2024-12-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Tv nyheter. Trump kommer också kräva att Nato länder rustar för 5% av BNP.

"Ett förhandlingsbud" var kommentaren om 5%. Trumpen tänker iaf inte ge Putin det han vill gratis heller tror jag, han gillar ju att köpslå om saker. Vilket ju faktiskt kan vara konstruktivt och bra i ett låst läge.
Citera
2024-12-20, 20:13
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Låter positivt, får se vad det blir till !
(det andra har jag fått med mig, och startat en tråd om)
Jag har nog aldrig trott USA släpper en ärkefiende till att vinna något i Europa. USA behöver Europa men Trump tänker nog ta betalt. Tänker han stötta Zelenskyj lär han nog gå för Zelenskyjs krav om det ska bli prat om förhandlingar med Putin.
Citera
2024-12-20, 20:31
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Tv nyheter. Trump kommer också kräva att Nato länder rustar för 5% av BNP.

Stackars sverigefientliga aset Orban som trodde han var en maffiaboss och gulaschbaron.

Genomkorrupte tjuven Orban och hans polare i ungerska gasbolaget har tryckt in åtskilligt många 10-tals miljoner dollar, kanske tresiffigt, på Trump-affilierade konton och så blir han så här tvärblåst och played av Trump.

Efter alla dessa lobby och mutpengar till Trump och Tucker Carlson blir Ungern nu tvingade att köpa amerikanska vapen för 5% av BNP haha Orban vilken clown och driftkucku.

Zelenskyys totala avfärdande av Orban och Szijjártó kommer att bli klassiker.

Stackars samnytt, nordfront och swebb-tv, vilka clowner.
Senast redigerad av Snyggast.i.Speedo 2024-12-20 kl. 20:34.
Citera
2024-12-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Fico bryr sig inte om slovakiens anseende eller goodwill.
Börjar bli dags för Ukraina att spränga pipelines i Svarta havet. Man undrar hur kul det är att vara på team Mordor då.
Citera
2024-12-20, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Tyskland kanske sen tror jag Orban Ungern men Orban kan flytta till sina kompisar Putin och Assad.

Tack. Ja Orban kan ansluta till elefantkyrkogården i Moskva. Vad dom tyska makthavarna tar vägen är mer oklart. Dom kanske har ett upplägg likt Sverige där fin ambassadörpost i varmt land väntar när man ställt till det tillräckligt
Citera
2024-12-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag kan tillräckligt om rysk ekonomi medans du i stort sett inget kan.

Hur har det gått, har du läst om vad Elvira Nabiullina sagt om den katastrofala situationen Ryssland befinner sig i?
Eller Rostecs CEOs uttalanden om att räntorna håller på att knäcka Ryssland och dess företag?

Ingen av dem håller med dig om att ”Rysslands ekonomi är stark”
Citera
2024-12-20, 21:11
Medlem
Citat:
Jag använder inga hemliga källor utan allt finns att söka fram för den som är nyfiken.

Men du är inte tillräckligt nyfiken för att söka upp fakta om Rysslands katastrofala ekonomiska situation?
Moretex: ”Rysslands ekonomi är stark”
Citera
2024-12-20, 21:12
Medlem
monken1s avatar
https://x.com/gerashchenko_en/status/1870109860898939125?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Margarita och Vlad. Känns som att de börjar inse nederlaget.
Citera
2024-12-20, 21:13
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Det är en grundsten i er propaganda och jag hörde inget liknande i Tucker Carlssons intervju, det är alltså en lögn utryckt på det viset.

Sen lutar det mer och mer till att hela Ukraina ockuperas eftersom det inte finns en motpart att förhandla med. Vi hade Minskavtalen och avtal på gång i Istanbul 2022 och det visar tydligt vad Ryssland ville. Nu gäller det två nya regioner, NATO utanför Ukraina, avmilitarisering och annat Putin tog upp i sommras under ett möte.

Jag använder inga hemliga källor utan allt finns att söka fram för den som är nyfiken. Ibland kan jag länka och gör det men jag tänker inte sitta här och skedmata er. Ni måste själva läsa från olika källor (öst, väst och söder) helt enkelt och kanske bilden för er klarnar.

Hur lång tid kommer det att ta? I den här takten 100-200 år!

Vilken värdelös "arme" ni är! 2200 utslagna ryssar per dag, ja det går bra nu!
Citera
2024-12-20, 21:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Skillnaden är att Rysslands vapenproduktion är inhemsk, man tjänar inga på den. Man förlorar inte heller på den , eftersom ingen (amerikansk) vapenindustri får sälja vapen till den.
pENGARNA RYSSARNA STOPPAR IN I SIN VAPENINDUSTRI sprider de ut över ukraina alltså en förlustaffär. Till ingen nytta.
Tänk om de satsat på fred istället.
Citera
2024-12-20, 21:17
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Stackars sverigefientliga aset Orban som trodde han var en maffiaboss och gulaschbaron.

Genomkorrupte tjuven Orban och hans polare i ungerska gasbolaget har tryckt in åtskilligt många 10-tals miljoner dollar, kanske tresiffigt, på Trump-affilierade konton och så blir han så här tvärblåst och played av Trump.

Efter alla dessa lobby och mutpengar till Trump och Tucker Carlson blir Ungern nu tvingade att köpa amerikanska vapen för 5% av BNP haha Orban vilken clown och driftkucku.

Zelenskyys totala avfärdande av Orban och Szijjártó kommer att bli klassiker.

Stackars samnytt, nordfront och swebb-tv, vilka clowner.

Nja, nu är det inga 5% som gäller, massmedia som skriver det, clickbait, öppnar man upp artikel så nämns en annan siffra..
Citera
2024-12-20, 21:18
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte läst något om att Elvira Nabiullina skulle kalla den ekonomiska situationen katastrofal, hon har mest troligt inte kallat den det. Inflationen i Ryssland är 9% och löneökningarna 9%. Styrränta är hög för att kyla ner en ekonomi som gått för varm. Vi har själva låg styränta för att vi står still.

Ryssland ekonomi är stark och du kan hoppa ut till IMF och World Bank för en titt.

Du får gärna länka till dom påståendena från Elvira Nabiullina och Rostecs CEO (inte för att jag kommer att sitta och vänta på dom).

Nej, det är klart hon inte bokstavligen sagt "katastrofal", människan har väl självbevarelsedrift. Men hon håller inte med dig det minsta, och har i rimlighetens namn betydligt bättre koll. Annars hade Moretex varit centralbankschef i rysseriet, hade iofs varit livat för oss andra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in