Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-22, 14:01
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Om du undrar varför så många personer är emot dig. Om du undrar över allting du säger är hemskt. Undra inte mer..

-Vad i helvete är fel i skallen på dig?

Jag trodde min skalle skulle vara OT men eftersom ditt inlägg är kvar tolkar jag att det är OnT.

Jag svarade på ett inlägg om att ryzzen bombat 2000 sjukhus i Ukraina med att det inte finns 2000 sjukhus i Ukraina och därmed är siffran om 2000 bombade sjukhus helt omöjlig och per automatik felaktig.
Vad är det som är så hemskt med att påpeka detta?

Hade jag delat ett inlägg med länk där soldater sprängs i bitar av drönare så hade jag förstått din reaktion "-Vad i helvete är fel i skallen på dig?"
Citera
2024-12-22, 14:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAlskarTjejer
Ryssland fick betala ett pris även när de annekterade en bit av Finland.
Kostar det fortfarande Ryssland något? Nej. Det är ren vinst i all evighet för Ryssland.
Priset är alltså något temporärt. Medan vinsten är permanent.
Samma sak lär tyvärr hända i ukrainakriget.
Det är därför som det är en vinst för Ryssland även om de får behålla bara en del av det som de har tagit.
Ni tänker inte tillräckligt långsiktigt.

Väst skulle kunna förhindra detta men de älskar att ge mer och mer till Ryssland.
Sovjetunionen ockuperade Afghanistan.
De tänkte som du tänker.
Sedan föll det ihop och Sovjetunionen kollapsade till stor del pga kostnaderna för kriget.
Då var ändå Sovjetunionen mäktigare än vad Ryssland är idag och Afghanistan betydligt svagare än vad Ukraina är.
Hur kan du vara så säker på att samma sak inte håller på att upprepa sig nu?
Senast redigerad av DikT 2024-12-22 kl. 14:05.
Citera
2024-12-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är väl självklart att Ryssland lider förluster. 5000 i månaden var lågt. Ukrainas förluster just nu är mellan 1500 och 2000 om dagen enligt ryska MoD. Det är därför Washington kräver att mönstringsåldern sänks till 18 år så att det riktigt blir till siste ukrainske man. Man kan ju tro vad man vill.

Vad menar du med framgång? Ryssland har fyra regioner och Krim och mal ner Kievregimens soldater nära sina egna försörjningsleder med minimala egna förluster. Snart är en miljon man borta för Kiev, ska man lägga till en miljon till bara för att glädja Washington och London? Träning, vapen, ammunition och pengar från väst och NATO hjälper inte Ukraina utan Ryssland avmilitariserar effektivt och snart är det glest med soldater och vapen men du kan knappast förutse vad som händer sen.

Du måste fråga dig själv om Ukraina kan vinna. Kievregimen kan inte vinna och det ukrainska folket inser nu att det trots allt finns begränsningar vad det gäller vapen och pengar i väst. Ukraina blev pålurad en konflikt med sin goda slaviska granne, en militär stormakt, i tron att superhjältar från Marvel finns och pengar växer på träd. Det tror ju många i den politiska eliten med i väst samt sådana som du och ni får ett bryskt uppvaknande.

Ja det ryska försvarsministeriet uppger idag, 22 december 2024, att...
Under de senaste 24 timmarna har ryska trupper befriat två bosättningar i Kharkovregionen och i Folkrepubliken Donetsk. Som noterats i rapporten från det ryska försvarsministeriet om "framstegen i den speciella militära operationen", översteg förlusterna av de ukrainska väpnade styrkorna 1 500 soldater.
Citera
2024-12-22, 14:10
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag trodde min skalle skulle vara OT men eftersom ditt inlägg är kvar tolkar jag att det är OnT.

Jag svarade på ett inlägg om att ryzzen bombat 2000 sjukhus i Ukraina med att det inte finns 2000 sjukhus i Ukraina och därmed är siffran om 2000 bombade sjukhus helt omöjlig och per automatik felaktig.

Hade jag delat ett inlägg med länk där soldater sprängs i bitar av drönare så hade jag förstått din reaktion "-Vad i helvete är fel i skallen på dig?"

