2022-02-17, 17:00
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Nåväl, det där tillträdelseförbudet Morgan Johansson tycker fungerar utmärkt i butiker fungerar i praktiken såhär:

https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/trots-ny-lag-handlare-fick-inte-porta-snattare

Dvs det kommer inte hjälpa bibliotekarierna ett dyft.

Det visste så klart Johansson från början. Han har aldrig skapat någonting fungerande. Någon bättre minister har kriminella aldrig haft.

Ett öppet brev från bibliotekarien till Morgan Johansson skulle göra min dag.
Citera
2022-02-17, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Och när händer det då?

Regeringen jobbar på det med full kraft så runt 2032!
Citera
2022-02-17, 17:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Regeringen jobbar på det med full kraft så runt 2032!
Ja, antagligen, vi håller tummarna!
Citera
2022-02-17, 17:23
Medlem
Smegmas avatar
Jag ger mig fan på att det är Nisse som igen har varit i farten. Det SVENSKA ordlexikonet var väl utlånat…
Citera
2022-02-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Fem på nya äventyr var utlånad och biblotekarien var varken värdegrundscertifierad eller utbildad i lågaffektivt bemötande.
Man undrar ju hur dom stackars gärningspersonerna mår, vad dom har varit med om.

Femböckerna har nog hamnat i fjärrvärmepannan för bra länge sedan. Dom är xenofobiska och har stereotypa könsroller. Det är bara George som är lite queer.
Citera
2022-02-17, 17:40
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Fast de har ju själva sett till att få hit det pack som nu begår våldshandlingar, är det då inte mer än rätt att det är de själva som utsätts för våldet och inte andra oskyldiga?

Nej där står jag fan fast. Med det resonemanget så kan vi alla bli pissade i ansiktet för att vi gått och röstat eller gjort vårt arbete. Jag vill stå upp för att oavsett åsikt i vårt fantastiska demokratiska land så ska inte någon behöva råka ut för det.

Citat:
Ursprungligen postat av BT-kemi
Fast den här bibliotekarien var inte tillräckligt allmänbildad eftersom hen försökte att ge order till vad vi får anta var invandrar ungdomar.

Eller försökte göra sitt förbannade jobb. "Skyll dig själv som blev knivhuggen av en alkis som somnat i biblioteket, för du har säkert röstat för att vi ska tillåta alkohol i det här landet"

Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Jo, men grejen är ju att som man bäddar får man ligga. PK-töntar daltar och klemar bort blattar och får då skylla sig själva när de sedan åker på däng.

Nu vet inte jag om den här bibliotekarien uttalat sig i sin politiska uppfattning. oavsett vilket är svaret likt förbannat NEJ.
Citera
2022-02-17, 18:10
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Att inte folk i allmänhet ska få sköta sina jobb ifred gör mig förbannad. När folk som dessutom står till kostnadsfri tjänst för allmänheten i synnerhet får stryk när de gör sitt jobb gör mig SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD.
Det brukar (lite slarvigt) sägas att bibliotekarier är bland de mest bildade vi har. Tänk att plugga en jävla massa år för att lära dig att hjälpa människor att förstå världen och sedan åka på däng för det. Fy fan säger jag.
Jag känner några bibliotekarier och de är några enastående allmänbildade och pålästa individer som är jävligt bra att ha.

Jag hoppas du förstår att detta är direkt kopplat till den massinvandring vi haft ifrån Afrika och Mellanöstern?

Det kommer bara bli värre, så förbannad lär du förbli.
Citera
2022-02-17, 18:26
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att jobba mot "fredlighetsnormen" på biblioteken är väl lika självklart som när bibliotekarierna själv propagerade för att bryta "tysthetsnormen". Som man bäddar får man ligga. Bibliotekarier är bland de mest PK-stolliga yrkesgrupperna. Bara bra att även dom får känna på det.
Det var så här det blev.
Är bekant med en bibliotekarie som får torka asylrunk från skärmar och stolar på sin filial men fortfarande anser att SD-anslutna thailandsresande sexköpare utgör ett större problem; för henne, på jobbet
Citera
2022-02-17, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Dom får göra som vid biblioteket vid Odenplan anställa socionomer som kan hålla terapi samtal med slöddret. Inte undra på att Stockholm har en skyhöga kommunalskatt.
Stockholm har ju annars en av Sveriges lägsta kommunalskatter.
Citera
2022-02-17, 18:53
Medlem
Citat:

Eller försökte göra sitt förbannade jobb. "Skyll dig själv som blev knivhuggen av en alkis som somnat i biblioteket, för du har säkert röstat för att vi ska tillåta alkohol i det här landet.

Fast nu tog du nog mitt inlägg på lite mer allvar än vad som var meningen.
Citera
2022-02-17, 19:10
Medlem
Imnshos avatar
Antagligen blev ungdomarna välmotiverat upprörda när dom tvingades avbryta sina pågående bokstudier i juridik och medicin på biblioteket.

Hur kan bibliotekarierna vara så rasistiska att dom inte låter ungdomarna få utlopp för sina karriärsdrömmar? Dom har en fantastisk studiemotivation och vill ta sig ur sina svåra förhållanden som de utsätts för i sina bostadsområden.

De blir vinster för oss längre fram, speciellt pensionssystemet kommer att ordnas upp av dessa fina ungdomar!

Det var rätt av ungdomarna att ge den rasistiska bibliotekarien en lätt lavett!
Citera
2022-02-17, 19:51
Medlem
Citat:
Nej där står jag fan fast. Med det resonemanget så kan vi alla bli pissade i ansiktet för att vi gått och röstat eller gjort vårt arbete. Jag vill stå upp för att oavsett åsikt i vårt fantastiska demokratiska land så ska inte någon behöva råka ut för det.
Så du menar att det är fel att de som röstat för en typ av samhälle får ta konsekvenserna av sitt röstande? Att stå för en åsikt innebär också att man ska vara beredd att ta konsekvenserna av vad den politiken innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in