Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-26, 06:18
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Stadskrig i en stad som inte ryssarna vågar bomba, där kommer givetvis ryssarna att förlora. Till och med en halvdan försvarinsats räcker för att slå ut invasionen, när man inte kan flygbomba.

Frågan är hur länge de klarar en belägring.
Kiev kommer bli det nya Aleppo.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Nån som vet hur det går för Putins talibaner och tjetjener? Såg en twitter där man hade tillfångatagit några rövare och intervjuat med det var nån dag sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Hoppas torget bilden kommer fram !Har man suttit hela natten och kollat vill man ju se om det blir action!

https://www.youtube.com/watch?v=1e0MV6ox-OE
Citera
2022-02-26, 06:19
Medlem
Gick och lade mig. Verkar vara riktigt tunga markstrider under natten.

Har vänner i Kiev. Det är mycket strider på marken omkring staden men ryssarna hålls undan. Ukrainarna har även fått ditt sitt tyngsta pansar nu.

Jag har kollat igenom mina telegram flöden med och i Kiev förorter kastas det molotovs på APCer etc. Finns en video när civilister med vapen bränt upp och skjutit ned alla ryska soldater från en lastbil med och APCn får fly.
Citera
2022-02-26, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det där är skit samma vem som ställer frågan, det viktiga är att frågan ställs.
Jag tror Putin är villig att använda kärnvapen, jag tror inte han bluffar. Vissa människor gör allt för att behålla makten. Han har säkert någon lyxig bunker med hur mycket mat som helst så han kan klarna av nedfallet från kärnvapnet. Han bryr sig inte heller om dom döda ryska soldaterna. Han är feg jävel som gömmer sig i någon bunker nånstans.
Frågan är hur många ryska soldaters liv är han villig att offra.
Japp, men vi tolererar inte en J-A tuff maffiaboss som sitter och breder ut sig som en förmäten kung. Där går gränsen. Prata ur skägget din jäv-l så att alla förstår. - "Är du helt tappad eller prata klarspråk idiot".
Citera
2022-02-26, 06:20
Medlem
Ryssarna har börjat bomba Odessa ordentligt nu med... Herregud.
Citera
2022-02-26, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Han sitter ju antagligen och skorrar för sig själv över sina stackars våldtagna värnpliktiga de skickar ut. Jag tror att han njuter när han ser de enorma förluster ryssarnas dras med. Av någon anledning?

Han påminner mig mycket om Stalin. Dom tvingade dom ryska männen att springa rätt mot ett kulregn en med vapen och 1 utan som bar ammunition, alla som backa sköt dom.
Tar dom Ukraina så har dom ännu mer människor dom kan slakta när dom ska strida mot nästa land.
Det känns lite som ryska mentaliteten att inte bryr sig om människoliv oavsett vem det är.
Citera
2022-02-26, 06:22
Medlem
Nog händer det grejer nu, smäller på en helt annan nivå än tidigare. Finns nog ganska stor risk nyheten om att presidenten och hans ledare bombats till aska under dagen. Kiev ungefär när kameran gick ner: https://youtu.be/3mjFlGJlG7s

Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Hoppas torget bilden kommer fram !Har man suttit hela natten och kollat vill man ju se om det blir action!
Citera
2022-02-26, 06:23
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Gick och lade mig. Verkar vara riktigt tunga markstrider under natten.

Har vänner i Kiev. Det är mycket strider på marken omkring staden men ryssarna hålls undan. Ukrainarna har även fått ditt sitt tyngsta pansar nu.

Jag har kollat igenom mina telegram flöden med och i Kiev förorter kastas det molotovs på APCer etc. Finns en video när civilister med vapen bränt upp och skjutit ned alla ryska soldater från en lastbil med och APCn får fly.

De ukrainska hjältarna är i hela Europas hjärtan. Jag hoppades att våra politiker skulle göra mer. Men motståndet i kyiv är historiskt och det är hjältar. Hela Europa håller på Ukraina
Citera
2022-02-26, 06:23
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
https://www.youtube.com/watch?v=1e0MV6ox-OE

Ah den fungerar nu ! Tack !
Citera
2022-02-26, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Ryssarna behöver inte vara med i Nato men en europeisk, ekonomisk gemenskap absolut. Det skulle nästan alla intressen tjäna på.

Det enda goda som kan komma ut i storskalligt krig med ryssarna är att homo sapiens utrotas/kraftigt decimeras från jordena yta så vi kan ge dom andra levande organismerna åter lite lebensraum...

