2024-10-09, 19:31
  #466249
Medlem
Russophobias avatar
NRN.
No Russophobia News.

Kan nu skriva om att städerna Novaya Sorochina och Pokrovsky i Kursk oblast är nu då återtagna av Ryssland.
Citera
2024-10-09, 19:32
  #466250
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
And Kursk is still Held. One month later!

Det går tungt för Ukro. Staden Toretsk har nu fallit.
Ryssen tuggar på i hyfsat bra fart sedan de starkt befästa Bakhut och Ugledar intagits och rensats upp.
En tidsfråga innan Prokovsk och Chassiv Yar kastar in handduken.
Citera
2024-10-09, 19:33
  #466251
Medlem
nousernameneededs avatar
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-historiska-misstag-forfoljer-ryssland-i-generationer/

Rysslands ekonomi går som tåget ser jag 😂😂😂😂

Citat:
Putins krig kommer inte bara göra att dagens ryssar får sämre liv än vad de annars skulle ha haft. Det försämrar allt för framtida generationer, skriver den ryske ekonomen och professorn Konstantin Sonin.*

Putin har knullat ryssar för generationer framåt 😂😂😂 dags att sparka ut varenda smuts ryss ifrån Svea Rikes gränser tillbaka där de hör hemma.
Citera
2024-10-09, 19:40
  #466252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, jag skulle säga att det är utsiktslöst med några fredssamtal på uppdrag av just dessa två i nuläget. De står för långt ifrån varandra i synen på konflikten, och de har dimateralt olika upfattningar om hur ett rimligt slut skulle se ut.

Ja, om någon gjorde inbrott i din bostad så gissar jag att du skulle ha svårt att bli sams med hen.
Citera
2024-10-09, 19:57
  #466253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det går tungt för Ukro. Staden Toretsk har nu fallit.
Ryssen tuggar på i hyfsat bra fart sedan de starkt befästa Bakhut och Ugledar intagits och rensats upp.
En tidsfråga innan Prokovsk och Chassiv Yar kastar in handduken.

Vad ska de med det till? Vad har Ryssland att vinna på det egentligen? Nu blir det decennier med ekonomiskt kaos för ryssar och förstörda områden de stulit lär snarare sänka dem än vara till hjälp.
Citera
2024-10-09, 20:03
  #466254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
..men det här kriget handlar inte om demokrati vs diktatur, de verkliga orsakerna är ekonomiska och geopolitiska.


Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/putins-historiska-misstag-forfoljer-ryssland-i-generationer/

Rysslands ekonomi går som tåget ser jag.
Ryssland kommer förföljas av Putins ekonomi. Den auktoritära staten i Ryssland som Putin återskapat kommer att förfölja landet länge tror forskarna.

– Putins krig kommer inte bara göra att dagens ryssar får sämre liv än vad de annars skulle ha haft. Det försämrar allt för framtida generationer, skriver den ryske ekonomen och professorn Konstantin Sonin.

– Oavsett när kriget tar slut och Ryssland återgår till internationell handel kommer all nationalisering de senaste åren förfölja landet. Förutom det uppenbara är de eniga om att Putin helt struntar i alla varningslampor gällande ekonomin som kommer påverkas i generationer framöver.

”Det handlar inte bara om dagens ryssar som får ett sämre liv än de hade haft, det sänker även framtida generationer, säger Sonin.
Putin har knullat ryssar för generationer framåt. Dags att sparka ut varenda smuts ryss ifrån Svea Rikes gränser tillbaka där de hör hemma.
De ekonomiska skäl som Hepatitkatten nämner kan nog i själva verket vara ett försök till ekonomiskt självmord. Det ser i alla fall ut som det. Putin agerar som om han vore en riktig CIA-agent. Utedasslandet behöver knappast oroa sig för någon yttre invasion när den store ledaren själv river sönder hela bygget inifrån.
__________________
Senast redigerad av Chillgren 2024-10-09 kl. 20:05.
Citera
2024-10-09, 20:07
  #466255
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ja, om någon gjorde inbrott i din bostad så gissar jag att du skulle ha svårt att bli sams med hen.

Med ryssvännernas logik gäller följande:
- Inga snutar får tillkallas till platsen för inbrottet, för tjuven kan känna sig kränkt och angripa dig än mer.
- Ingen får hjälpa offret. Bara tjuven får ha hjälp av andra bovar.
- Då den starkes rätt gäller, så ska rånoffret vid inbrottet vara näck och på alla fyra med röven upp i vädret. Detta oavsett om det finns en slang eller hål mellan benen.
- Snuten är en samhällsfara och måste avvecklas för att tjuven känner sig hotad.

