2022-02-21, 10:59
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Den här tråden är humor. Samma människor som för några veckor sedan skrek i högan sky om antivaxxare väljer nu själva att kliva av injektionerna, men när de gäller dem själva så är det ju en heeeeelt annan sak.

Framförallt den här idioten sätter fingret på den kognitiva dissonansen.

Jo, Thompson. Att inte vilja ta alla boostrar som erbjuds är den definition av antivaxxare som sådana som du själv använde fram tills restriktionerna släppte.

Den här tråden är hyckleri på världsmästerskapsnivå.
Ja men det visste en ju redan innan att de aldrig skulle erkänna någonting. Så fungerar det mänskliga psyket. Precis som du säger så rationaliseras det hejvilt nu.
"nej, men jag gör det ju för att ... josåatt..."

Folk är infantila. Jag vet att det låter översittigt och vidrigt men det är tyvärr så det är.
Men det är ingen idé att förakta eller skylla på din medmänniska. De har fötts in i ett system där de börjas bearbetas från tidig ålder till att bli lydiga, konformistiska och icke-tänkande.
Det är ingen större skillnad på en genomsnittlig medborgare och en dresserad hund. Det är bara i detaljerna det skiljer. De har båda gått igenom samma process.

Mvh
Citera
2022-02-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur tänker du nu? För varje person som vaccinerar sig blir de ickevaccinerade färre. Den siffran kan ju inte vända. En vaccinerad kan inte bli ovaccinerad.
Jag tycker du skall informera FHM om detta, för dom har inga problem att klassificera individer som tagit vaccinsprutor för ovaccinerade.

Tillägg: Jag kan stolt konstatera att jag var sisådär puck-nittonde när det gäller konstaterandet ovan.
Senast redigerad av AverageRetarded 2022-02-21 kl. 11:01.
Citera
2022-02-21, 11:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Jag tycker du skall informera FHM om detta, för dom har inga problem att klassificera individer som tagit vaccinsprutor för ovaccinerade.

Tillägg: Jag kan stolt konstatera att jag var sisådär puck-nittonde när det gäller konstaterandet ovan.

Varför då? Det räcker väl med att de med två vaccindoser räknas som vaccinerade, med de som inga doser har de får gå med rumpan bar.
Citera
2022-02-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tänk om du smittar en gamling med Omikuron nu.
Tre "Gratis-sprutor" krävs för fullgott skydd.
Är du inte rädd om ditt Covidpass din lilla ANTivaXxEr?

Vaccinet är inte farligare än Alvedon, är du en fegis eller varför väljer du bort sista "Gratis-sprutan"?
Jag väljer bort den för att jag helt enkelt inte orkar ta den. Jag har vaccinerat mig och anser att nu får de som behöver vaccinet vaccinera sig. Att vara antivaxxer är något annat. Svårt att fatta det när skallen är inpaketerad i folie förstår jag. Akta nu så inte Bill Gates äter upp hjärnan på era barn eller att 5g kokar er levande.
Citera
2022-02-21, 11:14
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Den här tråden är humor. Samma människor som för några veckor sedan skrek i högan sky om antivaxxare väljer nu själva att kliva av injektionerna, men när de gäller dem själva så är det ju en heeeeelt annan sak.

Jo, Thompson. Att inte vilja ta alla boostrar som erbjuds är den definition av antivaxxare som sådana som du själv använde fram tills restriktionerna släppte.

Naturligtvis är det hyckleri. Min sambo tog den 3e dosen för att kunna resa fritt inom EU och behålla sitt vaccinationspass. Det är olika regler för vaxpass och hur många sprutor man bör ta. För att vara på den säkra sidan bör man ta 3 sprutor. Det kanske krävs fler längre fram.

Spruta 3 skall ge ett fullgott skydd. Dvs. den tredje sprutan täcker det som de två föregående inte täckte. Tog du den första sprutan men inte den andra är man anti-vaxxer. Tog man den andra sprutan men inte den tredje är man också anti-vaxxer. Det är inte svårare än så. Allt annat är en billig ursäkt. Det finns inget som säger att nu är Omikron mildare än Delta så därför tar jag inte 3e sprutan. För att ha ett fullgott skydd skall man ta 3 sprutor. Kommer det nya mutationer skall man ta spruta 4, osv.

