2022-02-16, 08:10
Bannlyst
Vill du förhindra otrohet så handlar det mycket om hur du framstår med dig själv, men också på hurdan din partner faktiskt är.

Med fel kille så kommer det inte fungera.
O är du gnällig, dramatisk, misstänksam, o kärlekslös mot han. Då ökar risken för att det ska hända.

Killar gillar tjejer som är snälla och omtänksamma, men inte för snälla. Du ska aldrig vara så snäll att du försöker förstå varför han säger något dumt eller gör som han gör..
Vi föredrar en brud som är snäll, men som vi vet att vi också kan få picken avklippt utav.. Om det är så att vi är riktigt jävla dumma.

Vet hur många brudar som helst som har försökt att vara snälla o göra precis allt hon kan för sin man. Men det där funkar inte.. Hon ska också kunna vara vass som en hund eller katt.

Ett hett tips är att fråga på något kvinnoforum hur man ska reagera när ens pojkvän stöter på någon annan. Då brudar brukar vara lite extra flörtiga mot killar som är upptagna.
Det är inte rätt sätt att bli svartsjuk och försöka kontrollera, men det är inte heller rätt sätt att bara låtsas som att det regnar. Leta efter den brud som kan ge dig ett tips på hur du ska göra för o straffa och börja jävlas lite med han.

Sen vet jag en brud som alltid berättar att hon har en pojkvän så fort någon börjar flörta med 'na. Kan garantera dig att det där är en lycklig man.
Citera
2022-02-16, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Personligen kan jag förstå otrohet om ens partner vägrar sex, har missbruksproblem, alltifrån droger till spel, arbetsnarkoman osv. Om detta pågått några år. Sen om det löser sig med problemen så ser jag inget problem om den som var otrogen håller tyst om det. Tycker inte heller den personen ska ha dåligt samvete.
Däremot om det är ett ganska okey förhållande så är det sk-t om en är otrogen och ändå stannar kvar. Dock tycker jag en sak med tjejer är väldigt jobbig. Om ens tjej har mens kan hon plötsligt bli kallsinnig och säga: Vad har vi gemensamt? Jag ångrar vi flyttade ihop..Å man hade sex veckan innan och ingenting speciellt har hänt efter detta. Det kanske inte är som otrohet. Men det känns väldigt olustigt o sårande..men man kan nog inte förstå sånna humörsvängningar som kille.
Låter som känslomässig misshandel. Dumpa direkt
Citera
Om man fokuserar på just sexet så tycker jag det är så här: tjejer vill ha sex när allt är bra, de har sovit bra, ingenting oroar dem, de är ostressade. Samt om det händer nåt lite extra lyxigt. Visst kan jag tycka det är kul, t ex en hotellnatt, show av nåt slag o fin middag. Men det tänder inte mig nåt speciellt extra för sex jämfört med ha sex hemma. Nåja pyttelite kanske. Medan en tjej som knipit igen länge kan gå igång på det just pga omständigheterna att det inte är vardag.

Medans killar kan tycka att sex är en himla bra avstressningsventil. Å det är lite sak samma om livet är lugnt eller ej.
Senast redigerad av lone star 2022-02-16 kl. 08:19.
Citera
Medlem
PissaMedMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
För att monogami förhållande har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera heller. Det är människan som har konstruerat det genom religion för att på så sätt kontrollera mäns och kvinnors sexualitet.

Människan är inte programmerade för att ha en sexpartner hela livet ut. Ett öppet giftemål eller förhållande är det enda som kan lösa hela den problematiken. Men tyvärr det är alldeles för många needy och desperata kvinnor och män som gör invändningar på det jag säger pga de tror kan äga någon sexuellt.

Om det var så så hade väl inte poly-personer blivit så ratade på. Hade gärna sett var du fick den informationen ifrån. Är inte apor monogamer av naturen? Då verkar det ju logiskt att människor också är det. Själv tror jag att otrohet är vanligt för att man har en orealistisk syn på kärlek. När magin i början av förhållandet försvinner söker man sig till det förbjudna, och det är hemligthetsfullt och spännande. En annan faktor som bidrar är att många män generellt ser inte på kvinnor som personer lika dem själva, utan bara som partners. Sexobjekt osv.
Citera
2022-02-16, 08:20
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Nej men vad säger du, kvinnor är oskyldiga små lamm!

