Citat:
Det var en mycket märklig tolkning av mitt inlägg- jag undrar om du verkligen förstod vad jag förklarade... Jag skrev; Världssamfundet kan inte ge erövringskrig acceptans- det är alltså Ryssland som är problemet... därav dessa insatser från det demokratiska väst.
Jag tycker att vart land, varje nation med dess befolkning skall välja sina egna företrädare, det spelar ingen roll om vi talar om Ryssland, Sverige eller Nigeria men detta har väldigt lite att göra med Rysslands invasion av Ukraina att göra. Vad som var menat till belysning är det här med att ett enskilt land (läs Ryssland) går till angrepp mot ett annat land (läs Ukraina) och detta kan inte bara låtas passera utan agerande från världssamfundet- vilka till i det närmast fullkomlighet har fördömt president Putins tilltag. Många företrädare för olika nationer samtalade med den ryska ledningen innan Putin beordrade angreppet mot Ukraina- de samtliga varnade herr president Putin vilka följderna skulle bli.
Låt oss inte komma bort från det vi talade kring- Ukrainas brister har inget att göra med huruvida väst stöder Ukraina i sin kamp- orsaken till det omfattande stödet är att Ryssland begår övergrepp mot de internationella regler vi alla verkar under. Folkrätt, mänskliga lagar, krigets lagar, FN- konventioner och traktat- brott mot fredens lagar och vidare... därav det västliga stödet för Ukraina. Ryssland måste stoppas- kanske förstöras?
Jag tycker att vart land, varje nation med dess befolkning skall välja sina egna företrädare, det spelar ingen roll om vi talar om Ryssland, Sverige eller Nigeria men detta har väldigt lite att göra med Rysslands invasion av Ukraina att göra. Vad som var menat till belysning är det här med att ett enskilt land (läs Ryssland) går till angrepp mot ett annat land (läs Ukraina) och detta kan inte bara låtas passera utan agerande från världssamfundet- vilka till i det närmast fullkomlighet har fördömt president Putins tilltag. Många företrädare för olika nationer samtalade med den ryska ledningen innan Putin beordrade angreppet mot Ukraina- de samtliga varnade herr president Putin vilka följderna skulle bli.
Låt oss inte komma bort från det vi talade kring- Ukrainas brister har inget att göra med huruvida väst stöder Ukraina i sin kamp- orsaken till det omfattande stödet är att Ryssland begår övergrepp mot de internationella regler vi alla verkar under. Folkrätt, mänskliga lagar, krigets lagar, FN- konventioner och traktat- brott mot fredens lagar och vidare... därav det västliga stödet för Ukraina. Ryssland måste stoppas- kanske förstöras?
Viken massa menlöst babbel om internationell rätt som du lika väl som jag vet länder när de passar dem sätter sig över. Till exempel vad gäller Kosovo som var en del av Sebien. Där blev "ni" tvungna att komma fram med en ny tolkning.
Den "vite mannen" skall styra världen för han är bäst, han har den rätta tron och nu "demokrain".
Det är många här som liksom du inte tänker detta krig gäller Ukraina eller det ukrainska folket, Nato-runkarna misslyckas fullständigt, men du tror du skall lyckas med "västerländska värderingar" men där har du fel vad gäller mig. Det du skriver låter dock humanare och trevligare.
Jag tycker detta krig bör avslutas snarast möjligt där båda parter gör stora och viktiga eftergifter. Ukraina bör få gå med i Nato och därmed få säkert skydd. Ukrana bör avträda de landområden ryssarna nu erövrat till Ryssland. Då tror jag det kan bli fred. Hur tror du hur fred skall uppnås?