Det här kriget är lika olyckligt och tragiskt som om norrmän anfaller svenskar eller vice versa. Hoppas människan lär sig något vettigt mot förmodan.

Jag förstår svenskarnas rysskräck men man behöver inte sjunka ner till den hjärndöda propagandanivån som.t ex jänkarna matar sin populas med. Trodde svenskar hade mer vett än så faktiskt!
Hej kompis, tufft liv du haft! Har du inte märkt att svensken tappat mark och förlorat sitt huvud? Vad skall de då göra mer än vad de gör.

Vi som kan tänka ser ett meningslöst skådespel redigerat av US, globalister och makten vars MSM hjärnvättat folk som förr kunde tänka.

Människan känner och tänker om läget. Så pratar de om annat och gör sedan tvärtemot medan djur lever på instinkt, säkerhet och handlar rakt. Tillvaron har blivit komplicerad för de efterblivna förr gulliga svenskarna!

Som barn ställde vi oss bakom den starkaste som liknade oss och det var farsan, brorsan eller kompisen som var äldre. Sedan blev det US då de hade bomben och ingen annan. De var även villiga att använda den och där står "Die Dumme Schweden" än idag och skakar av rädsla som judisk MSM spyr ut.

Jag tror ryssen tar hem spelet och Ukraina kryper till korset när de mutat deras ledare så US förlorat ett krig till men nu bara med propaganda från EU och spec Sverige US rövslickare no 1.
Citera
2022-02-26, 06:24
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Märkligt att så många har en sådan bestämd uppfattning om vilka som är de goda och vilka som är de onda! Jag förmodar att det är rapporteringen från svt/sr som får oss (likt får) att drivas in i deras fina värdegrundsbox och få massa bestämda uppfattningar. Experterna i från svt/sr sitter och rapar upp den ena självklarheten efter den andra, och gör inget annat än att sparkar in öppna dörrar. Allt de säger kan en 5-åring räkna ut och förstå!
Vad jag saknar är argument och reflektioner från den andra sidans (ryssarnas) till varför de gör som de gör, samt analysera Ukrainas bakgrund med dess ledarskikt. Är Ukraina verkligen helt oskyldiga till att kriget uppstått? Hur ser demokratin ut i Ukraina, alltså egentligen? Hur uppfattar folket, i hela Ukraina, det som pågår just nu? Finns det ingen självkritik? Jag vet inte om Ukraina har någon skuld i detta, men det borde ju finnas massa OLIKA åsikter bland folket, men man visar bara de som samstämmer med journalistens uppfattning.
Varför tar man inte upp frågor som just rör Natos expandering i Rysslands närområde? Alltså att någon inbjuden (så kallad) expert i tv/radio som kanske når en slutsats att Nato kanske ska hålla tillbaka när det gäller just expansionen i gränsområdet till Ryssland, för fredens skull? Eller sakkunniga som ger en viss förståelse till Putins reaktion till händelserna? Varför bjuds inte dessa in till svt och som skulle ge oss en djupare förståelse av bådas sidors argument och förklaringar. Man behöver absolut inte hålla med om deras förklaringar, men det blir ju aldrig någon debatt eller diskussion kring själva orsakerna till konflikten. Svt har bestämt sig, likt Putin, vad som är rätt eller fel och censurerar allt som inte stämmer överens med deras värdegrund. Sedan sitter vi i Sverige och hejar på den "rätta" sidan, suck!
Jag sitter inte och hejar på någon sida, och detta inlägg är inte ett försök få folk att ställa sig på ryssarnas sida. Jag vill bara att man skulle ha en bredare och djupare diskussion om bakgrunden till konflikten och där båda sidors åsikter kommer fram. Det är i frågor som kräver djupare reflektion och analys som man behöver riktiga experter, och från båda läger!
Jag vill ha ökad förståelse och "aha-upplevelser", så jag inte sitter som en fårskalle och bara viftar med flaggor och hejar som de vore en fotbollsmatch. Men det är väl för mycket begärt att vår fina statstelevision skulle ge oss en möjlighet att själv kunna anamma åsikter som går emot deras uppfattning. Vi har ju exakt samma problem med andra frågor, typ klimatförändringar, Trump, Kina...

Herregud! Har du missat skillanden mellan demokrati och diktatur? Var är ryska fria media? Är du ti totalt obildad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in