2022-02-21, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Du får fan ta och kolla upp definitionen på en antivaxxer. Icke att röras ihop med vaccinskeptiker. Anti betyder att man är emot något, man aktivt väljer bort vaccin för sig och sina barn för att man är en idiot. Det gäller även polio och andra vaccin. Jag är inte en antivaxxer och ni som medger er till att vara en sådan kan dra åt Helvete

Ber om ursäkt för att jag kallade dig hyffsat smart. Jag hade fel.
Jag trodde i min enfald att du skulle vara smart nog att förstå att du är endast ett beslut av FHM att i ALL statistik ses som Antivaxxare. Och för att ytterliggare påpeka din dumhet vill jag uppmärksamma dig på att du också gör ett MEDVETET VAL att INTE ta Boostern. Du väljer alltså sida. Du väljer INTE sida för eller emot, utan per definition kommer du ses och presenteras som en Antivaxxer. Detta är givetvis ett problem både för dig o mig. MEN.......det är NI som hatar dem som inte har tagit vacinet som kallar oss antivaxxers och ni gör ingen skillnad på om man tagit vaccin men är kritisk till Vaccinpass, eller om man genomgått sjukdomen, eller om man som du säger är skeptiker. Du och ni gör INGEN skillnad utan generaliserar alla som inte tagit alla doser som antivaxxare i alla debatter o.s.v. Jag ville bara få dig att förstå att du är både och, men som sagt. Jag ber om ursäkt att jag hade högre tankar om din analytiska förmåga att utvärdera retorik.
Kanske är det därför du inte riktigt förstår vad allt detta handlar om.
Men lycka till nu, och jag kan lova dig att jag kommer stå vid din sida och demonstrera MED dig om det skulle visa sig att du får problem med vaccinet och för att du ska få upprättelse.
Citera
2022-02-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Så alla som inte tar en whisky på lördag är med i någon nykterhetsorganisation?
Tar man inte berusningsmedel så är man nykter, stämmer.
Citera
2022-02-21, 17:59
Medlem
Fawfuls avatar
Fjantig trolltråd.

Har man inte tagit en enda spruta - då är man antivaxxer
Citera
2022-02-21, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback

OT. Ska bli spännande att se vad man ska göra med alla de 22 miljoner doser som är beställda till sommaren/hösten.

Anders Tegnell gick idag ut och sa att det finns en hypotetisk chans att det kommer en ny variant i Mars. Så dem hittar nog på något för att berättiga fortsatt vaccinering. Skulle inte förvåna mig om denna "nya hypotetiska variant" endast slår på ovaccinerade och som även har en direkt lina in till FHM`s data, så det är bara farligt för dem som INTE följer FHM´s (WHO´s) rekommendationer.
Skulle iofs inte förvåna mig om det kommer en ny variant, så han kan säkert ha rätt.
Men ser fram emot vilka motiveringar man kommer komma med för att berättiga massvaccinering.
Jag har haft den, och vart ordentligt sjuk. Jag känner mig nöjd med det. Även om det kommer ett vaccin som jag kan ta, så är det tveksamt till att jag gör det. Eller så får jag väl vara solidarisk och värna om andra o ta alla 22 millar doser själv. ;-)

Edit:
Såg detta nu.

Folkhälsomyndigheten rekommenderar ett nytt vaccin mot covid-19.
Det gäller vaccinet Nuvaxovid, som rekommenderas för personer som är 18 år och äldre.
”Det kompletterar mRNA-vaccinerna som erbjudits sedan ett drygt år tillbaka och möjliggör för ytterligare grupper i samhället att vaccinera sig mot covid-19”, skriver myndigheten i ett pressmeddelande.
Nuvaxovid, från Novavax, är det femte vaccinet mot covid-19 som har godkänts i EU. Det har ännu inte levererats till Sverige men väntas komma inom den närmaste månaden.
Senast redigerad av Pragmatisk-groda 2022-02-21 kl. 18:30.
Citera
2022-02-21, 18:04
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Så om man skippar att vaccinera sig nu så blir man automatiskt stämplad som antivaxxer!?

ja, om ni har för få "medlemmar" så kan ni väl stämpla random människor som medlemmar också...

Ja, med din och dina gelikars egen logik, din nolla. Har du legat under en sten de senaste två åren?
Citera
2022-02-21, 18:13
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jag tog 3 sprutor. Jag tror inte en till är aktuell. Om de tre första inte räckt tror jag inte fler gör någon skillnad.

Så, hur dum känner du dig nu, när du tagit tre sprutor helt i onödan?
Citera
2022-02-21, 18:17
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Fjantig trolltråd.

Tar man inte alla sprutor som myndigheterna rekommenderar att man ska ta, DÅ är man antivaxxer. Så lät det iallafall från de som tog spruta ett och två när det rekommenderades, så antingen fortsätter det vara så, eller så är alla som tidigare kallat de som inte tagit de rekommenderade sprutorna för antivaxxers inkonsekventa hycklare av episka proportioner. Hur ska du ha det?
Citera
2022-02-21, 18:20
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Många som tagit 2 doser känner sig lurade nu när det redan är en fjärde på G.

Det kan de gott ha! Är man ett korkat får som litar blint på staten får man vad man förtjänar.
Citera
2022-02-21, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Så alla som inte tar en whisky på lördag är med i någon nykterhetsorganisation?
Det verkar ju så. Vi som tagit alla vaccin förutom covidvaxx har ju kallats antivaxxers, då måste ju alla som inte tar alla erbjudna sprutor också vara det.

Det verkar som att det är de som tar alla sprutor som avgör vem som är antivaxxer. Så har du inte tagit din tredje så har du ingen talan.
Citera
2022-02-21, 18:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fawful
Fjantig trolltråd.

Fast i princip alla svenskar har tagit massor av sprutor. Massor av vaccin.

Har du inte tagit din tredje så är du antivaxxer. Skyddet försvinner, även mot allvarlig sjukdom och död. Du är troligtvis i nuläget lika oskyddad som en ovaccinerad, din jävla antivaxxer.
Citera
2022-02-21, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Så ovaccinerade inte skall bli sjuka?

Ironi

Dumheten når nya gränser.
Citera
2022-02-21, 18:53
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det verkar ju så. Vi som tagit alla vaccin förutom covidvaxx har ju kallats antivaxxers, då måste ju alla som inte tar alla erbjudna sprutor också vara det.

Det verkar som att det är de som tar alla sprutor som avgör vem som är antivaxxer. Så har du inte tagit din tredje så har du ingen talan.

Dom som inter har tid eller lust att ta den tredje sprutan, eller tycker att det kvittar om man tar den eller ej, dom är ju inte emot den tredje sprutan och således vore det fel att kalla dem vaccinmotståndare. Man det förstår inte antivaxxer, för dom har ju allmänt svårt att förstå saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in