2024-10-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Mitt sista ord är inte sagt än,
Man dör ej mitt i femte akten!"

-Ibsen, Peer Gynt

Att försöka överraska alla är nog precis vad Zelensky skulle vilja göra, men hur?

Jag tror det mer är så att Putin har sedan Kurskinvasionen sagt att det inte blir några fredssamtal och då blir det lite meningslöst att ha en fredskonferens.
Citera
2024-10-09, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Russophobia
NRN.
Do not worry Poltava is still held.
Ukro morale booster.

And Kursk is still Held. One month later!
Citera
2024-10-09, 18:23
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Man kan även fråga sig varför Putin behöver förgyllda toaborstar för 15 000 € i sitt palats i Sotji. Detta enligt Navalnys undersöknig 2021.
Andra uppgifter gör gällande att han anväder en portfölj Istället för WC. Då funkar väl inte en toaborste?

Vad just Navalnyj påstod och " dokumenterade " får du ta med en nypa salt . Han var en nationalistisk skurk som levde på att hänga ut andra skurkar och han var inte ett dugg bättre än Putin . I vissa aspekter till och med värre ( Han var nationalist och en riktigt otrevlig variant av det du kan fråga Georgien ) Enda skälet att väst och media lyft fram honom var att han var i opposition mot Putin ( min fiendes fiende typ )

Alla källor är inte källor och just Navalnyj bör man undvika eller åtminstone granska noga .
Citera
2024-10-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror det mer är så att Putin har sedan Kurskinvasionen sagt att det inte blir några fredssamtal och då blir det lite meningslöst att ha en fredskonferens.
Instämmer, jag skulle säga att det är utsiktslöst med några fredssamtal på uppdrag av just dessa två i nuläget. De står för långt ifrån varandra i synen på konflikten, och de har dimateralt olika upfattningar om hur ett rimligt slut skulle se ut.
Citera
2024-10-09, 18:28
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
https://x.com/verekerrichard1/status/1844042462429434315

https://x.com/Prune602/status/1844034040778916107

Ingen fara, det finns sedelpressar som löser Putlers pengaproblem.
Ja Vlad Solo gick ut här om dagen och ville att de skulle sälja krigsobligationer som man gjorde under ww2. Uppenbart är inte ryssarna speciellt intresserade att investera i dessa värdepapper...
Citera
2024-10-09, 18:32
Medlem
Melange5738s avatar
Ryska teletubbiesockupanterna kör med såna där elsparkcyklar nu: https://youtu.be/vH2I4raK4dU?t=353
Citera
2024-10-09, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vad just Navalnyj påstod och " dokumenterade " får du ta med en nypa salt . Han var en nationalistisk skurk som levde på att hänga ut andra skurkar och han var inte ett dugg bättre än Putin . I vissa aspekter till och med värre ( Han var nationalist och en riktigt otrevlig variant av det du kan fråga Georgien ) Enda skälet att väst och media lyft fram honom var att han var i opposition mot Putin ( min fiendes fiende typ )

Alla källor är inte källor och just Navalnyj bör man undvika eller åtminstone granska noga .
Men jag ifrågasatte just Navalnys påstående när jag hänvisade till andra påståenden om att onkel Vova skötte sina bestyr på ett annat sätt än Europér och därmed inte behöver förgyllda rengörningsattrialjer då dessa inte fungerar för portföljer. Jag kan dock ha fel.
Senast redigerad av jonkebonke 2024-10-09 kl. 18:40.
Citera
2024-10-09, 18:39
Bannlyst
Citat:
Instämmer, jag skulle säga att det är utsiktslöst med några fredssamtal på uppdrag av just dessa två i nuläget. De står för långt ifrån varandra i synen på konflikten, och de har dimateralt olika upfattningar om hur ett rimligt slut skulle se ut.

Ja. Putin har ju deklarerat att Ukraina ska utraderas, att ukrainarna ska utraderas som folk, som nation. Språk, historia. Allt.

Antar att Zelenskyj har synpunkter på det.
Citera
2024-10-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Ja. Putin har ju deklarerat att Ukraina ska utraderas, att ukrainarna ska utraderas som folk, som nation. Språk, historia. Allt.

Med tanke på de uttalanden borde väl Ukrainas ingång i ett fredsavtal vara att Ryssland upplöses, samtliga i ryska duman avrättas och att alla rysska tillgångar förs över till Ukraina.
Sen kan de mötas på halva vägen, dvs. Ryssland drar sig ur Ukraina, betalar kriksskadestånd och lämnar ut Putin med flera till Haag.
Så har man lite att förhandla om.
Citera
2024-10-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68

Här har Ryssland fått in en riktig fullträff på det temat. Utradering.

Ryska federationen slog till Charkiv och dess förorter med flygplan: en kvinna skadades
Tatiana Oliynyk – onsdagen den 9 oktober 2024, 19:19

"Den 9 oktober slog ryska trupper till Charkiv och dess förorter med taktiska flygplan, en 81-årig kvinna skadades av glas.

Källa : Charkiv regionala åklagarmyndigheten

Bokstavligen : "Den 9 oktober, runt 15:30, genomförde Ryska federationens väpnade styrkor återigen taktiska flygangrepp mot Charkiv och dess förorter.:

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/9/7478929/

:TAKTISKA FLYGANGREPP...
Jo, jo.
Vilka hjältar, ryssarna.
Nu väntar medaljer i Moskva.
Putin delar ut.
Jävla svin
Senast redigerad av Antistalk 2024-10-09 kl. 19:07.
Citera
2024-10-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ukraina är en failed state, en genomkorrupt bananrepublik och dessutom ingen verklig demokrati. Jag kan utan vidare medge att Ryssland som stat har autokratiska drag, men det här kriget handlar inte om demokrati vs diktatur, de verkliga orsakerna är ekonomiska och geopolitiska.
Ovidkommande, de flesta ryssar bör landsförvisas
Citera
2024-10-09, 19:30
Medlem
Jack.Elams avatar
https://x.com/JayinKyiv/status/1844065332748812662
Citat:
Even after the Russian Central Bank brought interest rates to almost 20%, today the Russian bond market just hit the worst point since the 2008 Great Financial Crisis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in