2025-09-27, 10:56
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Det var inte vad jag skrev ditt dräglande felsorterade paket.

Jag skriver att du är en globalist som identifierar dig med andra världen över avseendee ideologi och inte utgående från folk.

Skärp dig nu och läs vad jag skriver!

Jag hoppas du dör.

Dags för en antabuskur igen för din del. Jag är givetvis ingen globalist vilket alla med åtminstone några fungerande hjärnceller kan se. Att jag inte stödjer globalistiska aktörer som EU och UK gör mig till anti-globalist.
Citera
2025-09-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Den ryska konservatismen skiljer sig föga från den konservatism Europa hade längre tillbaka. Vad som hänt är att väst gått i vansinnesliberal och kulturmarxistisk riktning i synnerhet de senaste decennierna. Det är därför dagens väst skiljer sig så inte bara från Ryssland utan typ 80% av världen. Ryssland har förövrigt definitivt byggt upp sitt eget välstånd och det utan massiv skuldsättning i motsats till väst.
Aha så du vill bli som Ryssland därför att Ryssland har en snyggare SJÄLVBILD än väst. Att självbilden sen inte backas upp av nåt mätbart ser du inte som ett problem?

Ryssland är en bajskorv med lite strösocker, parfym, champagne, bladguld och kokain strösslat ovanpå för att lura såna som dig. Alternativt är du utsedd att strössla, vilket förstås är rimligast, ingen är ju på riktigt så dum i huvudet att man älskar att rulla sig i bajskorven Ryssland och spyan Putin. Vilket av dessa två är det? Är du lurad själv eller är din uppgift att lura svenskar?
Citera
2025-09-27, 15:54
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Aha så du vill bli som Ryssland därför att Ryssland har en snyggare SJÄLVBILD än väst. Att självbilden sen inte backas upp av nåt mätbart ser du inte som ett problem?

Ryssland är en bajskorv med lite strösocker, parfym, champagne, bladguld och kokain strösslat ovanpå för att lura såna som dig. Alternativt är du utsedd att strössla, vilket förstås är rimligast, ingen är ju på riktigt så dum i huvudet att man älskar att rulla sig i bajskorven Ryssland och spyan Putin. Vilket av dessa två är det? Är du lurad själv eller är din uppgift att lura svenskar?

Potträningen som barn måste ha varit bristfällig så fixerad vid fekalier som du är. Din uppfostran generellt förresten är gravt undermålig. Mätbart är sånt som att Ryssland under lång tid haft högre ekonomisk tillväxt än EU och det utan ökad skuldsättningsgrad vilket EU inte lyckats med. I övrigt vet jag inte riktigt vad du menar med självbild. Ryssland är konservativt idag på samma sätt som Europa var för typ 60 år sen. Idag är Europa hyperliberalt och framstår som väldigt udda och sjukt jämfört med 80% av världen.
Citera
2025-09-27, 23:00
Medlem
Citat:
Potträningen som barn måste ha varit bristfällig så fixerad vid fekalier som du är. Din uppfostran generellt förresten är gravt undermålig. Mätbart är sånt som att Ryssland under lång tid haft högre ekonomisk tillväxt än EU och det utan ökad skuldsättningsgrad vilket EU inte lyckats med. I övrigt vet jag inte riktigt vad du menar med självbild. Ryssland är konservativt idag på samma sätt som Europa var för typ 60 år sen. Idag är Europa hyperliberalt och framstår som väldigt udda och sjukt jämfört med 80% av världen.
Bra försök, snorunge. 1995 var Rysslands BNP per capita dubbelt så stor som Rumäniens, nu blir ni passerade av rumänerna. 1995 var Rysslands BNP per capita typ lika stor som Sveriges, nu är den hälften så stor, då har dessutom Ryssland krympt i befolkning liksom i anseende, i individens frihet och rättssäkerhet och backat på alla korruptionslistor och typ alla listor som inte ryssen hittat på själva, utom idrottsdopning, där slår ni nya rekord eller slog tills ni blev utkickade ur alla sporter. Gissar att du inte vågar kolla på utvecklingen av BNP gent emot Polen eller Norge, förresten ett oljeland precis som Ryssland. Ryssland må vara efterblivet men det är inte riktigt detsamma som konservativt. Du kan kanske be nån som fått hår på könet att undervisa dig om skillnaden.
Citera
2025-09-28, 10:41
Medlem
Citat:
Dags för en antabuskur igen för din del. Jag är givetvis ingen globalist vilket alla med åtminstone några fungerande hjärnceller kan se. Att jag inte stödjer globalistiska aktörer som EU och UK gör mig till anti-globalist.

