2022-02-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Nåväl, det där tillträdelseförbudet Morgan Johansson tycker fungerar utmärkt i butiker fungerar i praktiken såhär:

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/trots-ny-lag-handlare-fick-inte-porta-snattare

Dvs det kommer inte hjälpa bibliotekarierna ett dyft.

Ja, och även om de får tillträdesförbud så undrar man hur en liten torr bibliotekarie skall kunna upprätthålla det? Ska hon stå och hytta med pekfingret när Abdullah och brushorna kommer trots att de blivit portade?

Man måste med andra ord ha ordningsvakter vid biblioteken för att detta ska fungera. Alltså, smaka på den. Väktare/ordningsvakter i BIBLIOTEKEN!. Bara i Sverige barn, bara i Sverige...
Citera
2022-02-17, 22:45
Medlem
statsterrorists avatar
Rätten till knarkförsäljning och gratis wifi på biblioteket förstördes av den anställde som ville stänga för dagen.

Biblioteket - snart en no-go zone nära dig.
Citera
2022-02-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Vad gör ens såna här avskum på bibliotek? De verkar inte kunna läsa. Varför får de vara där? Sverige är verkligen kört i botten .
Mitt lokala bibliotek var riktigt fint, rymligt och trevligt precis när mångkulturen började komma till Sverige. Det här var under 70-talet.

Då satt barn, ungdomar och vuxna och läste böcker.

Idag är varenda sal i biblioteket fyllt av invandrare - och då framförallt i stora klungor.

Vilket har resulterat i hela biblioteket är fyllt av skräp och klotter. Det är alltid högljutt och ofta bråk. Man kan boka olika rum för tystare studier, men där har svenskar bokstavligen blivit utkastade och trakasserade av invandrare.

Så nu, år 2022, är detta fina bibliotek helt förstört. Svenskarna som går dit kommer bara för att låna böcker - inte en käft sitter där. Bara invandrare i stora grupper.

Bibliotekarierna har blivit tvungna att installera ett direktlarm till väktare/snuten bakom disken, och väktare måste patrullera i lokalerna varje timme.

Helt sanslöst.

Ingenting kan man göra i Sverige idag. Bibliotek, biografer, badhus, stränder och grillplatser - allt är tamejfan förstört. Överallt är de och förstör.

Jag är tacksam för att jag kunde gå med mina barn på ovanstående saker eftersom det inte var lika jävligt på den tiden. Än dock, fanns problemen där redan då, men inte i samma utsträckning som idag.
Citera
2022-02-17, 23:03
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseking
Mitt lokala bibliotek var riktigt fint, rymligt och trevligt precis när mångkulturen började komma till Sverige. Det här var under 70-talet.

Då satt barn, ungdomar och vuxna och läste böcker.

Idag är varenda sal i biblioteket fyllt av invandrare - och då framförallt i stora klungor.

Vilket har resulterat i hela biblioteket är fyllt av skräp och klotter. Det är alltid högljutt och ofta bråk. Man kan boka olika rum för tystare studier, men där har svenskar bokstavligen blivit utkastade och trakasserade av invandrare.

Så nu, år 2022, är detta fina bibliotek helt förstört. Svenskarna som går dit kommer bara för att låna böcker - inte en käft sitter där. Bara invandrare i stora grupper.

Bibliotekarierna har blivit tvungna att installera ett direktlarm till väktare/snuten bakom disken, och väktare måste patrullera i lokalerna varje timme.

Helt sanslöst.

Ingenting kan man göra i Sverige idag. Bibliotek, biografer, badhus, stränder och grillplatser - allt är tamejfan förstört. Överallt är de och förstör.

Jag är tacksam för att jag kunde gå med mina barn på ovanstående saker eftersom det inte var lika jävligt på den tiden. Än dock, fanns problemen där redan då, men inte i samma utsträckning som idag.

Kudos till ett väl formulerat första inlägg.

Utmaningen med barn idag är så oerhört mycket större med alla dessa inslag av kränkthet och våld i vardagen. Som gång efter annan rättfärdigas av konstiga och världsfrånvända argument.

