Citat:
Det är just därför min ytterligt sofistikerade metafor fungerar så bra. Det är så pedagogiskt lätt att förklara för dig att du har fel. Ingen i det civiliserade Europa är livrädda för Ryssland på annat sätt än att ingen vill att Ryssland ska smetas på oss.
För mig är det en smula oklart varför du vill fortsätta med denna intellektuella självförnedring. Uppenbarligen har du inte vuxit ur kiss-och bajsåldern än och då borde du inte få ha ett flashbackkonto. Du gör verkligen ingen vidare reklam för russofober. Vilket som ser jag fram emot en konservativ renässans i Europa ledd av Ryssland. Det märks ju tydligt också på den kriminella liberalmaffian i Europa att man är livrädda för Ryssland.
Precis som bajs alltså, är du rädd för bajs lille vän? Vill du ha bajs smetat i ansiktet?
Svenska konservativa svarar på dessa frågor bestämt Nej respektive Nej.
Nej till Ryssland alltså. Så länge Ryssland håller sig i sin egen hög av träck och spyor och i lugn takt eller snabb takt komposteras till mull är allt frid och fröjd. Om spyor och träck hotar översvämma oss måste vi agera av självbevarelsedrift för att det inte ska ske. Om andra civiliserade människor hotas översvämmas av träck och spyor måste vi hjälpa dem, dels därför att det är det moraliskt rätta, dels därför att vi får vår egen del är angelägna att träck och spyor inte sprids och att högen med bajs och spy inte växer för då kommer den även breda ut sig, en metafor som du kommer att förstå om du någonsin bajsat på så sätt att din avföring hamnar i en hög och inte enbart på ryssars vis bajsat i simbassänger och i byxor.
Bajsmetaforen är också genial eftersom den erkänner att ryssfasoner hör till mänskligheten. Ryssland är inte en samling utomjordingar, det är bara en sämre och oerhört motbjudande samhällsform som ingen vill ha med att göra i nuvarande form men som på sikt kan bli mull för underbara blommor. Tills dess vill svenska konservativa helst låsa dörren mot Ryssland och slänga bort nyckeln. Problemet är att bajskorven och spyorna letar sig ut i springorna, därför att skithögen önskar vara något annat än en skithög. Du själv är ett stinkande exempel på det.