Jag utgår att ryssvännerna är konsekventa och lever utifrån samma premisser som de vill att Ukraina ska leva efter när det gäller ryssens krav.
Blir de själva utsatta för ett brott, så ska de inte få kalla på hjälp eller göra motstånd. Allt annat vore hyckleri och dubbelmoral.

På tal om skurkstater.
Rysslands enligt uppgift yngsta politiska fånge Arseni Turbin, 16 år, har skrivit ett upprörande brev till sin mamma. Med mammans samtycke publicerade Turbins stödgrupp utdrag av brevet på sin Telegram-kanal, vilket rapporterades av nättidningen Meduza.
...
I ett brev daterat den 1 oktober skrev Turbin att han hade utsatts för både psykisk och fysisk misshandel i ett fängelse i nordvästra Moskva. Turbin skriver att Azizbek, som befinner sig i samma cell, har attackerat honom flera gånger sedan ljuset släcktes.
- Ikväll, efter klockan sex på kvällen, slog min cellkamrat mig i huvudet två gånger i sängen med sin knytnäve... Situationen är mycket svår, kritisk. Azizbek misshandlade mig och sa att jag skulle bli våldtagen på natten. Natten kommer att bli mycket svår. Men jag härdar ut, skrev Turbin enligt Meduza. Turbin tillade i sitt brev att han i fängelset har klassificerats som "benägen till terrorism" enligt sin dom.
...
Enligt FSB sa Turbin att han var villig att delta i legionen och var "redo att dela ut flygblad och bekämpa Putins propaganda". Turbin själv har förnekat att han skickat en medlemsblankett till legionen. Han har sagt att han delade ut flygbladen av egen fri vilja, utifrån sin egen övertygelse.
Människorättsgruppen Memorial och tankesmedjan SOVA Center har ansett att domen är oproportionerligt hård, eftersom utredningen inte lyckats bevisa att Turbin gick med i legionen eller att han följde de instruktioner som organisationen gav när han delade ut flygblad.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010751655.html
Citera
2024-10-09, 20:12
  #466256
Medlem
Putin behövde kriget för att kunna fortsätta som president. Hitta en plötslig fiende som enar folket med honom. Kruxet är att skadorna blivit så stora att när det verkligen blir fred, oavsett om ryssarna vinner eller ej, så är han markerad med ett hårkors av sina egna.
Citera
2024-10-09, 20:19
  #466257
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det går tungt för Ukro. Staden Toretsk har nu fallit.
Ryssen tuggar på i hyfsat bra fart sedan de starkt befästa Bakhut och Ugledar intagits och rensats upp.
En tidsfråga innan Prokovsk och Chassiv Yar kastar in handduken.

”Tidsfråga”?

Jag tänker mer att det är en slakt fråga.

Om det tar två hela jävla år för piss ryssen, och 120 000 döda soldater, för att inta en stad eller område som är lika stort som Tranås. Så måste man ju ha nåt fel i huvudet För att se det som en framgång.

På riktigt.

Just do the Mah.

Två år av artilleribombardemang, 100 000 slaktade ryssar. För ett enda Tranås.

Och det finns hundratals, om inte tusentals Tranås i Ukraina.

Du räknar upp två städer i din Post.

Vad blir det totalt sett, de senaste två åren, fem städer?

Och det ser du som en framgång?

Du är ju fullkomligt jävla blåst i huvudet.
Citera
2024-10-09, 20:22
  #466258
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/JayinKyiv/status/1844065332748812662

Mycket bra nyheter.

Helt rimliga och logiska dock.
Citera
2024-10-09, 20:22
  #466259
Medlem
poonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
”Tidsfråga”?

Jag tänker mer att det är en slakt fråga.

Om det tar två hela jävla år för piss ryssen, och 120 000 döda soldater, för att inta en stad eller område som är lika stort som Tranås. Så måste man ju ha nåt fel i huvudet För att se det som en framgång.

På riktigt.

Just do the Mah.

Två år av artilleribombardemang, 100 000 slaktade ryssar. För ett enda Tranås.

Och det finns hundratals, om inte tusentals Tranås i Ukraina.

Du räknar upp två städer i din Post.

Vad blir det totalt sett, de senaste två åren, fem städer?

Och det ser du som en framgång?

Du är ju fullkomligt jävla blåst i huvudet.

Dom kan inte tänka än mer vad som går på nyheterna i Ryssland. Patetiskt
Citera
2024-10-09, 20:26
  #466260
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror det mer är så att Putin har sedan Kurskinvasionen sagt att det inte blir några fredssamtal och då blir det lite meningslöst att ha en fredskonferens.
Ingen i väst ville komma på denna konferans då alla nu insett att det är tvärkört, vi kommer att få höra det snart av fler än Macron, Polen och Orban kvar.

Skitländerna i baltikum har skrävlat nog snart om att vara tuff mot ryssen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in