Citat:
Ursprungligen postat av
Worldwatcher
Som om Ryssland inte är bördigt. Men wikipedia har ju fel enligt dig. Vad tycker du om min psykologiska profilering av svenskens rysshat nu då? Visst är det så att du äntligen får känna lite gemenskap när du kan stå och hytta med ditt lilla pekfinger tillsammans med andra Homo Sovjeticus svenskar i rysshatarmobben? Dessutom får du alltså utlopp för alla år av knuten hand i byxfickan och alltihop med överhetens gillande.

Novgorod? Bördigt?
Jag säger ju att de rimligen måste åkt genom dagens Ryssland också på vägen. Södra Ryssland... har väl också den svarta jorden?
Ryssland fanns inte då lilla vän, framförallt inte Moskva,
Du är lite offtopic med psykologiska profiler. Nej, den var inte särskilt imponerande.
Jag har inte snackat särskilt mycket om vare sig USA eller Homo Sovjeticus... det har vi ju sett att det sistnämnda inte funkade att skapa med sociala konstruktioner. Jag har fått förklara för dig att Skandinavaien är synnerligen seabased och att kopplingen till Britannien går mycket långt tillbaka. Danerna var med när England bildades i sin nuvarande form. De närmsta allierade i Nato innefattar förutom de nordiska länderna även UK. Det är inte liberal smörja, det är snarast konservativt. Det är den delen av väst som verkligen är 100% seabased. Nå, Finland... men de hänger med oss vet du.
USAs enorma militärmakt gör att de finns överallt.
Om vi återgår till fakta?
Hade du stött, och stödjer, Finlands rätt att vara en suverän nation om Ryssland attackerar? Eller ställer du dig även då på Rysslands sida. Till skillnad från Ukraina då? Motivera gärna ditt svar... men bor du i Sverige behöver vi veta. Finland är vår närmsta allierade.
Och vad heter landet i öster (om Skaninavien) runt t ex Dnepr. Om inte det är Gårdarike, vad heter det då? Det har rimligen ett fornnordiskt namn.