2023-08-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Diktator Putin trillade ju i en trappa för en tid sedan och bajsade ner sig. Tänker du att de nerbajsade byxorna lades en portfölj eller pillade man bort bajset och la ner det separat? Artikeln i Daily Mail säger ingenting om portföljerna:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-11494595/amp/Vladimir-Putin-fell-stairs-home-soiled-himself.html

Du kanske har hört att hans bajs läggs i portföljer eller liknande för att förstöras på hemmaplan för att inte någon ska upptäcka något om hans hälsostatus?
Citera
2023-08-02, 00:15
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Den går alldeles utmärkt! Den går så bra att zeleynskyj måste tigga och be för att få ännu mer vapen och militär utrustning, då den som skickats redan har förbrukats. Det går att tolka denna "förbrukning" på två sätt.

1. Dumsvenne som läser mainstreamblaskor från väst intalar sig att det är för att det går så bra så att han måste tigga mer material.

2. Den som ser nyheter som inte kommer ifrån väst kan enkelt se att det material som skickats hanteras vårdslöst och blir sönderbombat på någon åker, därav detta tiggeri.

Självklart kommer västmedia inte att nämna det i sin rapportering eftersom allt finansieras via din/min skattesedel.

🇷🇺
Det är roligt att ni så enträget måste berätta storyn att Zelensky "tigger".
Som om det spelar någon roll. Väst fullkomligt överöser Ukraina med vapen och hjälp medan Putin måste inte bara tigga utan buga och slicka röv hos Nordkorea och Iran - Rysslands enda kompisar.
Man förstår att ni känner er mobbade. Det känns gött att våra vapenleveranser har lett till tiotusentals (hundratusentals?) döda ryssar och att Poopin fullkomligt tappat ansiktet. Han som skulle vara respektabel statsman som rider på björnar blir fullkomligt nedgjord.
Citera
2023-08-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ryssland har visat genom sin invasion av Ukraina att länder i Rysslands närområde inte kan känna sig säkra. Nato har därmed blivit nödvändigt för Sverige.

Många ryssar har dålig koll på hur demokrati fungerar – jag ser att du inte är något undantag.
Sverige har representativ demokrati, vilket innebär att vi väljer riksdagsledamöter som i sin tur fattar beslut. En stor majoritet av Sveriges riksdagsledamöter är för att Sverige ansluter sig till Nato, och opinionsundersökningar visar att en stor majoritet av befolkningen också är för att vi ansluter oss. Därför är det inget behov av någon rådgivande folkomröstning.

Du skriver ”vi” som om du är svensk. Det går helt fint att du låtsas vara svensk. Här på Flashback är det högt i tak ☀️

Fast den där stämmer ju ändå inte. Vid valet var nato knappast en särskilt aktuell fråga och stödet för det låg under 50 %. Jag håller helt med duden du svarar på här, ett så stort beslut som nato skulle varit folkomröstat för att undvika att vi stressar in i något.
Citera
2023-08-02, 00:23
Medlem
Minimuchers avatar
Hej!

Försöker att lägg frågan här, då den inte förmodligen inte är stor nog till att göra en egen tråd av.

Läser kommentarer av olika kompetenta här på forumet dels dem som står för Ukrainas räkning i Kriget samt Rysslands sida av kriget.

Skulle ni som tror och förespråkar Ryssland kunna förklara lite basic om hur det går för Ryssland, varför ni anser att dem är hjälte och Ukraina bov.
Förklara för mig som att det enda jag har blivit matat med är propagandan från väst och är helt förbluffad när jag läser inlägg som: det går som planerat, hur länge lever Zelendsky osv

Tack!
Citera
2023-08-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Hej!

Försöker att lägg frågan här, då den inte förmodligen inte är stor nog till att göra en egen tråd av.

Läser kommentarer av olika kompetenta här på forumet dels dem som står för Ukrainas räkning i Kriget samt Rysslands sida av kriget.

Skulle ni som tror och förespråkar Ryssland kunna förklara lite basic om hur det går för Ryssland, varför ni anser att dem är hjälte och Ukraina bov.
Förklara för mig som att det enda jag har blivit matat med är propagandan från väst och är helt förbluffad när jag läser inlägg som: det går som planerat, hur länge lever Zelendsky osv

Tack!

Jag är rädd att du kommer bli besviken och förd bakom ljuset om du frågar någon som håller på röda sidan (Ryssland)

Där förnekas sanning som finns på film
Citera
2023-08-02, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Hej!

Tack!

Ryssland ville inte detta, men var tvunget. Lyssna gärna på president Putins tal. Allt detta är i grund och botten i allra högsta grad pga NATO och installeringen av den pronazistiska genomkorrupta nuvarande ukrainska regimen.

Följande video sammanfattar lite, men inte allt.
https://youtu.be/WVXzwnU1H6U
Citera
2023-08-02, 00:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det är inte alldeles utan att man blir lite avundsjuk på dem, de ukrainska grabbarna som får skicka iväg en Stugna rakt in i den ryzzka köttmuren. Eller - ja, "människo-spillran" kanske är en mer adekvat benämning här.

En Stugna kan man ha väldigt mycket ryzz-roligt med!

Jag är faktiskt förvånad över att den fungerade / Vapen mot lite hårdare mål brukar sällan fungera särskilt väl på mjukare mål ? Givetvis gäller samma ekvation omvänt .

StugnaP borde ha såväl avståndsarmering som ett bestämt detonationsbeteende ?
Citera
2023-08-02, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtsu
Ryssland ville inte detta, men var tvunget. Lyssna gärna på president Putins tal. Allt detta är i grund och botten i allra högsta grad pga NATO och installeringen av den pronazistiska genomkorrupta nuvarande ukrainska regimen.

Att någon är tvungen innebär att det finns tvång inblandat. Vilka tvingar Ryssland att invadera Ukraina?
Citera
2023-08-02, 01:02
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:

Håll käften med dig ryssgödsel. Ryssland var inte tvungna till nåt utan valde att starta krig med sin granne. Och det kommer de få betala för. Putin är komiskt dum och ingen man lyssnar på.
Citera
2023-08-02, 01:27
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Följa bara nyheterna på fox news eller RT... Så ser du att mitt inlägg är rätt så riktigt...(ta den tid du behöver), själv är jag inne väldigt sällan så räkna inte men svar med vändande post.
OK. Jag får inget svar av dig. Du hänvisar istället till var du får din uppfattning ifrån. Fox news och RT!
Själv lyssnar jag på åtminstone två av Fox news korta nyhetssändningar varje dag.
Men jag misstänker att du lyssnar mer på deras kvällssändningar. Sean Hannity, Laura Ingraham, Jeanine Pirro, Jesse Watters och Mark Levin? Deras program är inte 'nyheter'!
Tucker Carlson finns inte kvar. Vet du varför han försvann?
Han var en av dem som jag skrattade mest åt.
Citera
2023-08-02, 01:34
Medlem
Citat:

Vad fan, tror du verkligen på det själv?
Nä ingen kan väl vara så störd i huvudet att hen faktiskt tror på det.
Citera
2023-08-02, 02:13
Medlem
Citat:

Klart att han ville det här. Hans tidigare undersåte och marionett Viktor Janukovytj blev ju tvungen att kasta in handduken. Han kan ju inte tillåta att Ukraina inför demokrati och att den ukrainska statskassan inte längre är hans personliga plånbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in