Du resonerar som en globalist. Vilket jag förklarade.

Du kan flytta, ingen vill ha dig här. Bo med dina älskade slaver.
Citera
2025-09-29, 10:00
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Du resonerar som en globalist. Vilket jag förklarade.

Du kan flytta, ingen vill ha dig här. Bo med dina älskade slaver.

Jag resonerar som en anti-globalist vilket man ser ifall man inte är korkad eller alkad.
Citera
2025-09-29, 10:05
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Bra försök, snorunge. 1995 var Rysslands BNP per capita dubbelt så stor som Rumäniens, nu blir ni passerade av rumänerna. 1995 var Rysslands BNP per capita typ lika stor som Sveriges, nu är den hälften så stor, då har dessutom Ryssland krympt i befolkning liksom i anseende, i individens frihet och rättssäkerhet och backat på alla korruptionslistor och typ alla listor som inte ryssen hittat på själva, utom idrottsdopning, där slår ni nya rekord eller slog tills ni blev utkickade ur alla sporter. Gissar att du inte vågar kolla på utvecklingen av BNP gent emot Polen eller Norge, förresten ett oljeland precis som Ryssland. Ryssland må vara efterblivet men det är inte riktigt detsamma som konservativt. Du kan kanske be nån som fått hår på könet att undervisa dig om skillnaden.

Projicera inte ditt högstadieintellekt på mig nu. Rysslands BNP är ca 10x högre än Rumäniens förövrigt. Faktum är att Ryssland är världens fjärde största ekonomi. Du är en ignorant idiot och jag gissar att du inte kan skilja på ”billions” och ”trillions”. Stor humor att ni ukrofånar anklagar Ryssland för korruption när Ukraina är så sjukt korrumperat.
Citera
2025-09-29, 11:00
Medlem
Citat:
Jag resonerar som en anti-globalist vilket man ser ifall man inte är korkad eller alkad.

Det gör du ju inte! Du identifierar dig med ideologi, inte nation och folk.

Urbota korkad är du!
Citera
2025-09-29, 11:05
Medlem
Citat:
Projicera inte ditt högstadieintellekt på mig nu. Rysslands BNP är ca 10x högre än Rumäniens förövrigt. Faktum är att Ryssland är världens fjärde största ekonomi. Du är en ignorant idiot och jag gissar att du inte kan skilja på ”billions” och ”trillions”. Stor humor att ni ukrofånar anklagar Ryssland för korruption när Ukraina är så sjukt korrumperat.

Du får nog ge källan du har om Rysslands ekonomis storlek.

Du har väl spezziella källor kan jag tro.

Räknar man BNP rakt av är Ryssland 12:a, mindre än t ex Italien.

Räknar man BNP per capita är Ryssland sämre lottat.

Just nu är Rysslands BNP dopat av att man producerar järnskrot i stor mängd.

Efter kriget är Ryssland slut.
Citera
2025-09-29, 11:16
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Du får nog ge källan du har om Rysslands ekonomis storlek.

Du har väl spezziella källor kan jag tro.

Räknar man BNP rakt av är Ryssland 12:a, mindre än t ex Italien.

Räknar man BNP per capita är Ryssland sämre lottat.

Just nu är Rysslands BNP dopat av att man producerar järnskrot i stor mängd.

Efter kriget är Ryssland slut.

Jag kör på wikipedia som brukar vara en trovärdig källa i sådana här sammanhang. Ryssland är världens fjärde största ekonomi mätt med BNP PPP som är det mest rättvisande måttet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russia
Citera
2025-09-29, 11:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Det gör du ju inte! Du identifierar dig med ideologi, inte nation och folk.

Urbota korkad är du!

Projicera inte ditt ideologiserande på mig, boomeralkis. Min utgångspunkt är aldrig ideologi.
Citera
2025-09-29, 12:22
Medlem
Citat:
Projicera inte ditt ideologiserande på mig, boomeralkis. Min utgångspunkt är aldrig ideologi.
1) Motivera, utan att använda ideologi, varför Ryssland finns.

2) Förklara vad du gör i en tråd som vänder sig till svenska konservativa om du inte har utgångspunkt i ideologi. Konservatism är en ideologi förstår du lilla vän. Kanske du ska starta en egen tråd "hur ställer sig rysstroll utan ideologi till Putlers Ryssland?"

3) Motivera att Ryssland invaderade Ukraina 2014 och sen när det inte var nog blodigt och Ukraina ändå inte lärde sig älska Putler, invadera jättemycket 2022, utan att hänvisa till ideologi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in