2023-09-17, 00:56
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Karma när den är som bäst!

Kan det vara novitjock?

Kadyrov ska ju även beskyllt sin egen läkare för att ha förgiftat honom och avrättat läkaren?

Han har tydligen varit i dålig form sedan 2022 nångång så det kanske inte är novitjock utan bara tjock.
Citera
2023-09-17, 00:58
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Inga absurda eller coola nyheter idag verkar det som. Får verkligen hoppas många ryssar slaktas vid fronten i alla fall.

Får man hoppas på lite turbulens inom kadyrov trupperna ochså🙂
Annat än att en ryzk general och ledamot går ut offentligt och säger att "allting går käpprätt åt helvete för oss just nu..."?
https://nitter.net/wartranslated/status/1702662131785544190#m
Citat:
Interesting from the Russian general and MP Gurulev who took it to Telegram to say that Ukrainians have changed tactics, that they effectively combat minefields, that their drones are endless, and that the Russian counter-battery fire is still ineffective.
We've actually heard these things many times before but it is curious to hear this from a top-level official who decided to share this over 3 months after the start of the CO, indicating that things are worsening.
https://nitter.net/pic/media%2FF6ERXNMXsAAAEj0.png%3Fname%3Dsmall%26forma t%3Dwebp
https://nitter.net/pic/media%2FF6ERXbWWAAEBEGp.png%3Fname%3Dsmall%26forma t%3Dwebp
https://nitter.net/pic/media%2FF6ERXxuWQAAuXBa.png%3Fname%3Dsmall%26forma t%3Dwebp
Citera
2023-09-17, 01:20
Medlem
Ja. Fast han sæger ochså att ryssarna fortsætter anpassa sig efter Ukrainas nya taktik. Deras Luftværn skjuter ner mången av våra drønare. Synd. Många smutsiga orcher som fortsætter leva pga det.

Nåja. Hoppas ukraina kan bjuda på nån smællkaramell inatt.
Citera
2023-09-17, 03:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Om du bara visste hur jävla dum du är.. Om du bara visste.
Fy fan alltså hur ruttna vissa kan vara i huvudet och själen.

Allvarligt, du anklagar oss för att vara regimlojala idioter?

Vad tror du att du är då?
Det vet du inte, men vi vet, för du är en till psykiskt störd pro-ryss som lider av total dunning kruger och som anklagar andra för sina egna fel.
Sorgligt att du har så negativa tankar om någon som mest värnar om att minsta dödstalet i detta krig...
Ps. jag har många år inom det svenska försvaret (speciella positioner) och med det äkta information om vad som händer...
Ps2
När du själv utanför ditt tangentbord upplevt vad som krig innebär, då blir du inte lika kaxig, ser dig som en politisk propaganda kids som mest "krigar" på nätet men skulle kissa/skitit på sig om du upplevt. Det första soldater upplever vid första anfallet är just detta.
Fundera lite över antikrist zelensky som offrar hela sin befolkning då han tror sig ha usa prisident som skydd , pga korrouption med sonen knarkande hunter biden.. USA vill närma sig Ryssland, biden vill göra pengar på det. Nu dras hela euroopa in att serva den alltid otacksamma zenensky "antikrist" offrara sitt folk för egna intressen då han tror att biden pga korruption mm servar han med vapen ...

Hela europa lider pga av att zelensky vägrar fredssamtal utan bara fortsätter. för att biden lovar stöd, men när usas skattebetalare inte vill bidra med mer..... Ja då står europa som tömt sina förråd som ensam försvarare av sina länder....
Citera
2023-09-17, 04:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Det bästa politikerna gjort någonsin.
Nja.... Jag har under större delen av mitt aktiva liv agerat för att försvara mitt land, så även när vår kronprinsessa gifte sig, var då en av de som stod för hennes beskydd... en stor ära för mig. .... I fredsbevarande tankar.

Nu när vi aktivt angriper ryssen som aldrig gjort oss svenska illa
De har gett oss billiga drivmedel, regeringens import av gruppvåldsmän har gett oss svenskar mer skada...
Men regeringens bruna tunga är för att få usa,s gillande ger inte oss svnskar nån ökad trygghet, det gör oss bara till en måltavla för ryssen då usa kommer att ha baser i vårt land....
Citera
2023-09-17, 04:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
OK. Jag får inget svar av dig. Du hänvisar istället till var du får din uppfattning ifrån. Fox news och RT!
Själv lyssnar jag på åtminstone två av Fox news korta nyhetssändningar varje dag.
Men jag misstänker att du lyssnar mer på deras kvällssändningar. Sean Hannity, Laura Ingraham, Jeanine Pirro, Jesse Watters och Mark Levin? Deras program är inte 'nyheter'!
Tucker Carlson finns inte kvar. Vet du varför han försvann?
Han var en av dem som jag skrattade mest åt.
Du gissar vad jag ser på och efter det gissar dig till ett svar.....

Men för skojs skull vad är " nyheter" är det vad du anser eller vad tex svt anser vara "rätt nyheter"?

Jag ser nyheter från båda sidorna och tar ställning efter det.
Vad jag noterar är att genom censur skriver media inget om ukrainas bombningar av civila utan bara när ryssens missiler skadar civila... Men varför då? missilerna var mot militära mål i ukraina men genom nedskjutning av dem så drabbades civila mål... . Och varför inte ett ord om ukrainas mördande av civila?

Fred och stopp på dödandet av människor sker först när biden slutar sända vapen, nä pga sitt förhållande med sonen hunter som tjänat miljoner i ukraina och usas lab med biologostiska vapen..