Men om vi ska gräva lite i individerna. Iom senaste årens våld i offentligheten kanske finns det kameror? Nån som vet/hört nåt om länsman lyckats med nåt?
Citera
2022-02-17, 23:15
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av statsterrorist
Rätten till knarkförsäljning och gratis wifi på biblioteket förstördes av den anställde som ville stänga för dagen.

Biblioteket - snart en no-go zone nära dig.
Lol

så träffsäkert. Dessutom gömma droger i böcker för civilare...jojo..välkänt bland gängen.

Nej, stäng skiten o låt dom förbli utvecklingsstörda i utbildningsnivå.
Citera
2022-02-17, 23:29
Medlem
vitvalens avatar
Ställen vita människor undviker i berikade områden. Badhus, bibliotek, lekland, lekparker, biografer ja listan kan göras lång.
Citera
2022-02-17, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Dom får göra som vid biblioteket vid Odenplan anställa socionomer som kan hålla terapi samtal med slöddret. Inte undra på att Stockholm har en skyhöga kommunalskatt.

Stockholms kommunalskatt är den sjätte lägsta i landet: https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/offentlig-ekonomi/finanser-for-den-kommunala-sektorn/kommunalskatterna/pong/tabell-och-diagram/hogsta-och-lagsta-kommunalskatten-2022/
Citera
2022-02-18, 00:07
Medlem
Varför ska kommunerna ha gratis Wifi på biblioteken??? Varför ska skattebetalarna betala för de kriminella. Kommunerna ska inte ha gratis Wifi någonstans på de offentliga platser för att göda de kriminella och de som ej är svenska medborgare med gratis Wifi.
Citera
2022-02-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon kränkte ju kulturberikarna. Dessutom borde hon väl vara glad att få möta dem hon röstar för.
Det tragiska är att sådana personer tror att det våld de utsatts för är av några få och att den stora majoriteten är väldigt bra personer. Argumentet brukar vara att det finns ju även svenskar som slår.

Tror inte de utsatta bibliotekarierna har lärt sig något, hjärntvätten sitter för hårt och djupt.
Citera
2022-02-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Ställen vita människor undviker i berikade områden. Badhus, bibliotek, lekland, lekparker, biografer ja listan kan göras lång.
Jag var på Akademibokhandeln idag och jag reagerade på hur många äldre som var där, flera såg ut att vara över 80 år gamla.

Kan det vara så att de äldre inte längre vågar besöka biblioteken och att de trots låga pensioner, väljer att köpa böcker för att ha något att läsa?
Citera
2022-02-18, 06:07
Bannlyst
Vad har dom på ett bibliotek att göra? Har vi tur som kommer ortens söner får ett magasin 7.62 i sej från en Sovjetisk AK 47 inom snar framtid.

Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Antagligen blev ungdomarna välmotiverat upprörda när dom tvingades avbryta sina pågående bokstudier i juridik och medicin på biblioteket.

Hur kan bibliotekarierna vara så rasistiska att dom inte låter ungdomarna få utlopp för sina karriärsdrömmar? Dom har en fantastisk studiemotivation och vill ta sig ur sina svåra förhållanden som de utsätts för i sina bostadsområden.

De blir vinster för oss längre fram, speciellt pensionssystemet kommer att ordnas upp av dessa fina ungdomar!

Det var rätt av ungdomarna att ge den rasistiska bibliotekarien en lätt lavett!
Citera
2022-02-18, 06:55
Medlem
En gång såg jag ett par ynglingar i ett bibliotek stå på övre plan och spotta ner på undre plan - där folk gick. En man gick fram och skällde ut dem och vad gjorde en av de manliga bibliotekarierna på plats? Utvisade mannen som hade skällt ut spottarna. Bibliotekarier behöver få känna på vad andra har utsatts för - sånt som bibliotekarier har försvarat men som nu är oacceptabelt när de själva utsätts. Lärare och fritidspersonal behöver också få smaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in