• 1
  • 2
2022-02-16, 01:52
Medlem
Varför väljer män vara otrogna samtidigt vara kvar i förhållande eller vara kvar gifta? Hur tänker män? Varför inte skilja eller göra slut och sedan vara med andra? Varför dras män till andra kvinnor? Vad kan man göra själv för att förbättra relation och förhindra otrohet?
Citera
2022-02-16, 01:54
Medlem
Eller varför dras kvinnor? Enkla svaret, barn, trygghet m.m.
Citera
2022-02-16, 02:30
Medlem
CxQIcKfds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Eller varför dras kvinnor? Enkla svaret, barn, trygghet m.m.

Sköna att knulla.
Citera
2022-02-16, 02:32
Medlem
auruns avatar
Du vet väl att kvinnor är otrogna i större omfattning än män så du kan väl börja rikta frågan till rätt målgrupp?
Citera
2022-02-16, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Du vet väl att kvinnor är otrogna i större omfattning än män så du kan väl börja rikta frågan till rätt målgrupp?
Nej men vad säger du, kvinnor är oskyldiga små lamm!
Citera
2022-02-16, 03:06
För att monogami förhållande har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera heller. Det är människan som har konstruerat det genom religion för att på så sätt kontrollera mäns och kvinnors sexualitet.

Människan är inte programmerade för att ha en sexpartner hela livet ut. Ett öppet giftemål eller förhållande är det enda som kan lösa hela den problematiken. Men tyvärr det är alldeles för många needy och desperata kvinnor och män som gör invändningar på det jag säger pga de tror kan äga någon sexuellt.
Citera
2022-02-16, 04:02
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowergirlgone
Varför väljer män vara otrogna samtidigt vara kvar i förhållande eller vara kvar gifta? Hur tänker män? Varför inte skilja eller göra slut och sedan vara med andra? Varför dras män till andra kvinnor? Vad kan man göra själv för att förbättra relation och förhindra otrohet?

Frun kanske är bra på andra sätt, att leka av sig med sina älskarinnor har ingen dött av.
Citera
2022-02-16, 07:14
Personligen kan jag förstå otrohet om ens partner vägrar sex, har missbruksproblem, alltifrån droger till spel, arbetsnarkoman osv. Om detta pågått några år. Sen om det löser sig med problemen så ser jag inget problem om den som var otrogen håller tyst om det. Tycker inte heller den personen ska ha dåligt samvete.
Däremot om det är ett ganska okey förhållande så är det sk-t om en är otrogen och ändå stannar kvar. Dock tycker jag en sak med tjejer är väldigt jobbig. Om ens tjej har mens kan hon plötsligt bli kallsinnig och säga: Vad har vi gemensamt? Jag ångrar vi flyttade ihop..Å man hade sex veckan innan och ingenting speciellt har hänt efter detta. Det kanske inte är som otrohet. Men det känns väldigt olustigt o sårande..men man kan nog inte förstå sånna humörsvängningar som kille.
Citera
2022-02-16, 07:24
Medlem
Carnills avatar
Du frågar vad man kan göra själv för att förbättra relationen och förhindra otrohet?

Då svarar jag; att se till att sexet inte blir slentrian. Finns många sätt att förhindra det på bara man har fantasi . Sen att aldrig ta varandra för givet.

Min man och jag har ett fantastiskt sexliv fast vi har varit ihop i många år. Nu är ju sexet bara en del i ett förhållande men fungerar inte det så fungerar inte "det andra" heller.
Citera
2022-02-16, 07:46
Nu kan man tycka vad man vill om amerikanska serien ”Cheaters” på Tvn. Där detektiver blir anlitade och filmar otrogna partners. Där ser man ändå en skillnad om det är man eller kvinna som är otrogen. Den vanligaste kvinnliga orsaken till otroheten där verkar vara att partnern tillbringar lite tid med henne. Sen spelar det ingen roll om killen uppoffrar sig på 2-3 jobb för att de ska ha någorlunda levnadsstandard. Själva sexet är inte det primära i otroheten, utan att kvinnan inte tycker sig sedd och de gör lite aktiviteter tillsammans.. Medans den vanligaste manliga orsaken till otrohet i programmet verkar vara just sexet, att ha ”kul”.
Senast redigerad av lone star 2022-02-16 kl. 07:51.
Citera
2022-02-16, 08:06
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Du frågar vad man kan göra själv för att förbättra relationen och förhindra otrohet?

Då svarar jag; att se till att sexet inte blir slentrian. Finns många sätt att förhindra det på bara man har fantasi . Sen att aldrig ta varandra för givet.

Min man och jag har ett fantastiskt sexliv fast vi har varit ihop i många år. Nu är ju sexet bara en del i ett förhållande men fungerar inte det så fungerar inte "det andra" heller.
Huvudet på spiken. Exakt så är det. Har man det bra lockar inget annat.
Citera
2022-02-16, 08:08
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowergirlgone

Nu är ju kvinnor otrogna med. Fast kvinnor och män är otrogna av olika anledningar.
Vi män kan nog oftare separera kärlek och sex.

Jag har varit med om att bli bedragen och bedragit. Båda var i dåliga förhållanden men skillnaden var att jag levde kvar i ett förhållande för att det var bekvämt men behövde uppmärksamhet och spänning från annat håll medans när min partner var otrogen så var det för hon inte ville stanna kvar i förhållandet.
Hon hade redan bestämt sig för att avsluta våran relation.

Är runt 45 idag och i ett förhållande sedan 12 år och har inte haft tankar att vara otrogen. Kan däremot känns attraktion med andra men väljer att inte hamna i besvärliga situationer.
Skulle kunna vara otrogen och leva kvar i relationen men något kommer gå sönder i den och det är absolut inget jag vill.

Förhållande är något man får kämpa i för att få det att fungera och för mig har det krävts ett par längre sådana för att förstå det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in