2022-02-13, 15:11
Medlem
Bakteriens avatar
Knallade ner till Swedbankontoret i Fredags och ville aktivera Utlandsbetalning. Jag hade tidigare ringt kundtjänsten men dom sa att dom inte kan fixa det, även fast det står på internetbanken att man kan ringa in och fixa det.

Det ska fixas och trivas med en massa papper och dokument från den andra banken, dokument som jag har i Portugal där jag har mitt andra bankkonto (privatkonto).

Jag har ALDRIG haft problem med att flytta pengar från Portugisiska banken till Swedbank, men nu när jag vill göra samma sak från Swedbank till Portugal kraschade man direkt i en stenvägg.

Är det lika krångligt med andra banker som t.ex. SEB eller Handelsbanken? Är det bara Swedbank som ska vara så nazi gällande utlandsbetalningar?

Jag vill helt enkelt kunna flytta pengar mellan mina 2 konton åt båda hållen.

Tack på förhand!
Citera
2022-02-13, 15:54
Medlem
sebastian66s avatar
Byt bank eller hitta andra alternativ det finns ju en uppsjö med olika varianter.
Tyvärr får man betala för den servicen men sjukt att INTE swedbank kan lösa detta.
Dom kanske har infört massa nya förbannade regler som många banker gör idag.
Citera
2022-02-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Knallade ner till Swedbankontoret i Fredags och ville aktivera Utlandsbetalning. Jag hade tidigare ringt kundtjänsten men dom sa att dom inte kan fixa det, även fast det står på internetbanken att man kan ringa in och fixa det.

Det ska fixas och trivas med en massa papper och dokument från den andra banken, dokument som jag har i Portugal där jag har mitt andra bankkonto (privatkonto).

Jag har ALDRIG haft problem med att flytta pengar från Portugisiska banken till Swedbank, men nu när jag vill göra samma sak från Swedbank till Portugal kraschade man direkt i en stenvägg.

Är det lika krångligt med andra banker som t.ex. SEB eller Handelsbanken? Är det bara Swedbank som ska vara så nazi gällande utlandsbetalningar?

Jag vill helt enkelt kunna flytta pengar mellan mina 2 konton åt båda hållen.

Tack på förhand!
Borde väl räcka med att aktivera utlandsbetalningar och uppdatera din kundkännedom?
Citera
2022-02-13, 16:19
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Var inget krångel hos Skandiabanken med att göra utlandsbetalning, kanske ett alternativ.
(FB) Vi som lämnar Swedbank
Citera
2022-02-13, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WalkerD
Reinfeldt sitter i styrelsen på Swedbank.

Göran Persson sitter i styrelse för Swedbank. Så sossemaffian vill jävla lite med lilla människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in