Citat:
Ursprungligen postat av
aribert
Det går tungt för Ukro. Staden Toretsk har nu fallit.
Ryssen tuggar på i hyfsat bra fart sedan de starkt befästa Bakhut och Ugledar intagits och rensats upp.
En tidsfråga innan Prokovsk och Chassiv Yar kastar in handduken.
”Tidsfråga”?
Jag tänker mer att det är en slakt fråga.
Om det tar två hela jävla år för piss ryssen, och 120 000 döda soldater, för att inta en stad eller område som är lika stort som Tranås. Så måste man ju ha nåt fel i huvudet För att se det som en framgång.
På riktigt.
Just do the Mah.
Två år av artilleribombardemang, 100 000 slaktade ryssar. För ett enda Tranås.
Och det finns hundratals, om inte tusentals Tranås i Ukraina.
Du räknar upp två städer i din Post.
Vad blir det totalt sett, de senaste två åren, fem städer?
Och det ser du som en framgång?
Du är ju fullkomligt jävla blåst i huvudet.