Ja! Om en kvinna är otrogen är det mannens fel som inte varit god nog för henne!
Citera
2022-02-16, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKryddmix
Ja! Om en kvinna är otrogen är det mannens fel som inte varit god nog för henne!
Helt klart, förbannade mansgrisar som inte betalar för allt och tar hand om stackars kvinnan!!
Citera
2022-02-16, 08:23
Medlem
Running_mans avatar
Medel-Svensson vill ju inte behöva flytta, sälja den gemensamma bostaden som dom renoverat för 1,5 miljoner kr samt behöva göra adressändring.

Sånt där skitjobbigt ni vet. Därför stannar man kvar och knullar nån annan i smyg.
Citera
2022-02-16, 08:33
Medlem
Jag vet varför min ”vän” är otrogen. Vi började ses efter hans fru hade lämnat honom (under sjukdom). Efter 6 månader kom hon tillbaka. Han kan pga religion och familjekonstellationer inte lämna henne. Så han väntar bara på att hon ska gå igen.

Ja, innan ni går i taket. Det är inte en ideal konstellation. Jag inser att även jag gör fel.
Citera
2022-02-16, 08:41
Moderator
blomvattnares avatar
Barn och familj --> Relationer och samlevnad
/Moderator
Citera
2022-02-16, 09:43
Avstängd
dodcoviddods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
För att monogami förhållande har aldrig fungerat och kommer aldrig fungera heller. Det är människan som har konstruerat det genom religion för att på så sätt kontrollera mäns och kvinnors sexualitet.

Människan är inte programmerade för att ha en sexpartner hela livet ut. Ett öppet giftemål eller förhållande är det enda som kan lösa hela den problematiken. Men tyvärr det är alldeles för många needy och desperata kvinnor och män som gör invändningar på det jag säger pga de tror kan äga någon sexuellt.

Människor är inte programmerade att inte stjäla men det går ju liksom bra för majoriteten att leva utan stöld. Människan är inte programmerad att kunna IT, men det går att lära sig. Människan är inte programmerad att lyfta sin kroppstyngd, men det går att träna upp.

Människan är inte programmerad att gå i skolan, så skolgång ska avskaffas. Människan är inte programmerad att lyda lyda trafikregler och därför bör trafikregler avskaffas.

Människan är inte skapad för nåt som vi har idag, det är bäst att vi bara lever efter våra basala drifter för att det är det människan är programmerad för och är den logiska meningen med livet. Det är synd att sluta läsa för att det är verkligen inte programmerat i mig av naturen utan är bara ett hemskt påfund av patriarkatet. All kommunikation ska ske med emojis i jämlikhetens namn. Jag håller på att läsa emoji-översättningen av 50 Shades och det är riktigt bra grejer. Handlingen går äntligen ihop för mig.

Människan är inte programmerad att vara hane eller hona, utan just beteende som passar ihop med könsorgan är förtryck och saknar noll förankring i biologin. Män är djur!
Citera
2022-02-16, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissaMedMig
Om det var så så hade väl inte poly-personer blivit så ratade på. Hade gärna sett var du fick den informationen ifrån. Är inte apor monogamer av naturen? Då verkar det ju logiskt att människor också är det. Själv tror jag att otrohet är vanligt för att man har en orealistisk syn på kärlek. När magin i början av förhållandet försvinner söker man sig till det förbjudna, och det är hemligthetsfullt och spännande. En annan faktor som bidrar är att många män generellt ser inte på kvinnor som personer lika dem själva, utan bara som partners. Sexobjekt osv.

Helt rätt. Skrämmande många förväntar sig att vara förälskade livet ut. Men det funkar ju inte så. Förälskelse är bara en inledningsfas för att knyta an. Personligen skulle jag tycka det var bara drygt att söka nya förälskelser hela tiden. Den långvariga djupa kärleken som kommer EFTER förälskelsen är mycket finare och bättre. Den måste man vårda för att upprätthålla, fungera tillsammans i harmoni. Då kan man åldras tillsammans mot döden och fortfarande älska varandra på dödsbädden.
Citera
2022-02-16, 11:27
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flowergirlgone
Varför väljer män vara otrogna samtidigt vara kvar i förhållande eller vara kvar gifta? Hur tänker män? Varför inte skilja eller göra slut och sedan vara med andra? Varför dras män till andra kvinnor? Vad kan man göra själv för att förbättra relation och förhindra otrohet?
Nu har jag själv aldrig varit otrogen, däremot har jag varit med många kvinnor som då var otrogna mot sin partner eller äkta man.

Det dessa kvinnor har letat efter har varit lite spänning eller att få något som deras karl hemma inte kan ge dem.

Tror inte det är någon större skillnad mellan dessa kvinnors val att vara otrogna och de män som väljer att vara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in