Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-06-19, 00:45
  #1
Medlem
Efter ha kommit över gammla tjejen nu äntligen har jag En ny tjej som jag haft lite lätt kontakt med nu i ca 2månader som jag är jätte intresserad av frågade jag nu ut ifall vi skulle hitta på något någon gång och fick ett mycket positivt svar tillbaka.

Grejen är den bara att hon är ganska blyg av sig, och inte allt för frammåt och tror hon är lite nervös att bara träffa mig ensam.

Tips att göra? Bara se film, kan ju bli pinsamt kanske med bara tystnad eller vad? Dem tjejer jag träffat förut har varit lite mer vågade av sig och dem har jag träffat på annat sätt. Aldrig så hära " ska vi hitta på något nångång ?"

Inga omöjliga förslag nu heller.

Är utan bil nu i några månader också dessutom gör ju inte saken bättre
Citera
2006-06-19, 00:48
  #2
Medlem
skinner5000s avatar
Ta henne till något avslappnande och lite unikt som ingen av er har sådär stor erfarenhet av. Hyr en vattenskoter och ta en picknik någonstans, åk till lerduveskyttebanan och skjut lite lerduva osv. Gör något som man minns i efterhand, en film kommer man ju knappast ihåg på samma sätt.
Citera
2006-06-19, 00:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Ta henne till något avslappnande och lite unikt som ingen av er har sådär stor erfarenhet av. Hyr en vattenskoter och ta en picknik någonstans, åk till lerduveskyttebanan och skjut lite lerduva osv. Gör något som man minns i efterhand, en film kommer man ju knappast ihåg på samma sätt.

Behöver inget riktig speciellt, utan mer för att lära känna henne bättre.
Och inget vanligt som bara kaffe på stan.

Biljard är ju alltid en ganska bra grej? Mer tips som inte är så jäkla dyrt?
Vattenskotern där går nog på en tusing iaf får vänta med det hehe.
Citera
2006-06-19, 01:03
  #4
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ky_
Behöver inget riktig speciellt, utan mer för att lära känna henne bättre.
Och inget vanligt som bara kaffe på stan.

Biljard är ju alltid en ganska bra grej? Mer tips som inte är så jäkla dyrt?
Vattenskotern där går nog på en tusing iaf får vänta med det hehe.
25 lerduver med skott, vapen och intruktör kostar 60kr på någon av skyttebanorna där jag bor. Hyra vattenskoter tror jag kostade kring 200kr timmen plus bensin.
Citera
2006-06-19, 01:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
25 lerduver med skott, vapen och intruktör kostar 60kr på någon av skyttebanorna där jag bor. Hyra vattenskoter tror jag kostade kring 200kr timmen plus bensin.

Ska kolla upp det.

Annars mer förslag
Citera
2006-06-19, 13:18
  #6
Medlem
strömelins avatar
Jag kan också vara lite tyst innan jag känner någon väl och jag kan rekomendera att gå på loppmarknad. Man behöver ju något att göra som gör att det inte finns så mycket press att bara prata. På en loppmarknad finns alltid en massa skit att kommentera.
Citera
2006-06-19, 13:26
  #7
Medlem
strömelins avatar
Vattenskoter låter kul men jag skulle nog känna mig lite obekväm med en aktivitet som kräver badkläder på första daten. Speciellt om hon är lite blyg.
Citera
2006-06-19, 15:24
  #8
Medlem
bozze4evigts avatar
Minigolf =)
Citera
2006-06-19, 15:29
  #9
Medlem
Träna på gym, fråga ifall hon vill hänga med och träna.

Kan det vara ett bra alternativ?
Citera
2006-06-19, 15:35
  #10
Medlem
Strifes avatar
Döda någon tillsammans.
Citera
2006-06-19, 15:37
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strife
Döda någon tillsammans.

Jo det fungerar också, då har man något att prata om efteråt
Citera
2006-06-19, 15:41
  #12
Medlem
JackassTREs avatar
Här kommeren vinnare

Daten ska vara på Skinnarviksberget på söder. Se beskrivning nedan.

Maten handlar du på Melanders fisk på östermalms hallen,lite lax, skagen röra och gott och blandat, Skumpa är bra, sen är det klart, lycka till


Beskrivning över skinnarviksberget:
Skinnarviksberget, i slutet av Gamla Lundagatan på Söder är innerstans högst naturligt belägna utsiktspunkt med 53 m över havet. Skinnarviksberget bjuder på utsikt över Riddarfjärden, Norr Mälarstrand, Riddarholmen, Gamla Stan och en stor del av norra innerstan. Blicka ut över vackra Stockholm med en otrolig utsikt över vattnet och Stadshusets torn. Ett lugnt och trevligt område med fina bänkar. Perfekt ställe för romantiska promenader, joggingturer eller picknick. Du kan vara säker på att hitta en fin plats vid någon av de slingrande gångstigarna. Promenera ett hundratal meter österut om du kan slita ögonen från den bedårande vyn mot kvarteret Haren och Yttersta Tvärgränds vackra hus. Gamla Lundagatan har välbevarade 1700-talshus av sten och trä på den norra sidan som är väl värda en titt. Till Skinnviksberget tar du dig med T-bana till Zinkensdamm, röd linje mot Norsborg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback