2024-09-14, 19:13
  #461569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
4:e plats med vad? Att BNP växer är INTE ett mått på växande ekonomi när köpkraften samtidigt minskar. Det fattar du väl?

Vad tror du händer när den nationella fonden får slut på pengar? Hur ska de kunna subventionera företagen efter det? Samtidigt saknas miljoner arbetare för arbetsmarknaden.

För att citera Ingemar Stenmark.
"He gå int förklara för nån som int begrip"

Ja de gör sig till åtlöje.
I Ryssland är det endast Putin och hans anhängare som lever i överflöd.
Citera
2024-09-14, 19:14
  #461570
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Men nu va det väl ändå just FN som visade vägen och möjliggjorde att en region med enbart folkomröstning som underlag, utropa sin egen självständighet. 0lyckligt, då det är så prejudikat skapas.

Dessa ska då också uppfylla vissa kriterier. Beväpnade vakter som ser till att man röstar "rätt" är inte en av dessa. Eller att man som girkin tar in det minimala antalet ledamöter under vapenhot och ser till att dessa också röstar "rätt".

Och FN har även sagt (se en tidigare post om det (FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)) att det ryssen gjort stred emot folkrätten.
Citera
2024-09-14, 19:14
  #461571
Medlem
Snapcounts avatar
Med det senaste velandet...att Usa o britterna vill börja släppa på tyglarna..., o att det finns länder som tvekar..återigen.

Alltså det finns inte i mitt mest fantasifulla ögonblick ett scenario, när Ukraina INTE skaffar sig själva 'nukes' efter detta krig. Det bara inte finns.

Bara att idag sist lyssna på tönten Medjedevs hot !!
Citera
2024-09-14, 19:16
  #461572
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Åtlöje?
Ryssland passerade Tyskland när det gäller hur de vanliga människorna hanterar sina inkomster. De är på 4 plats! Kanske du skulle kolla Google innan du tvingas äta upp dina fantasier.

Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Va? Vadå "hanterar sina inkomster"?
Något i översättningsprogrammet som ballade ur. Igen.
Citera
2024-09-14, 19:16
  #461573
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
En minoritet som anser sig vara illa behandlade av sin regering (språklagar, handelshinder, kultur) har enligt folkrätten rätt att bryta sig ur. På Krim skedde det med en fredlig folkomröstning, dom var ju reda autonoma. I Donbas blev det inbördeskrig och senare förhandlingar och avtal som inte hedrades av Kiev. Nästa steg är ju att en annan större makt går in och ställer allt till rätta, här Ryssland. Sådan är folkrätten.
Så barnamördare v.puttin gjorde fel som inte lät Tjetjenien lämna?
Citera
2024-09-14, 19:17
  #461574
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Utan hatet till Ryssland så hade vi kommit överens med både det landet och Ukraina för länge sedan. Det är tydligen många som hatar slaver och vill åt deras naturtillgångar.
Lmfao, undrar varför folk hatar Ryssland 🤔
Ryssland är inte bra för något, inte ens för deras egna befolkning. Det enda Ryssland är bra på är att göra Putin och hans oligarkvänner rika. Det är en maffiastyrd stat.
Citera
2024-09-14, 19:19
  #461575
Medlem
ThinkRightlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Med det senaste velandet...att Usa o britterna vill börja släppa på tyglarna..., o att det finns länder som tvekar..återigen.

Alltså det finns inte i mitt mest fantasifulla ögonblick ett scenario, när Ukraina INTE skaffar sig själva 'nukes' efter detta krig. Det bara inte finns.

Bara att idag sist lyssna på tönten Medjedevs hot !!
Fega och rädda väst kommer göra allt för att förhindra Ukraina från att skaffa nukes. "Vi vill ju inte provocera Ryssland."
Citera
2024-09-14, 19:22
  #461576
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Utan hatet till Ryssland så hade vi kommit överens med både det landet och Ukraina för länge sedan. Det är tydligen många som hatar slaver och vill åt deras naturtillgångar.

Hemskt ledsen att behöva informera dig. Men världen var ganska nöjd med tillvaron som den var . Du vet det det var ganska bekvämt att ägna sig åt fredliga affärer samtidigt som ryska gruv och oljefyllon tog livet av sig själva för några få rubel om dagen ( Väst brydde sig inte ett skvatt om att ryska kriminella samt oligarker plundrade sina landsmän . Det var en rysk angelägenhet )

Att sedan Putin ville skjuta affärerna i sank är ett ryskt problem .
Citera
2024-09-14, 19:27
  #461577
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkRightly
Fega och rädda väst kommer göra allt för att förhindra Ukraina från att skaffa nukes. "Vi vill ju inte provocera Ryssland."

Man kommer och göra som Israel : '-Det är bäst att vi sköter det själv, så att det blir faktiskt gjort !'

Sen blir det lite protester och ramaskri globalt...,och sen lugnar det ner sig. Fred fick man också !
Citera
2024-09-14, 19:30
  #461578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Åtlöje?
Ryssland passerade Tyskland när det gäller hur de vanliga människorna hanterar sina inkomster. De är på 4 plats! Kanske du skulle kolla Google innan du tvingas äta upp dina fantasier.
Hur bedömer man hur folk i olika länder "hanterar sina inkomster", och vad är ett bra sätt att hantera sin inkomst och vad är ett dåligt sätt att hantera sin inkomster? Uppenbarligen är det, enligt din undersökning, inte ett bra sätt att hantera sin inkomst att investera i vattenklosett då en fjärdedel av ryssarna fortfarande bajsar utomhus.

Medianinkomsten i Tyskland var 2023 €3645, i rysseriet var den 2022 49627 rubel (vilket är ca €494). En tysk tjänar mer än 7 ryssar tillsammans.
Citera
2024-09-14, 19:36
  #461579
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
4:e plats med vad? Att BNP växer är INTE ett mått på växande ekonomi när köpkraften samtidigt minskar. Det fattar du väl?

Vad tror du händer när den nationella fonden får slut på pengar? Hur ska de kunna subventionera företagen efter det? Samtidigt saknas miljoner arbetare för arbetsmarknaden.
ryska staten tvingades betala 17,7% för att lyckas avsätta statsobligationer under sommaren. Som jämförelse betalar svenska staten 1,7% för korta statsobligationer.
Citera
2024-09-14, 19:37
  #461580
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
***raderat dret ***

Läste du ens rapporten *** mera dret raderat ***

Apropå läsa.
Vad säger folkrätten?
Folkrätten är länders rätt och skyldigheter.
Har inget med individers rätt.

Donbass är inget land.

FNs stadgar.
Folkomröstningar under ockupation är olagligt.
Så det finns inga nya erkända länder.

Donbass. 38% var etniska ryssar.
Så någon majoritet i en folkomröstning har aldrig funnits.

I Kherson och zaporizjzja oblast, är inte ens majoriteten under ockupation.

Du ljuger fantastiskt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in