2024-09-14, 18:38
  #461557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
4:e plats med vad? Att BNP växer är INTE ett mått på växande ekonomi när köpkraften samtidigt minskar. Det fattar du väl?

Vad tror du händer när den nationella fonden får slut på pengar? Hur ska de kunna subventionera företagen efter det? Samtidigt saknas miljoner arbetare för arbetsmarknaden.

Nej! Det fungerar så för oss i väst med våra idéer. Men ett land utan skulder och med alla naturtillgångar som behövs, så fungerar det inte så.
Citera
2024-09-14, 18:41
  #461558
Medlem
ThinkRightlys avatar
När ska väst sluta med att vara rädd för Ryssland?
Alla problem med Ryssland grundar sig i att väst är så jävla rädda och fega.
Citat:
– Nu tillhandahåller vi militär utrustning till ett krig – då hade vi kunnat tillhandahålla militär utrustning för att förhindra kriget, säger Jens Stoltenberg i en intervju med tyska Frankfurter Allgemeine Zeitung, enligt Reuters.

Natochefen pekar på alliansens ovilja att förse Kiev med vapen de bett om före Rysslands fullskaliga invasion av Ukraina 2022, på grund av rädsla för att öka spänningarna med Ryssland.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/

+Att Sverige och Finland inte vågade gå med i Nato tidigare av rädsla för Ryssland.

Och nu lider Ukraina p.g.a. västa feghet och paranoida vanföreställningar. Vågar inte hjälpa Ukraina tillräckligt mycket.
__________________
Senast redigerad av ThinkRightly 2024-09-14 kl. 18:45.
Citera
2024-09-14, 18:43
  #461559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Det går käpprätt åt helvete för Ukro i Kursk. På bara några dagar har den Ryska motoffensiven resulterat i återtagandet av 250 kvadratkilometer ockuperad Rysk mark.
Nu rullar det på bra för Ryssen och om högst en månad är regionen befriad från inkräktarna som till dags datum förlorat drygt 12k i döda och skadade.

Då sammanstrålar vi här om en månad och ser om dina ryssfantasier har gått i uppfyllelse!
Citera
2024-09-14, 18:47
  #461560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Åtlöje?
Ryssland passerade Tyskland när det gäller hur de vanliga människorna hanterar sina inkomster. De är på 4 plats! Kanske du skulle kolla Google innan du tvingas äta upp dina fantasier.

Va? Vadå "hanterar sina inkomster"?
Citera
2024-09-14, 18:47
  #461561
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Nej! Det fungerar så för oss i väst med våra idéer. Men ett land utan skulder och med alla naturtillgångar som behövs, så fungerar det inte så.
Vad är våra idéer och ryska idéer isåfall. Var god och definera annars blir det bara vatnik-svammel.
Venezuela och Kongo är ju exempevis två länder med rika naturtillgångar men är dessa länder rikare än väst? Men ni verkar ju tro att det är lönsamt att bedriva krig så med er upp- och nervända logik så är väl allt som det ska.

Sen är det mest väsentliga inte huruvida Ryssland segrar ekonomiskt och militärt utan hur ni kan stötta och propagera för en uppenbar kriminell regim som försöker utplåna eller införliva ett grannland som man har fräckheten att kalla för broderland.
Citera
2024-09-14, 18:56
  #461562
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Nu pratar du tvärtomspråket igen. Ryssen hatas på grund av det du rabblar upp. Hatet är inte orsaken, Ryssland är orsaken.
Utan hatet till Ryssland så hade vi kommit överens med både det landet och Ukraina för länge sedan. Det är tydligen många som hatar slaver och vill åt deras naturtillgångar.
Citera
2024-09-14, 18:58
  #461563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Utan hatet till Ryssland så hade vi kommit överens med både det landet och Ukraina för länge sedan. Det är tydligen många som hatar slaver och vill åt deras naturtillgångar.

Bevisligen slaverna själva!
Citera
2024-09-14, 19:01
  #461564
Medlem
De styrande i ryssland måste ju fatta att till vintern så riskerar ju landet att kollapsa. De lär ju inte kunna skydda moskvas / st petersburgs värmeförsörjning, hur den nu går till jag vet inte vad för system dom har.