Anti-vaxxer har fått en väldigt dålig klang, jag skulle kalla det anti-risker. Vi vet fortfarande, och kommer inte på flera år, kunna följa upp eventuella biverkningar av sprutorna. En del är skeptiska och vill inte riskera att ta en alldeles ny typ av medicin, andra oroar sig inte alls. Men en person som väljer att inte ta sprutan hindrar inte att andra tar den, så det finns inget i detta som är anti, eller inte heller att man vill förbjuda andra göra ett eget val.
Citera
2022-02-21, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmatisk-groda
JO, det gör det! Inte för dig, men för det statistiska underlaget som FHM gör, då är man faktiskt det.
ALLA som inte tagit den rekommenderade mängden doser reggas i ALL statistik som ovaccinerade.
Och med tanke på klimatet och diskussionerna som förs nu (även av dig) så räknas du i debatten och statistiken som en antivaxxer. Detta vare sig du vill det eller inte. Och ALLA som avlider utan att tagit den rekommendera mängden doser registreras som avliden utan vaccin. Så du är i högsta grad en antivaxxer i all debatt för de som förlitar sig på vad som presenteras av FHM. Du är alltså ett statistiskt problem för staten.
Jag vill bara påminna dig om att det är oändligt många av oss som är med i grupper o.s.v som är för vaccin, och som tagit alla vaccin som går att få. Men som inte vill ta just detta p.g.a alla frågetecken som finns. Du verkar vara en hyffsat smart person som vet att man kan dölja i princip allt med statistik. Men det FHM gör för att berättiga massvaccinering är inte ens smart gjort.
För glöm inte att staten skiter fullständigt fan i om du och jag dör, eller om 40,000 dör. Det enda dem bryr sig om är att inte ekonomin havererar. Och det är deras jobb, så det är lugnt. Men att gå så långt att man inför i princip undantagslagar för att rädda ekonomin är inte bara undermåligt utan även direkt ansvartslöst. Och tyvär har många svalt betet och tar vaccinet I "solidaritet" och ansvar för andra när det enda man gör är att upprätthålla en fasad om att det är av välvilja detta görs. Hade 40K dött under en natt och sedan var det bra, hade inga debatter om solidaritet funnits, ej heller snack om antivaxxare.
SÅ visst fan är du en antivaxxare!
Välkommen bland oss. Och fler kommer vi bli nu när det visat sig att detta underbara vaccin inte hjälpte ett skit mot Omikron, snarare tvärtom. Region efter region visar att viljan att vaccinera sig minskar och folk dyker inte ens upp på sina bokade tider.
Så nu väntar vi bara på hur FHM kommer redovisa den minskade viljan från folk att inte vilja ta sina Bossters. Kan lova att det kommer vara alla antivaxxares fel. D.v.s de som inte tagit hela serien vaccin.
Däribland du!
Du får fan ta och kolla upp definitionen på en antivaxxer. Icke att röras ihop med vaccinskeptiker. Anti betyder att man är emot något, man aktivt väljer bort vaccin för sig och sina barn för att man är en idiot. Det gäller även polio och andra vaccin. Jag är inte en antivaxxer och ni som medger er till att vara en sådan kan dra åt Helvete
Citera
2022-02-21, 11:21
Medlem
Citat:
Varför då? Det räcker väl med att de med två vaccindoser räknas som vaccinerade, med de som inga doser har de får gå med rumpan bar.

Fråga sonen din när hans vaccinpass går ut. Bör vara 6 månader efter andra sprutan, alternativt 9 beroende på regelverk.

Från och med det datumet anses han nämligen vara ovaccinerad - och det på god grund med tanke på vilket pissvatten dessa "vaccin" är.
Citera
2022-02-21, 11:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intolerante-Igor
Fråga sonen din när hans vaccinpass går ut. Bör vara 6 månader efter andra sprutan, alternativt 9 beroende på regelverk.

Från och med det datumet anses han nämligen vara ovaccinerad - och det på god grund med tanke på vilket pissvatten dessa "vaccin" är.

Då är det ju bara att ladda ner ett nytt. Det har jag gjort själv när mitt första upphörde att gälla. Ingen ny dos behövde tas.
Citera
2022-02-21, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Du får fan ta och kolla upp definitionen på en antivaxxer. Icke att röras ihop med vaccinskeptiker. Anti betyder att man är emot något, man aktivt väljer bort vaccin för sig och sina barn för att man är en idiot. Det gäller även polio och andra vaccin. Jag är inte en antivaxxer och ni som medger er till att vara en sådan kan dra åt Helvete

Snarare min starka kärlek till mina barn som gjorde att jag valde bort vaccinet till dom.. idioten är väl ändå människor som du..
Citera
2022-02-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Spruta 3 skall ge ett fullgott skydd. Dvs. den tredje sprutan täcker det som de två föregående inte täckte.
Och det är samma innehåll i sprutorna. Två sprutor med samma innehåll ger inget skydd, men en tredje spruta med samma innehåll ger plötsligt skydd. Noll logik. Men jag är helt övertygad att trådens vaxxers kommer att förklara för oss att det är väldigt logiskt.
Citera
2022-02-21, 11:30
Medlem
Citat:

Okey så booster=vaccinerad nu alltså? Är det så jag ska tolka din halmgubbe? Ni när så jävla inskränkta att man nästan tappar hoppet. Tack fan för att ni är så få ute i verkliga livet.
Citera
2022-02-21, 11:31
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Då är det ju bara att ladda ner ett nytt. Det har jag gjort själv när mitt första upphörde att gälla. Ingen ny dos behövde tas.

Du kan ladda ner ett nytt, men efter nio månader räknas du numera som ovaccinerad inom EU och får ej resa fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in