Hela tiden, allting du säger får dig att framstå som en Putinlakej. Tro fan att folk börjar tröttna på dig i den här tråden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_Ukraine
Citat:
The Ministry of Health of Ukraine has about 3050 medical institutions (almost 91% of the total number in Ukraine). The Department of Corrections has 114 institutions (almost 3%).
Citera
2024-12-22, 14:11
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Obegripligt att skratta åt hur sämst Ryssland är när det är Ryssland som går framåt i kriget.
Skulle man applicera det på sin egna sida så skulle man ju skratta ihjäl sig flera gånger om av hur sämst väst/Ukraina är.

Jag är på ukrainas sida men försök att se klarsynt på den krassa verkligheten/kriget.
Det är sunt att kunna se bristerna hos sig själv. Att kunna vara självkritisk.
Det är bra att du är på vår sida. Då kan du hjälpa till att få ryssarna att åka hem.
Citera
2024-12-22, 14:13
Bannlyst
Citat:
Visst kriget är inte avslutat. Men just nu ser det ljusare ut för ondskan och diktaturen Ryssland.
Om inte väst på något magiskt sätt förmår sig själva att göra det rätta och öka det militära stödet för Ukraina rejält så kommer ondskan att vinna.

Du svarar inte på frågan, du glider undan den som en slemmig amöba.

Vi provar igen:

Citat:
”Vann” inte Ryssland land i västra delen av Ukraina i början på kriget? Varför är inte ryssarna kvar där?
Citera
2024-12-22, 14:14
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65

Vi provar igen:
Det är inte samma sak.
Du har problem om du tror att Ukraina kommer kunna återta vad de har förlorat.
Citera
2024-12-22, 14:22
Medlem
Citat:
Det är inte samma sak.

Det är du som har ett problem om du tror att territoriell imperialism utförd av Rysslands diktatur någonsin kommer att accepteras av Rysslands grannländer och alla demokratier.
Citera
2024-12-22, 14:26
Bannlyst
Citat:

Vi provar igen:

Citat:
”Vann” inte Ryssland land i västra delen av Ukraina i början på kriget? Varför är inte ryssarna kvar där?

Citat:
Det är inte samma sak.

Vi kan väl reda ut det citerade först? Varför är det inte samma sak menar du?

”Vann” inte ryssarna land i staden i Kherson redan 2022? Varför har inte ryssarna staden Kherson i besittning idag?

Varför är inte ryssarna kvar i Syrien? För att dom ”vann” där? Exakt vad vann dom?
Citera
2024-12-22, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo

Ryssarna har bombat 1736 hälsovårdsinrättningar i Ukraina. Alla sjukvårdskliniker är, som i Sverige, inte sjukhus.
Citera
2024-12-22, 14:41
Medlem
Taggads avatar
Idel ryska "vinster" - om man räknar bort förlusterna.
Ukraina: Nordkoreanerna är dåligt stridstränade.
De nordkoreanska soldater som strider med den ryska armén är dåligt tränade och använder omoderna taktiker. Den bilden ger ukrainska militäranalytiker som tyska Tagesspiegel pratat med.

Enligt en av dem, Oleksij Hetman, brukar ryssarna försöka lokalisera ukrainska positioner i små grupper. Nordkoreanerna marscherar i stället i långa led, säger han.
– De springer fram i tiotal, nästan rakt till slakt. Förmodligen har ingen gett dem ordentlig träning.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707

Zoombi-soldaterna används till att locka fram och brösta Ukrainska drönare.
Senast redigerad av Taggad 2024-12-22 kl. 14:46.
Citera
2024-12-22, 14:41
Medlem
JagAlskarTjejers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det är du som har ett problem om du tror att territoriell imperialism utförd av Rysslands diktatur någonsin kommer att accepteras av Rysslands grannländer och alla demokratier.
Klart att det accepteras förr eller senare. Som det accepterades att Ryssland tog en bit av Finland.
Det är redan halv-accepterat att Ryssland har tagit Krim.
Citat:
Vi kan väl reda ut det citerade först? Varför är det inte samma sak menar du?

”Vann” inte ryssarna land i staden i Kherson redan 2022? Varför har inte ryssarna staden Kherson i besittning idag?

Varför är inte ryssarna kvar i Syrien? För att dom ”vann” där? Exakt vad vann dom?
För det var i början av kriget så frontlinjerna var ännu inte stabiliserade.

I Syrien och Afghanistan så var inte Rysslands/Sovjetunionens mål ens att annektera länderna. Ryssland/Sovjetunionen ville bara stötta den som satt vid makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in