Klockan tickar, dom måste ha en fred innan vintern, det är vad jag tror.

Varför är det så jävla svårt för dom att få putin att ta "självmord" och sedan bara säga att okej vi drar undan alla trupper från hela ukraina. I det läget kommer ju ukraina sluta bomba deras energisystem sönder och samman, det har ju något kvar än så länge.

jaja jojo, det blir nog bra för några, någonstans, någon gång.
Citera
2024-09-14, 19:02
  #461565
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Ryssland växer inte förbi. Vilka droger tar du för att ens fantisera om det påståendet? Var dina föräldrar syskon? Det är ett direkt retarderat påstående. Min elräkning är inte högre än innan Nordstream sprängdes. Lönerna hänger inte längre med inflationen? Är du säker på det? Du tror på fullaste allvar att ryssarnas levnadsstandard är på väg förbi Europas? Var tredje rysk man är alkoholist, snittåldern på män i Ryssland är den av afrikanska länder. Du gör dig till åtlöje med flit. Är det för att din uppdragsgivare inte ska bli arg och skicka någon du känner till fronten? Det är enda logiska förklaringen till dina uppenbara lögner. Är det inte bättre att åtminstone försöka ljuga lite bättre än att göra sig till totalt åtlöje varje dag?
Inte nu men vad händer om tio år. Detsamma gäller alla i BRICS för dom vill ha bättre levnadstandard men vi försöker bromsa. Såg du ens videon jag levererade? Det blir inte lätt för EU i framtiden och sen har vi någon form av Ukraina att försörja och ta emot flyktingar från för att inte tala om upprustning av vår militär så vi klarar oss utan USA. Du är rädd och det är grunden till att du vägrar se sanningen, det och rysshatet.
Citera
2024-09-14, 19:05
  #461566
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
De styrande i ryssland måste ju fatta att till vintern så riskerar ju landet att kollapsa. De lär ju inte kunna skydda moskvas / st petersburgs värmeförsörjning, hur den nu går till jag vet inte vad för system dom har.

Klockan tickar, dom måste ha en fred innan vintern, det är vad jag tror.

Varför är det så jävla svårt för dom att få putin att ta "självmord" och sedan bara säga att okej vi drar undan alla trupper från hela ukraina. I det läget kommer ju ukraina sluta bomba deras energisystem sönder och samman, det har ju något kvar än så länge.

jaja jojo, det blir nog bra för några, någonstans, någon gång.
Det är mycket sådant nu, Rysslands ekonomi. Jag antar att det är för att Ryssland går fram i Kursk och trycker ut ukrainarna och detsamma i Donbas.
Citera
2024-09-14, 19:08
  #461567
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jaha-ja, men folkrätten säger ju att det endast är den enskilde nationen som kan utlysa folkomröstning- och vid sådant förfarande skall hela landet vara delaktiga- från väst till öst. Jag anar att det är en fuskfolkomröstning som förevarit, att presidenten alls inte hade utlyst någon folkomröstning. Sverige kan inte folkomrösta om Åland, Turkiet kan inte folkomrösta om Rhodos, Frankrike kan inte folkomrösta om Ibiza. Sådan är folkrätten.

Men nu va det väl ändå just FN som visade vägen och möjliggjorde att en region med enbart folkomröstning som underlag, utropa sin egen självständighet. 0lyckligt, då det är så prejudikat skapas.
Citera
2024-09-14, 19:11
  #461568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
vatniksvammel.


vet du vad, jag tycker du ska försöka gå med i ryska armen, gissar du har ganska mycket "kött" på din kropp och dom har en jättekvarn som bara maler och maler den egna armen

Dom vinner större och större segrar längre och längre från Kiev - så allt går superduper bra för dom, dom har till och med fixat en massa segerbål som brinner runt om ryssland för att fira deras alla segrar, fabriker, oljecisterner, raffinaderier har segerbrasor! Håll ut kamrat, röd front - no pasaran!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in