2022-02-21, 15:09
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Fall inte för USAs krigshets, googla på "nord stream 2" och hur den kommer att påverka EUs energibehov i framtiden.

Finns inget hellre USA vill göra nu än att stoppa fortsatt bygge av denna viktiga pipeline.
Det är alltså USA som styr östra Ukraina, och det är även USA som bestämmer hur och var 150 tusen ryska trupper skall öva?
Citera
2022-02-21, 15:12
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Eller att den ena lever i verkligheten och den andre lever i en dimma konspirationsteorier...

Hmmm, tar och arkiverar ditt uttalande, The great reset är ju på gång påstås det nu i år.

Men håller med dig, helt naturligt alltihopa, inget att se, cirkulera
Citera
2022-02-21, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Nej, DN är irrelevant. Det finns en rad andra nyhetskanaler så varför rekommendera ytterligheterna? RT är en part i målet. Att rekommendera dem är oseriöst.
Några exempel på vad du anser vara seriöst?
Citera
2022-02-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det vi vet med säkerhet är att vissa"nyheterna" från separatisterna är falska. Ännu har man inte bevisat något från Ukraina är förfalskat sista veckan.
Citera
2022-02-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Fall inte för USAs krigshets, googla på "nord stream 2" och hur den kommer att påverka EUs energibehov i framtiden.

Finns inget hellre USA vill göra nu än att stoppa fortsatt bygge av denna viktiga pipeline.
Den är redan stoppad och det behövs inget krig för detta
Citera
2022-02-21, 15:35
Medlem
GreyForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hellre globalism än rysk diktator för min del.
Om globalism innebär att våra vita barn blir en bespottad minoritet i sina egna länder, för att gå en säker undergång tillmötes, vad är det då vi försvarar? ”Västerländska värderingar” är inte vad det en gång var, idag handlar det om kulturmarxism, mångkultur, homofili, att hata vita, BLM, osv.

Jag ser inte hur de västerländska regeringarna är mindre skadliga för vår ras och vår civilisation än Ryssland. Missförstå mig inte, jag ser inte naivt på Putin som västerlandets räddare, men jag ser heller inte att den politik han för skulle vara skadligare än den VÅRA EGNA POLITIKER för. Det gäller både här hemma i Sverige, men också i andra länder med så kallade ”västerländska värderingar”. Se bara på ”västerlandets högborg” USA, vilket råttnäste det har blivit!
Citera
2022-02-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man kan inte ta några uppgifter, från någon sida, som speciellt säkra. Men fakta är att det förekommit beskjutning mellan Ukraina & Donbass, periodvis dagligen, sedan 2015. Så det är ingen direkt ny situation, även om det (kanske) eskalerat nu.
Precis, det är inte ett dugg förvånande att det nu sprids oriktiga uppgifter från båda sidor. Principiellt helt naturligt och kanske t.o.m positivt. Om konflikten kan avhjälpas genom skitsnack/skrämsel, följt av diplomati, är ju det mycket bättre än att en massa människor måste dö.
Citera
2022-02-21, 15:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fimbulramn
Samma (medvetna?) missförstånd. NATO skulle inte expandera till Östtyskland medan Ryssland fortfarande hade trupper där. Det hade varit väldigt onödigt. Fast Tyskland enades hade Ryssland trupp där i ytterligare fyra år för er som kommer ihåg. Anledningarna var flera men att blanda NATO och rysk trupp var onödigt och farligt. Detta kom man överens med Sovjet om. Tyskland enades och Sovjet föll. NATO höll sin del av överenskommelsen trots att Sovjet föll. Efter 1994 hade rysk militär lämnat Tyskland och Sovjet fanns inte mer. En helt ny situation. Fråga er historielärare om det blir för svårt.
Jag har inte diskuterat sakinnehållet i artikeln. Missade du det?
Citera
2022-02-21, 15:59
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
De som tjatar om att RT är propaganda lyssnar inte själva på det.
Jag är fullt medveten om att RT är partiskt i ganska många frågor.
Ändå är de väldigt ofta först på plats när något händer och bryr sig om "den lille mannen".

Jag lyssnar just nu medan jag gör annat, på överläggningar angående att Ryssland skulle erkänna folkrepublikerna i Donbass. Det skulle kunna dra in Ryssland i en konflikten.
Låter som att Duman kommer godkänna ett erkännande.
Hur snabbt går det sen?
Citera
2022-02-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Ändå är de väldigt ofta först på plats när något händer och bryr sig om "den lille mannen".

Jag lyssnar just nu medan jag gör annat, på överläggningar angående att Ryssland skulle erkänna folkrepublikerna i Donbass. Det skulle kunna dra in Ryssland i en konflikten.
Hur snabbt går det sen?

Zelensky måste naturligtvis förekomma detta och erkänna dessa ”stater” och förklara kriget avslutat.
Citera
2022-02-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det är alltså USA som styr östra Ukraina, och det är även USA som bestämmer hur och var 150 tusen ryska trupper skall öva?

USA vill få med Ukraina i NATO, Ryssland vill inte det. Det Ryssland för är en maktdemonstration. Ingen vinner på krig. Dom som tror att ww3 är runt hörnet bör ta en break ifrån Aftonbladet.
Citera
2022-02-21, 16:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden

Hur snabbt går det sen?
Man håller o detta nu för fullt på att försökas övertyga Putin om att erkänna utbrytarrepublikerna. Vi får se om de lyckas. Detta är vad som diskuteras under säkerhetsmötet som pågår nu (Telegram)
Matvienko: hotet om sanktioner är smärtsamt och obehagligt, men tiden har kommit, det är dags att fatta beslut, vi kan inte skjuta upp
Det här är intressant
Den ryska underrättelsetjänsten sa att - enligt dess tillförlitliga uppgifter - underrättelsetjänsterna i väst i hemlighet rekryterar militanter för att skickas till Donbass, prioritet ges till de med erfarenhet av stridsoperationer i Mellanöstern, Karabach och Balkan, CIA och brittiska MI-6 är mest aktiva.

Enligt SVR utförs sådant arbete främst i Bosnien och Hercegovina, Albanien, Kosovo - för deltagande i en straffoperation i Donbass erbjuder de från 2 000 till 3 000 dollar per månad, minst 1 000 personer svarade på erbjudandet.
https://t.me/rian_ru/146921

Mer:
Säkerhetsrådets sekreterare Patrushev säger att det är tillrådligt att svara på Bidens förslag till förhandlingar och säga till honom: "Om du kan stoppa den blodiga striden om 2-3 dagar kommer vi att ha en dialog med dig och låta folket utvecklas och låt dem komma överens och implementera färdplanen för Minsk-avtalen, men en plan med deadlines för varje punkt" - men jag är övertygad om att Biden inte kommer att gå på det, så det enda sättet är att erkänna DPR och LPR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in