2022-12-01, 17:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
"War is peace" - Orwell, 1984.

Hittade följande kommentar i kommentarsfältet under Mercouris kanal. Tycker den sammanfattar läget väldigt väl (ingen copyright på denna):

Ryssland skulle aldrig ha startat detta vansinne
Citera
2022-12-01, 17:23
Medlem
Citat:
"War is peace" - Orwell, 1984.

Hittade följande kommentar i kommentarsfältet under Mercouris kanal. Tycker den sammanfattar läget väldigt väl (ingen copyright på denna):

Jo fast då räknar dom in civila ochså. Militära förluster bedömmer dom flesta experter är under 50000dödsfall mot Rysslands 90000.
Citera
2022-12-01, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
När man skriver att Nato-länder står för nästan hela ukrainska statsbudgeten ljuger man inte. Intäkter från tex ukrainska skattebetalare är nere i typ 10-20%.

När man skriver att Nato-länder står för det mesta, nästan allt, underhåll med materiel och försörjning till ukrainska armen och stridskrafterna ljuger man inte heller.

Nu är Nato-länderna så desperatat att de täker beslagta och skicka ryska tillgångar i deras banker till ukrainska regeringen och låta bankerna ta på sig de ryska skulderna. De är nu så desperata att de stjäl pengar, låter bankerna ta smällen med inte betalande låntagare och vålla världsomfattande förtroendekris utanför västerlandet för dess banker. Sannolikt bankkrasch utan dess historiska like.

Ja jag blir glad om några av er "vite mannen"-svenskar fryser ihjäl i vinte - till och med många. Jag klarar mig nog. :-)

Fast.

Nu skrev du inte Nato-länder. Det är något helt annat än Nato.

Jag ser inget problem med att vi (snart Nato-medlem), Finland (snart Nato-medlem), Norge (Nato-medlem), Estland (Nato-medlem), Lettland (Nato-medlem), Litauen (Nato-medlem), Schweiz (ej Nato-medlem), Albanien (Nato-medlem), Belgien (Nato-medlem), Bulgarien (Nato-medlem), Danmark (Nato-medlem), Frankrike (Nato-medlem), Grekland (Nato-medlem), Island (Nato-medlem), Italien (Nato-medlem), Kanada (Nato-medlem), Kroatien (Nato-medlem), Luxemburg (Nato-medlem), Montenegro (Nato-medlem), Nederländerna (Nato-medlem), Norge, Nordmakedonien (Nato-medlem), Polen (Nato-medlem), Portugal (Nato-medlem), Rumänien (Nato-medlem), Slovakien (Nato-medlem), Slovenien (Nato-medlem), Spanien (Nato-medlem), Storbritannien (Nato-medlem), Tjeckien (Nato-medlem), Turkiet (Nato-medlem), Tyskland (Nato-medlem) osv. inför sanktioner och/eller skickar pengar till en europeisk granne, ett brodersfolk, ett europeiskt land, som invaderas av ett gäng vridna, sinnessjuka, sexualsadister.

Ingen annan heller, med förståndet i behåll. Att du, som tycker att det är ok att hundratusentals ukrainare mördas av piss-ryzzarna, inte tycker om det, det förstår jag. Samtidigt som jag skiter högaktningsfullt i det. Du är ju lika mycket värd som en...kapsyl, ungefär. Eller navelludd. Och det du tycker, tänker och känner är ju lika meningslöst att fästa sig vid som ett bajs- och urinindränkt dasspapper.

Att beslagta, konfiskera ryska tillgångar i Europeiska länder har naturligtvis absolut ingenting med desperation att göra. Sååå mycket pengar handlar det inte om, det är närmast att jämföra med växelpengar eller en "månadspeng" om vi ser till hur mycket pengar Ukraina behöver nu och efter att piss-ryzzarna åkt på däng.

Det är en symbolhandling. Om man - som piss-ryzzarna - ställer till det för sig, och vägrar betala, vägrar göra rätt för sig, tja, då ryker ju dom eventuella tillgodohavanden som fitt-ryzzarna har, på europeisk mark och i europeiska banker. Kanske även i USA.

Inte mer än rätt.
Senast redigerad av ABanderas68 2022-12-01 kl. 17:32.
Citera
2022-12-01, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Jag såg en bild på en rysk stridsvagn, den hade en trampolin på tornet, Raketerna från en Javelin bara studsar bort.
Lowtech fast Hightech. Genialt.

Att Nato är stenålder inom militär teknologi, låter jag dock vara osagt. Ryssarna på fronten klagar på att Ukrainarna skjuter sällan och träffar ofta medan ryssarna själv skjuter ofta och träffar sällan.

