Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 22:43
Medlem
Ett kort jag tror Putin kommer spela senare är att hota med kärnvaen igen om inte sanktionerna tas bort. Vad händer då tror ni? Antar att han vill försöka med det ialafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
nä ryssland åker på stryk av "the ghost of kiev "

googla

Finns ju inget som talar för att han är på riktigt ens. En video på "han" som spreds som nån form av propaganda i en dog fight med Ryskt plan var taget ur ett simulerings program tex.
Att hitta på nått häftigt namn som "ghost of kiev" och berätta om alla plan han skjuter ned stärker moralen hos soldaterna. Antagligen existerar inte ens personen. Utan det kan vara olika plan som skjutit ned Ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Judiska-Nazist-Globalist-Narkomaner
Klart bad guy material för nästa Sylvester Stallone film
Japp, snart tar de till de tunga anklagelserna som Centerpartist! Kyrkorådsordförande! Hemmansägare! Odd Fellow-medlem!
Citera
2022-03-01, 22:44
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Har du inte packat än ? Åk till Ryssland din krigshetsare.

I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
En intressant hypotes jag ser om anledningen till Rysslands, med landets barbariska mått mätt, försiktiga militära insats är att generalerna själva vet att landet redan gjort bort sig fullständigt! Internationellt sett såväl som i själva konflikten.

De är därför ovilliga att slänga bort tusentals fler soldater på vad som var menat vara en PR-operation för Putins skull, i synnerhet som han ljugit (och fortsätter ljuga...) för armén och dess soldater om varför de är där!
https://www.theguardian.com/world/2022/feb/27/ukrainian-officials-upload-videos-of-captured-russian-soldiers-on-telegram

https://inews.co.uk/news/world/russians-troops-asking-ukrainians-food-dont-understand-why-theyre-ukraine-1486325

Det kommer bli tuffa inrikes efterföljder av den här soppan i Ryssland, tiousentals föräldrar kommer undra varför deras söner inte kommit hem efter en 'simpel gränsövning'... Så militärledningen försöker helt enkelt hålla sig och de sina utanför den här floppen.

Det är inte som generalerna i Apokalypse direkt

För att vara seriös, det finns säkert motstånd i Ryssland.

Man kan inte heller köra med den storryska propagandan om tre ryska broderfolk utan att människor tror på det. Därför finns det officerare som är måttligt intresserade av att göra sitt jobb.

I en situation där Putin kanske ryker är det också viktigt för dem att visa att de gjorde motstånd.

Kort sagt; jag håller med.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Har Putin rätt att bli arg över det och känna sig hotad?

Putin kan känna vad han vill, men han får inte döda barn. Det finns ingen regel som säger att man får döda oskyldiga människor bara för att man känner något. Han borde få känna handklovar runt händerna när han förs bort till krigsbrottsrättegången. Han borde få känna dödsångesten när dödsdomen avkunnas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Missat senaste 6 timmarna. Har något nämnvärt hänt?
Kharkov blir sönderbombat
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Försöker sätta mig in i historian och bakgrunden till detta krig och försöka förstå vad Putin pratar om när han skriker om Nazister och Nato.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kriget_i_Donbass

https://imgur.com/a1jlJTJ

Noterar där att Nato, USA (CIA) och EU stöttat Ukraina rejält i kriget mellan Ryssland och Ukraina som pågått sedan 2014.

Det börjar klarna lite nu om vad Putin gapar om. Är det rimligt att Nato, CIA och EU backat Ukraina som inte ens är med i varken EU eller Nato?

Har Putin rätt att bli arg över det och känna sig hotad?

Ja. 100% rimligt. EU stöttar massa länder som inte är med i EU. Inget avvikande eller konstigt med det.
Citera
2022-03-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
öhh jo det var precis det du skrev eftersom du gjorde gällande att de själv minnsan hade naturtillgångar så de inte behövde handla med väst... hur ska du ha det nu?
Jag ska ha det som jag har sagt till dig hela tiden, drar in citatet igen, oförändrat dvs utan dina känslor inlagda i mina ord:

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nu pratade vi leverage. Kina är beroende av att handla med väst men hör och häpna, Väst är beroende av att handla med Kina också, som du kanske vet tillverkas en väldigt stor del av våra produkter i Kina. En väldigt massa mer produkter än vad som finns i Kina från väst.^

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Precis anledningen till att Väst är mer beroende av Kina än tvärtom. Du visste inte hur rikt Kina är på naturtillgångar? Men du menar att Väst har fler av dom viktiga naturtillgångar än vad Kina har, är du på riktigt? Vi importerar dom färdiga produkterna från Kina, vi är inte bara beroende av deras produktion utan även deras naturtillgångar.

Här har du alltså lyckats läsa in att Kina är självförsörjande på naturtillgångar, eller kan du citera den delen som fick dig att tolka det jag skrev på det viset eller ska du skita i att citera det och visa att det var dina känslor som talade?

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du kunde alltså inte komma med en källa där Västvärlden snor naturtillgångar utan kommer dragandes med en artikel som är nästan 10år? okej...
Och alla källor som efterfrågats av dig har uteblivit. Jag kan inte få en blind person att se, rekommenderar synsam för dina problem.

Men då har vi gått från att du skulle backa upp att det är Kina och inte väst som får dom stora problemen om det börjas med sanktioner till att Kina är självförsörjande och att du vill veta vart väst snor naturtillgångar? Vill du ha en ny chans att backa upp ditt påstående om att det är kina som får problem med källor så är du välkommen att försöka igen. Eller var det inte intressant längre och du bara sitter och trollar?
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Ska man tro på det där med kremetorier?

Det är förmodligen samma desinformationskällor som drog rövarhistorier som ”ghost of Kiev” och Snake Island. Utter bullshit troligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
För vilken valuta då?

Ryssland har mkt guldreserv som har gått upp typ 30% sedan kriget började.
Tror du att EU representerar världen? Mellanöstern och Asien står antingen med Ryssland eller skiter i.
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Men då kan man dra vad som helst ur röven, tex att Boris Jeltsin efter en svettig runda med brännvin lovade oss St Petersburg tillbaka. Självklart befäster man inte sådana avtal muntligt och med att skaka hand.
Det har skett många gånger under i förhandlingar mellan länder att man inte skrivit ned det på papper. Nu finns det iaf dokumenterat men inte i form av avtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in