Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetsskygg
Den här tråden är humor. Samma människor som för några veckor sedan skrek i högan sky om antivaxxare väljer nu själva att kliva av injektionerna, men när de gäller dem själva så är det ju en heeeeelt annan sak.
Framförallt den här idioten sätter fingret på den kognitiva dissonansen.
Jo, Thompson. Att inte vilja ta alla boostrar som erbjuds är den definition av antivaxxare som sådana som du själv använde fram tills restriktionerna släppte.
Den här tråden är hyckleri på världsmästerskapsnivå.

Naturligtvis är det hyckleri. Min sambo tog den 3e dosen för att kunna resa fritt inom EU och behålla sitt vaccinationspass. Det är olika regler för vaxpass och hur många sprutor man bör ta. För att vara på den säkra sidan bör man ta 3 sprutor. Det kanske krävs fler längre fram.
Spruta 3 skall ge ett fullgott skydd. Dvs. den tredje sprutan täcker det som de två föregående inte täckte. Tog du den första sprutan men inte den andra är man anti-vaxxer. Tog man den andra sprutan men inte den tredje är man också anti-vaxxer. Det är inte svårare än så. Allt annat är en billig ursäkt. Det finns inget som säger att nu är Omikron mildare än Delta så därför tar jag inte 3e sprutan. För att ha ett fullgott skydd skall man ta 3 sprutor. Kommer det nya mutationer skall man ta spruta 4, osv.
Anti-vaxxer har fått en väldigt dålig klang, jag skulle kalla det anti-risker. Vi vet fortfarande, och kommer inte på flera år, kunna följa upp eventuella biverkningar av sprutorna. En del är skeptiska och vill inte riskera att ta en alldeles ny typ av medicin, andra oroar sig inte alls. Men en person som väljer att inte ta sprutan hindrar inte att andra tar den, så det finns inget i detta som är anti, eller inte heller att man vill förbjuda andra göra ett eget val.