Citat:
Precis, jag listar upp exempel för dig, eftersom du nu i din enfald krävde exempel.
jag kan fortsätta om du vill
Indien, världens största demokrati, inrättade sin demokrati några år efter självständigheten från Storbritannien och är väl även ett av världens minst homogena länder. Tror de har ca 50 språk eller dylikt, samt en radda religioner. UJ! du vad de tkrävdes homogenitet där.
Du hade helt enkelt fel, men enorma problem med att antingen fatta detta eller erkänna det för dig själv ens.
Jag tycker det är dags nu för DIG att länka alla den där demokratiforskningen som du alltså menar hävdar att det skulle krävas etnisk homogenitet.
jag kan fortsätta om du vill
Indien, världens största demokrati, inrättade sin demokrati några år efter självständigheten från Storbritannien och är väl även ett av världens minst homogena länder. Tror de har ca 50 språk eller dylikt, samt en radda religioner. UJ! du vad de tkrävdes homogenitet där.
Du hade helt enkelt fel, men enorma problem med att antingen fatta detta eller erkänna det för dig själv ens.
Jag tycker det är dags nu för DIG att länka alla den där demokratiforskningen som du alltså menar hävdar att det skulle krävas etnisk homogenitet.
Det där är närmast löjligt. Indien betraktas som en (svag) demokrati enkom för att det ligger i Tredje världen. Den indiska demokratin tillskapades fö också av Storbritannien.
Citat:
Nytt namn för samma extremhöger...rasism och frossa i "vit "chauvinism, men min åsikt, möjligt det skiljer på någon vital punkt
men... I doubt it.
Så fort dessa äckliga åsikter får sina gamla benämningar tillräckligt pinsamt avslöjade som det skit de är, så måste de komma på ett nytt namn, inte lika smutsigt. Sen dröjer det några år, då tillräckligt med pantade fånar har gjort bort sig offentligt och de måste återigen byta namn.
Jag påstod inte att den var värdekonservativ, utan KONSERVATIV.
men... I doubt it.
Så fort dessa äckliga åsikter får sina gamla benämningar tillräckligt pinsamt avslöjade som det skit de är, så måste de komma på ett nytt namn, inte lika smutsigt. Sen dröjer det några år, då tillräckligt med pantade fånar har gjort bort sig offentligt och de måste återigen byta namn.
Jag påstod inte att den var värdekonservativ, utan KONSERVATIV.
Jag påstår att de inte är konservativa alls.
Citat:
De fick tillträde till vissa högre utbildningar ja, knappast till alla. Och först nångång i början på 1900 talet, så fick de lov att även använda högre studier i statliga tjänster. Så poängen för en kvinna att 1870 ex. utbilda sig till jurist var tämligen dålig eftersom hon förvägrades söka offentliga tjänster.
Men fortfarande en stårlande tid, eller hur Uven? så rättvist och värdigt och bra tid...för pojkar.
Men fortfarande en stårlande tid, eller hur Uven? så rättvist och värdigt och bra tid...för pojkar.
Jag tror att Du kan lära Dig mycket av att lyssna på denna podd: https://www.svd.se/a/Bj1ov9/det-gar-att-vanda-skolan
Citat:
1. Matematik är bara ETT ENDA ÄMNE av en uppsjö ämnen, och dessutom ett ämne som länge har dragit med extrem diskriminering kontra flickor. Min mamma, som är en jäkel på matematik brukade berätta för mig om hennes skolgång där en manlig lärare ständigt försökte få henne att sluta plugga matematik eftersom, hon som kvinna ändå var "underlägsen i ämnet".
Och ursäkta mig men de flesta ämnen vi studerar bygger på kunskap och logik och inte "tyckande".
Däremot så prioriterar dagens pedagogik självständigt tänkande framför korvstoppning gällande hur man lär sig ämnen och där kan det ingå att elever avkrävs att själva tycka något i ämnen.
Men jag förstår att konservativa rejält ogillar att människor ska tänka själva, och att barn ska lära sig att tänka själva, går ju emot allt vad ni står för av auktoritär dominans av kung, kyrka, överklass eller annan "institution".
Och ursäkta mig men de flesta ämnen vi studerar bygger på kunskap och logik och inte "tyckande".
Däremot så prioriterar dagens pedagogik självständigt tänkande framför korvstoppning gällande hur man lär sig ämnen och där kan det ingå att elever avkrävs att själva tycka något i ämnen.
Men jag förstår att konservativa rejält ogillar att människor ska tänka själva, och att barn ska lära sig att tänka själva, går ju emot allt vad ni står för av auktoritär dominans av kung, kyrka, överklass eller annan "institution".
Din mamma har lyckats. Nu har skolan lyckats trycka ner pojkarna även i matematik.
Citat:
Haha....du är rolig du. Värderingsmässigt så är liberalism "vänster" och inte höger.
och det är nu liberalismen, med början i upplysningstiden som stått för demokrati och yttrandefrihet.
Och de muslimer som du syftar på dvs de fundamentalistiska är gravt konservativa i sina värderingar, ni delar alltså samma åsikter i mångt och mycket.
Du har självklart människor idag som kallar sig för konservativa och som är för demokrati och yttrandefrihet och tom jämställdhet, men det är fan inte!! deras förtjänst att dessa saker kom på plats.
utan de tär i stort trots! konservativa som vi idag har demokrati.
och det är nu liberalismen, med början i upplysningstiden som stått för demokrati och yttrandefrihet.
Och de muslimer som du syftar på dvs de fundamentalistiska är gravt konservativa i sina värderingar, ni delar alltså samma åsikter i mångt och mycket.
Du har självklart människor idag som kallar sig för konservativa och som är för demokrati och yttrandefrihet och tom jämställdhet, men det är fan inte!! deras förtjänst att dessa saker kom på plats.
utan de tär i stort trots! konservativa som vi idag har demokrati.
Låter som något som lärs ut på Bommersvik...
Citat:
Det är därför som många kivnnor jobbar inom dessa yrken ja.
Nej, det är det inte. De tillhör yrkesgrupper med påfallande liten andel kvinnor, och de kvinnor som arbetar i dessa yrken har en kortare medeltid i yrket än vad män har.
Citat:
Forna tiders auktoritära katederskola + aga m.m. tror jag inte passade pojkar ett skit bättre än det passade flickor.
Det gjorde den. Flickor blev då inte våldtagna i skolan och rötägg hölls efter, samt studieresultaten var bättre. Och aga var tämligen begränsat.