Det där är propaganda, Ryssland ligger årtionden föra usa i militär teknologi. Ryssarna har det senaste halvåret skjutit upp ett dussin militära sateliter, usa 0 sateliter det senaste halvåret tex
Citera
2022-12-01, 17:29
Medlem
Germany says it will support Ukraine until it defeats Russia - despite ex-PM's claims it once wanted Kyiv to 'fold'

Scholz uttalar sig:

We'll continue to support Ukraine as much as necessary: economically, financially, humanitarian, through the reconstruction of the destroyed energy infrastructure, as well as with weapons," he said at the Berlin Security Conference.*

He asserted that Russia cannot and will not win.*

https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-putin-news-live-nuclear-latest-updates-12541713

Ser inte ut som många länder tröttnat på att hjälpa Ukraina.
Är bara Putins kräk till knähundar i tråden som försöker med Kremls propaganda!
Citera
2022-12-01, 17:30
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Jaha! Så vad du menar är alltså att du har problem med att alla Europeiska länder som är del i EU stödjer ett annat europeiskt land? Och vad i det tycker du inte låter vettigt?

Jag tycker det är missvisande att kalla det "försvara sig".
Citera
2022-12-01, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Om du hade två hjärnceller att gnugga ihop så kunde du se att jag skrev att det är en annan sak om Ryssland attackerar ett EU/Nato land. Norge har varit med i Nato sen 1949.

Så då tycker du och de andra piss-ryzzarna här att det är heeelt ok om ryzz-helvetet anfaller och invaderar Finland? Mördar, våldtar, torterar norska män, kvinnor och barn? Stympar dem? Skär av männen kuken, rostar brösten på kvinnorna över öppen eld och slår ihjäl småbarn mot närmaste betongvägg, så att hjärnsubstansen skvätter omkring?

Fy faan vad du är vidrig, på riktigt, ditt avskyvärda fanskap.
Senast redigerad av ABanderas68 2022-12-01 kl. 17:34.
Citera
2022-12-01, 17:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Slut på hjälpen från Frankrike, Europa börjar tröttna på Zelensky
www.swentr.site

För vilken gång i ordningen ska ni klappmongon till ryzz-fittor påstå det?

2022-03-03
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Folk kommer tröttna jävligt fort på kriget i Ukraina. Jag garanterar det kommer vara helt annat ljud i skällan om några månader. Framförallt när det är dags för Europa att betala räkningen.

2022-03-18
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Dom är desperata. Man (ukrainarna) försöker konstant dra in nato. Jag tror t,o,m nato börjar tröttna på gapet från ukrainas sida.

Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Jag tror också att omvärlden kommer tröttna mer och mer (lex corona) och att med tiden kommer viljan att stötta ukraina såhär radikalt att avta.

2022-03-26
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Över 60 ukrainska krigsfångar utanför Kiev. Verkar som de börjar tröttna ordentligt nu. Den ukrainska propagandan kan bara motivera till en viss gräns, sen kommer verkligheten och knackar på dörren. Detta är alltså utanför Kiev, där ryssarna är retirerande, utplånade, omringade, förintade etc etc enligt ukrainsk propaganda.

Ja, helt fel. Piss-ryzzarna flydde hals över huvud från Kiev, med svansen mellan benen.

2022-05-30
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Ryssarna fortsätter trycka på i öster. Tar stad efter stad. Västländerna börjar tröttna - de inser vart det barkar. De är inte intresserade av att hälla ner 100-tals miljarder i Ukraina år efter år.

2022-06-23
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Allt pekar på att ryssland har fått momentumet på sin sida. Man (ukrainarna) ber konstant väst om nya vapen. Frågan är hur länge till vill väst skicka vapen för otaliga miljarder till ukraina som sakta blir av med mark i öst när ryssland bara spränger dom? Macron har ju börjat tröttna. T,o,m usa har börjat få slut på sin stingers/javelins osv.

2022-07-19
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Det verkar som det bubblar under ytan i Ukraina. Kanske börjar alltfler inom det styrande skiktet tröttna på narkomanen Zelensky och hans drängtjänst hos USA.

2022-07-22
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Världen börjar tröttna på ZZelenskys krigande istället för att få fred. Nu rapporteras att färre krigande volontärer vill till Ukraina!

2022-08-27
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Media har börjat tröttna på Mr. Zelenskij. Det syns i deras ansikten att de inte har en vinnande häst.

2022-09-11
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Opinionen för stöd till Ukrainare i kriget mot Ryssland börjar svänga nu. Både Österrike och Italien börjar folk tröttna på de höga elpriserna och ställer sig mot sanktionerna och militär stöd mot Ryssland. Trenden verkar fortsätta i andra europeiska länder

2022-09-17
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Inom ett år har EU tröttnat på att skicka 100 tals miljarder i stöd itill ukraina. Samma som med flyktingkrisen, alla var så solidariska i början, och sedan rann allt ut i sanden.

