vägen fram till Dniepr öppen. Vi talar absolut om end game för Ukraina nu.

Ukraina återtar positioner i öst
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/ukraina-atertar-positioner-i-ost/
Citera
2024-12-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.af.Danmark
Paria i hela världen i 50 års tid?
Ryssland är inte paria i hela världen idag. Inte hos 85 % av världens befolkning.

Närmare bestämt den delen av befolkningen som inte FÅR ha en åsikt, då de lever i en diktatur.

Du är på riktigt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in