2022-03-01, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Hjärntvättad?

Du verkar rätt rysstvättad. Patetiskt att ni tjafsar om Ukraina. Ni vurmar för en diktatur som t o m slår ner demonstrationer mot kriget.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Googla exempelvis rubel to sek, men tror ryska centralbanken stödköper för att dämpa.

Haha en rubel är cirka 12kronor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliven85
Allt det där kan du inte göra om det ww3 .

Nej men då får jag väl bygga en jävla kojja uppe i norrland då. Kommer iaf inte bry mig om den här konflikten. Är det folk som dig och Magdalena bland annat som dragit in oss i en sån konflikt så får ni gott klara er själva sen när allt går åt helvete. Stödjer jag inte Sossarna eller deras jävla smörja skiter jag fan i att göra något åt saken. Om det är dom som nu lyckas dra in oss i WW3. Jag hade försvarat vårt folk så gott det gick iaf om någon attackerade oss om vi inte gjort någonting mot just det landet. Nu dock har vi tyvärr redan gjort bort oss, och om något händer Sverige är det totalt självförvållat för den idioti Magdalena och kompani bedriver.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Någon som har färska siffror på hur ekonomin har rasat i Ryssland

De har inte vågat öppna Moskvabörsen ännu, men aktien i Rysslands största sparbank har typ redan utplånats på utländska listningar (värd $14.16 förra veckan och $0.21 idag på LSE). Och rubeln har hittills rasat c:a 47% mot dollarn. Detta alltså trots att handeln inte ens fått komma igång på riktigt.
Citera
2022-03-01, 20:33
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ukraina har en ganska stor befolkning. Om de ABSOLUT vill stå emot Ryssland så kan de nog det. Men skulle de göra sånt motstånd kommer nog kärnvapen användas. Är det värt att kämpa emot på det sättet då???
Putin har snart gett upp och kapitulerat. Ge det några dagar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Intressant att Andersson väljer att påminna att vi inte ska prata om saker vi sett angående vårt militära försvar. Thats war talk.

Då Putin verkar helgalen just nu kan han ju förklara krig emot oss eller Finland bara för att han kan i sann Hitler anda och gå hårdare ut med rena luft bombningar. Hoppas regeringen håller sig iskalla och vägrar NATO ändå.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Intressant har du någon källa på det? Det vore ju ett monumentalt misslyckande med tanke på att de haft detta problem i flera dagar innan denna monsterkonvoj reste iväg. De borde ju lärt sig nu menar jag.

Citat:
Washington (AFP) – The Russian military advance on Kyiv has momentarily stalled, hampered by Ukrainian resistance as well as fuel and food shortages, a senior US defense official said Tuesday.

Citat:
"In many cases, what we're seeing are columns that are literally out of gas," the defense official said. "Now they're starting to run out of food for their troops."

The official also said, but offered no evidence, that there were signs of morale problems in the Russian force, which makes use of a large number of conscript soldiers.

"Not all of them were apparently fully trained and prepared, or even aware that they were going to be sent into a combat operation," the official said.

https://www.france24.com/en/live-new...n-kyiv-stalled
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tycker synd om Ukraina som används som en bricka i spelet mellan Ryssland och väst

Ukraina är en spelplan på grund av en mycket sjuk man. Med mycket sjuka idéer.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Är Putin med i fronten? Nä inte det. Det tror fan att Ukrainas president håller sig i skydd när bomber haglar.

Jävla nonsenssvar, håll bara käft om du inte har något att bidra med..

För bara något dygn sedan lät han sig filmas på Kievs gator. Är det slut med det ger det en indikation på hur ledningen bedömer det aktuella läget och ryssarnas framryckning.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tycker synd om Ukraina som används som en bricka i spelet mellan Ryssland och väst

Jag tycker synd om Ukraina som behöver utstå en attack från Ryssland. Inget annat land än Ryssland. Ja en liten lydstat också, men det är också Ryssland
Citera
Medlem
MonkeySuites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Kan nån förklara varför ryssar inklusive Putin kallar ukrainare för neonazister då de har en judisk president?
Det låter minst sagt vrickat.
Enda jag kan se är Azovbataljonen..
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Ja, då är han en riktig vidrig jävel.
Han är den sista som ska lämna Ukraina om han tvingar ut sitt folk i krig när han kan vifta med sin vita t-shirt för att rädda dem!
Hans sätt att första dra in landet i krig och sedan arbeta oförtrutet för att så många oskyldiga liv som möjligt ska spillas kan vara det vidrigaste uppträdandet från en ledare jag nånsin upplevt. Det är inte konstigt att han blivit så populär bland vårt vidriga pedofila folkmördaretablissemang i väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in