2022-02-26, 06:25
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Herregud! Har du missat skillanden mellan demokrati och diktatur? Var är ryska fria media? Är du ti totalt obildad?

Lägg inte energi på folk som får pengar för att sprida skit.
Citera
2022-02-26, 06:25
Medlem
KaptenKamrats avatar
Det här kan i bästa fall bli en pyrrhusseger militärt för Ryssland, men mer troligt totalt nederlag. Oavsett hur det slutar så är Ryssland den stora förloraren här. Deras trupper har verkar vara totalt omotiverade.
Citera
2022-02-26, 06:26
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Nog händer det grejer nu, smäller på en helt annan nivå än tidigare. Finns nog ganska stor risk nyheten om att presidenten och hans ledare bombats till aska under dagen. Kiev ungefär när kameran gick ner: https://youtu.be/3mjFlGJlG7s

Tackar för länken.Jag hörde det men såg gjorde jag inte !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Han påminner mig mycket om Stalin. Dom tvingade dom ryska männen att springa rätt mot ett kulregn en med vapen och 1 utan som bar ammunition, alla som backa sköt dom.
Tar dom Ukraina så har dom ännu mer människor dom kan slakta när dom ska strida mot nästa land.
Det känns lite som ryska mentaliteten att inte bryr sig om människoliv oavsett vem det är.
Så sant. Vilken människosyn har dom?. Barbariskt är ordet. Därför ska dom utraderas.
Citera
Medlem
AlbusPercivals avatar
Sjkukt det är krigstider och folk är ute på gatorna som om ingenting
Citera
2022-02-26, 06:27
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Lägg inte energi på folk som får pengar för att sprida skit.

Det minsta jag kan göra är att dra ner byxorna på dom som sprider lögner och desinformation på flashback. Jag är inte här för nöjes skull. Jag är här av plikt.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ryssarna har börjat bomba Odessa ordentligt nu med... Herregud.

Berätta för dina kamrater att hela Europa, alla människor här håller på er. Ge inte. Ryssland kommer sprida propaganda. Vi håller på er, ni är vår sista utpost. Friheten kommer segra!
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Herregud! Har du missat skillanden mellan demokrati och diktatur? Var är ryska fria media? Är du ti totalt obildad?
Var rysk fria media är? Vad har det med mitt inlägg att göra? Lille vän, du får nog uttrycka dig lite mer nyanserat om du vill få några mer svar från mig :-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
De ukrainska hjältarna är i hela Europas hjärtan. Jag hoppades att våra politiker skulle göra mer. Men motståndet i kyiv är historiskt och det är hjältar. Hela Europa håller på Ukraina

Japp. Har även många ryska vänner som tycker detta är skit jobbigt. De flesta bor i Moskva eller riktigt långt bort i obyggden.
De tycker det här är idioti och nästan skäms för att vara ryssar, men det var som jag beskrev igår i ett inlägg, att i princip alla har blivit helt avtrubbade under Putin, man har gett upp att kunna leva mer fria liv och alla har blivit "drönare".

Oavsett, striderna är ganska långt ifrån centrala Kiev, man slåss ca 3-4 mil ifrån stadskärnan.
Citera
2022-02-26, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Så sant. Vilken människosyn har dom?. Barbariskt är ordet. Därför ska dom utraderas.

Och allt detta pga USA och NATOs framryckningar mot ryska gränsen. Vilken människosyn har Zelensky och hans anti-goy regim, som skickar ut vanliga människor i döden, som riskerar deras liv.

Jag lider med alla vanliga civila som drabbas av Zelensky och hans bossar i City of London och Wall Street.
Senast redigerad av goyimcuck 2022-02-26 kl. 06:36.
Citera
2022-02-26, 06:29
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKamrat
Det här kan i bästa fall bli en pyrrhusseger militärt för Ryssland, men mer troligt totalt nederlag. Oavsett hur det slutar så är Ryssland den stora förloraren här. Deras trupper har verkar vara totalt omotiverade.

Vad är egentligen den genomsnittliga ryska soldatens motivering? Jag har svårt att tro att majoriteten av dem inte frågar sig "Varför?" när de tvingas döda och ser sina kamrater stupa.
Citera
2022-02-26, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Nog händer det grejer nu, smäller på en helt annan nivå än tidigare. Finns nog ganska stor risk nyheten om att presidenten och hans ledare bombats till aska under dagen. Kiev ungefär när kameran gick ner: https://youtu.be/3mjFlGJlG7s
Nej, den där videon är många timmar innan DWs kamera gick ner. Framförallt kan du inse det eftersom det är mörkt. Detta är av allt att döma från striderna kring peremohyallén tidigare i natt, och den framryckningen verkar ha slagits tillbaka. Självklart kan det ha hänt mycket hemskt sedan kameran på torget försvann, men detta hände alltså flera timmar innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in