USA... Fortfarande stjäl de olja från syrien genom sin illegala ockupation av deras oljefält... Världens demokratier säger inget.... Så usa bestämmer över världen, och snart över sverige som slickar tungan brun för att komma med i nato och bli en måltavla för slagföltet mot vår tidigare vän ryssen, samtidigt offrara usa inte en enda soldat... de krigar proxy mot ryssen men europeiska soldater som kanotmat... Vem är vinnare i allt..... USA som säljer mer vapen och flytande gas efter ratt de sprängde gasen från ryssen som gav oss billigare gas än vad USA nu kräver.....
Citera
2023-09-17, 04:49
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det kanske är dags att skicka våra fyllon och missbrukare till Ukraina?
Men det har ni ju gjort i över ett år nu, Ivan! Och hur har det gått för er med det egentligen...
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/xo0s4u/probably_drunk_russian_soldier_attacking_ukraine/
Citat:
Drunk russian soldier attacking Ukraine positions and receiving small arms return fire *video*
Hur fan trodde ni grott-orcher att ni skulle kunna ta över och annektera självständiga grannländer med era efterblivna mongol-mobiks?
(FB) Videor (sep 2022): Ryssland mobiliserar söndersupna män från landsbygden till kriget
(FB) Ryska mobiliseringen en total katastrof -Hel bataljon eliminerad timmar efter ankomst
(FB) Angående ryska bögsoldater Osv. osv. osv. "RUZZIA S-STRONK", lol!
Citera
2023-09-17, 05:43
Medlem
Vilka andra demokratiska länder som varit i krig har totalt mörkat sina egna förluster på detta viset av sina egna soldater och matrial och kostnader för ett krig såsom ukraina gör.
Att Ryssland gör det som är näst intill en diktatur kan man förstå.
Ukraina håller sin befolkning helt ovetandes om vilken slakt av egna soldater som pågår vid fronten.
Helt tyst om detta.
Utom när förskolor och sjukhus bombas.
Ukraina är en toppstyrd stat utan opposion och där den egna befolkningen inte får ha ett ord med i det hela.
Men sina liv ska dom offra.
Citera
2023-09-17, 08:02
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hela europa lider pga av att zelensky vägrar fredssamtal

Vägrar?
Budskapet var rätt enkelt Ryssland ska lämna de ockuperade Ukrainskaområden.
Därefter kan samtalen börja.

Vad jag kan läsa tjänstgjorde du i det militära under en tid då vi ofta
tillämpade att attacken alltid kom ifrån ett håll.
Tog det emot att att order som:
"En rysk luftlandsättning har skett väster om Kapellskär."
Du kanske även var en sådan som ifrågasatte varför vi endast
hade bilder och siluetter på fordon från Warszawapakten.
Citera
2023-09-17, 08:15
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Vägrar?
Budskapet var rätt enkelt Ryssland ska lämna de ockuperade Ukrainskaområden.
Därefter kan samtalen börja.

Vad jag kan läsa tjänstgjorde du i det militära under en tid då vi ofta
tillämpade att attacken alltid kom ifrån ett håll.
Tog det emot att att order som:
"En rysk luftlandsättning har skett väster om Kapellskär."
Du kanske även var en sådan som ifrågasatte varför vi endast
hade bilder och siluetter på fordon från Warszawapakten.

Ryzzarna måste vara illa ute materiellt o med logistik o ekonomi då trollen så hårt lobbar för eldupphör.

Så ännu mer anledning för Ukraina att hålla trycket uppe mot ryzzen.
Citera
2023-09-17, 08:15
Medlem
donald12s avatar
The total combat losses of the enemy from 24.02.22 to 17.09.23 were approximately:

personnel / about 272320 (+530) persons / persons,
tanks ‒ 4620 (+4) units,
armored combat vehicles / APV ‒ 8828 (+4) units,
artillery systems – 6003 (+15) units,
RSZV / MLRS – 776 (+2) units,
anti-aircraft warfare systems ‒ 523 (+2) units,
aircraft – 315 (+0) units,
helicopters – 316 (+0) units,
UAV operational-tactical level – 4742 (+4),
cruise missiles ‒ 1455 (+0),
ships / boats / warships / boats ‒ 20 (+0) units,
submarines - 1 (+0) units,
vehicles and fuel tanks – 8537 (+12) units,
special equipment / special equipment ‒ 896 (+5).

Data are being updated.

Beat the occupier! Together we will win! Our strength is in the truth!/ Strike the occupier! Let's win together! Our strength is in the truth!
Citera
2023-09-17, 08:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sorgligt att du har så negativa tankar om någon som mest värnar om att minsta dödstalet i detta krig...
Ps. jag har många år inom det svenska försvaret (speciella positioner) och med det äkta information om vad som händer...
Ps2
När du själv utanför ditt tangentbord upplevt vad som krig innebär, då blir du inte lika kaxig, ser dig som en politisk propaganda kids som mest "krigar" på nätet men skulle kissa/skitit på sig om du upplevt. Det första soldater upplever vid första anfallet är just detta.
Fundera lite över antikrist zelensky som offrar hela sin befolkning då han tror sig ha usa prisident som skydd , pga korrouption med sonen knarkande hunter biden.. USA vill närma sig Ryssland, biden vill göra pengar på det. Nu dras hela euroopa in att serva den alltid otacksamma zenensky "antikrist" offrara sitt folk för egna intressen då han tror att biden pga korruption mm servar han med vapen ...

Hela europa lider pga av att zelensky vägrar fredssamtal utan bara fortsätter. för att biden lovar stöd, men när usas skattebetalare inte vill bidra med mer..... Ja då står europa som tömt sina förråd som ensam försvarare av sina länder....

Europa lider inte så mycket, men Ukraina lider av att ryssar är där och mördar dem. Ukraina vill inte ha dem där, Zelensky vill inte ha dem där. Skulden för mördandet vilar endast på ryssarna och Putin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in