2022-11-15
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Äsch jänkarna har börjat tröttna på att försörja kravmaskinen Zelensky och Co. Bidenadm har ändå klarat sig bättre än väntat i mellanårsvalet. Det börjar bli dags att dra sig ur så snyggt som möjligt och om de kan få det att se ut som om Putin är i underläge desto bättre. Vill Kiev ändå fortsätta strida finns det inget som hindrar dem. Men de får pynta själva.

2022-11-16
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Nu stoppar Ukraina oljan till Tjeckien och Slovakien. Högern har börjat tröttna på Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det e som du säjer. Det jag syftar på e att dessa länder börjat ifrågasätta det "stora" stödet till Ukraina. Om det leder till ett minskat engagemang får vi se.

2022-11-19
Citat:
Alla börjar tröttna på den neurotiske Zelensky, enligt Medvedev.

2022-11-28
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Intresset för det här kriget verkar ha svalnat rejält. Rädslan för att nukes ska användas verkar avta. Och väst börjar tröttna på Zelly. Det lär väl pangas lite där ett tag utan några större händelser. Bara fram och tillbaka

2022-11-29
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Oavsett om det är en olycka eller inte så ser det inte snyggt ut iaf. Omvärlden börjar tröttna på Ukraina mer och mer varje dag.
Mycket bra inlägg!
Ruggigt genomskinligt om att alla troll går efter samma "tröttnar snart - manus - vilka idioter.
Senast redigerad av Taggad 2022-12-01 kl. 17:44.
Citera
2022-12-01, 17:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Usa skulle inte startat detta menar du givetvis, men deta är slutet för usa , militären är kass de ligger efter i missilprogrammen deras senaste stridsflyg beskrivs som ett fiasko, kina indien Ryssland Nordkorea ligger årtionden före i artelleri. osv osv usa med sin tomtehawk, helt otroligt långsam krutmissil

Hej ”Svensk”. Nej, även om kriget pågått längre än Putins dröm om 3 dagar, så minns vi ju tydligt hur Ryssland inledde sin massiva invasion i februari i år. Lätt ihågkommet.

Och nu driver Ukraina ryssen på flykt med hjälp av Västs andrasortering av vapen.

Bra jobbat Putin…
Citera
2022-12-01, 17:35
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Så då tycker du och de andra piss-ryzzarna här att det är heeelt ok om ryzz-helvetet anfaller och invaderar Finland? Mördar, våldtar, torterar norska män, kvinnor och barn? Stympar dem? Skär av männen kuken, rostar brösten på kvinnorna över öppen eld och slår ihjäl småbarn mot närmaste betongvägg, så att hjärnsubstansen skvätter omkring?

Fy faan vad du är vidrig, på riktigt, ditt avskyvärda fanskap.
Jag bryr mig inte alls vad som händer med Ukrainska folket, jag bryr mig bara om och se hur konflikten startade. Kunde inte bry mig mindre vad som händer med folket, dom är alla välkommna att fly till polen. Värt och stanna kvar i ens land när 60%+ av infrastruktur är helt förstört.
Citera
2022-12-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Man bör se hela idén med att försvara sig på bortaplan med djup skepsis. Möjligen ger det mening när det gäller internationell terrorism. Det urvattnar begreppet "försvar", eller åtminstone "the moral higher ground" i att försvara sig.
Tvärtom, på bortaplan gör man sig av med hotet innan det hinner utgöra en direkt fara gör en själv, samtidigt som man hjälper sina medmänniskor i omvärlden. Det är det enda ansvarsfulla och det enda moraliskt rätta att göra, och det är det vi gör i Ukraina.
Citera
2022-12-01, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Din kork, usa har inga snabba missiler Senaste testet i våras Ryssland Kina NordKorea har missilerna i produktion men usa klarar inte ens av testerna

USA erkände misslyckandet med testet av den senaste hypersoniska missilen

Pentagons talesman Tim Gorman talade om flygtester av den senaste hypersoniska missilen. Det här är vad det är.

De flesta tester som skulle äga rum på Hawaii. Diskutera
Enligt en tjänsteman från det amerikanska försvarsdepartementet,händelsen förklarades misslyckad. Avdelningen gav inga detaljer – det är bara känt att testerna misslyckades på grund av namnlösa problem med raketens uppskjutning.

Amerikanska publikationer skriver att detta är det andra försöket att skjuta upp en hypersonisk missil, som ingenjörer utvecklar som en del av programmet Conventional Prompt Strike (CPS).

Ska inte ryssarna ta och bränna av ett gäng då? Rädd att spränga rampen i luften? Slut på chip från gamla stavmixers?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in